Marin ei kertonu Washingtonin matkan syytä instassa, mikäs löytyikään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa olen ajatellut. Hurskastelun vastapainona hän tykittää ja tylyttää tällä palstalla julkisuuden henkilöitä.
Eki Liikanen on hauska mies. Muistaakseni hänen isä oli pappi. Echohan on jatkuvasti kirkkojen kanssa napit vastakkain.
Voimia läheisille. Ehkä palstailu tällä palstalla antaa heille huilia selviytymisessä.

Näin taitaa tosiaan olla.

Niin on hauska mies, Erkki :) Isä ei ollut pappi. Minulla on Liikasen kirja Komissaari. Vielä en ole ehtinyt kuin silmäillä, jospa lomalla ehtisi lukea senkin.

Mut tossa tulisi vastaan se demokrtian pohjimmainen ongelma. Olisit loppupeleissä suht kykenemätön tekemään yhtikäs mitään koska luontoarvot eivät sopisi esimerkiksi yrittäjyyden tukemisen kanssa yhteen ja miksi tosiaan yrittää rikastua jos se progressiivinen verotus kuitenkin syö tuloja ja julkista terveydenhuoltoa ei olekaan rahaa kohentaa jos kulutusta on karsittu ja tulut/verot siis vähäisiä.
Totta, noista mun teeseistä on moni vastakkaisia. Mutta
-miksei yritys vois olla ekologisesti kestävä?
-juu, kulutusta pitää olla tuottavuuden takia. Mutta mä karsisin lasten muovikrääsän määrää, vaatteista pitää saada laadukkaampia ja Euroopassa tuotettuja, ja muoti kestävämmälle pohjalle.
Jos ostaa kerran vuodessa hyvälaatuisen paidan 80 e, vs. 2 Henkkamaukan paitaa vuodessa à 40 e. (Siis Henkkamaukka tekee nykyisin kestäviäki vaatteita)
-tarvitseeko yrittäjän varsinaisesti rikastua? Esim 3000 euroa nettona on jo semmoinen summa, että pärjää, vaikkei muskeliveneitä voisi ostaakaan.

Viimeksi muokattu:
En ole oilenkaan samaa mieltä. Hän on hauska, sarkastinen, hieman piikittelevä toki välillä, mutta tarkoitus lienee vähän herätellä ajattelemaan omia kirjoituksiaan. Et sinä ole yksin kritiikin ulkopuolella.
Hän jättää rauhaan ja puhuu hyvin lempeitä, jos on naisten ja punaviher-vassariuden puolella.

Mutta auta armias, jos kirjoitat, häneltä lupia kyselemättä vastakkaista mielipidettä asioista, niin alkaa jutut siitä kirjoittajasta:

-sekava
-pitäs laittaa hoitoon
-on varmaan eronnut
-lapset huostaan
-voimia läheisille
-tää palsta on huono ja änkyräjuntteja täynnä
-sejase joutaa kokonaan palstalta
-en noteeraa, ohitan, käännän selkääni, menen kadulla toiselle puolelle

...joo :rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Näin taitaa tosiaan olla.

Niin on hauska mies, Erkki Isä ei ollut pappi. Minulla on Liikasen kirja Komissaari. Vielä en ole ehtinyt kuin silmäillä, jospa lomalla ehtisi lukea senkin.

Joo nyt muistan, että Eki haaveili papin urasta.
Selailin Akateemisessa Jaakko Ilomäen eli Mr. Etyk kirjaa, joka on tiiliskiviromaani.
Suomessa on paljon vireitä eläkeläisiä, joita arvostan suunnattomasti.
Körtit osaavat laskea leikkiä itsensä kustannuksella. Hekottelin joku aika sitten kirkon lehterillä Martti Nissisen savon murteella saarnalle. Puheesta jäi lämmin ja kotoinen olo.
Mielenterveys on monilla lujilla kriisiaikaan.
Kivahan tällä palstalla olisi kirjoitella, mutta kyllä minullakin on joku kipukynnys.
Sanon suoraan, kun jutut äityvät övereiksi.
Marin on muuten ruotsiksi mm. merivoimat. Kuulin aamulla sanan Vegalla. Merivoimista puhe nostaa aina nuoruusmuistot mieleen. Lasteni isä oli merivoimissa, kun tapasimme.
Siksipä surettaa Ukrainan viljan kohtalo satamasaarron takia.
Jos rakkauden puutetta eli vihaa olisi vähemmän, maailman kirjoissa olisi hauskoja lukuja tälle päivälle.
Nyt alan tehdä kotiaskareita ja laitan kännyn lataukseen.
Ps. kukapa tietää vaikka saan kutsun ensi vuonna. Eki on lukenut kirjoitukseni ja nauranut makeasti.

Totta, noista mun teeseistä on moni vastakkaisia. Mutta
-miksei yritys vois olla ekologisesti kestävä?
-juu, kulutusta pitää olla tuottavuuden takia. Mutta mä karsisin lasten muovikrääsän määrää, vaatteista pitää saada laadukkaampia ja Euroopassa tuotettuja, ja muoti kestävämmälle pohjalle.
Jos ostaa kerran vuodessa hyvälaatuisen paidan 80 e, vs. 2 Henkkamaukan paitaa vuodessa à 40 e.
-tarvitseeko yrittäjän varsinaisesti rikastua? Esim 3000 euroa nettona on jo semmoinen summa, että pärjää, vaikkei muskeliveneitä voisi ostaakaan.

Mut ethän sä kansanedustjana tai edes pääministerinä pystyisi vaikuttamaan siihen, mitä ihmiset ostavat. Jos na haluavat halpaa kiinalaista muovikrääsää ni et sille mitään mahda.

(siks tyranni-itsevaltius ois ainoa toimiva)

Ja jos investoi yritykseen ni myös haluaa voittoa. Myös riskinottamisesta kuuluu saada voittoa silloin kun sitä tulee.

Ja toi kolmetonnia. Mä saan sen, todella, puhtaana. Mut siitä sipaistaan tonni ulosottoon ja se yrittäjyys tosiaan on koettu, EN sitä rahaa aikoinaan itselleni hyödyksi saanut eli katkerin mielin tonnistani luovun.

Ei riitä! Tahdon enemmän! ei riitä edes sit ku koko kolmetonninen jää käyttööni. Mä haluan ostaa ainaki sata hehtaaria metsää jotta sit saan kököttää siellä yksinäni ja häiriintymättä muista :D

• Haha
Reactions: Echo
Siis. Käsititte väärin. Mulla ei ole Ekiä vastaan mitään, tiedän hänen olevan lupsakka mies.

Mutta yleisellä tasolla vapaamuurarius ja hyväveli-seurat ei ole demokratian mukaista. Mutta se on tän ihmiskunnan "juolavehnä" tai voikukka: syvällä juuristossa.

Bisnekset ja päätöksenteko onnistuisivat ilman salaseurojakin.

Viimeksi muokattu:
Marin on ennen pääministerikauttaan itse kritisoinut hyväveli-seuroja, puhunut "tummista miehistä kulisseissa." Hänessä oli hyvää ihanteellisuutta.

Hän hyvin pitkin hampain on suostunut kokkareiden koronarokotusvouhotuksiin tai Natoon.

Marin on ennen pääministerikauttaan itse kritisoinut hyväveli-seuroja, puhunut "tummista miehistä kulisseissa." Hänessä oli hyvää ihanteellisuutta.

Hän hyvin pitkin hampain on suostunut kokkareiden koronarokotusvouhotuksiin tai Natoon.
ja huomaatko tarinatäti, miten mä KEHUIN TAASKIN Marinia! Achtung!

Mutta sä et oo kertaakaan, et kertaakaan pystynyt näkemään persuissa mitään hyvää. Haukut vaan päivästä toiseen. :(
Yritä edes, niin näyttäisit edes vähän sivistyksen merkkejä.

Mut ethän sä kansanedustjana tai edes pääministerinä pystyisi vaikuttamaan siihen, mitä ihmiset ostavat. Jos na haluavat halpaa kiinalaista muovikrääsää ni et sille mitään mahda.

(siks tyranni-itsevaltius ois ainoa toimiva)

Ja jos investoi yritykseen ni myös haluaa voittoa. Myös riskinottamisesta kuuluu saada voittoa silloin kun sitä tulee.

Ja toi kolmetonnia. Mä saan sen, todella, puhtaana. Mut siitä sipaistaan tonni ulosottoon ja se yrittäjyys tosiaan on koettu, EN sitä rahaa aikoinaan itselleni hyödyksi saanut eli katkerin mielin tonnistani luovun.

Ei riitä! Tahdon enemmän! ei riitä edes sit ku koko kolmetonninen jää käyttööni. Mä haluan ostaa ainaki sata hehtaaria metsää jotta sit saan kököttää siellä yksinäni ja häiriintymättä muista :D
En tiedä, viittasiko tuo ulosotto joihinki konkurssijuttuihin, mutta anyway: Suomessa ei saisi kannattamattomasta firmasta rankaista niin kamalalla kädellä.
Eihän täällä kukaan uskalla kohta yrittää mitään.
En tiedä mikä Usan malli on, mutta siellä porukka uskaltaa perustaa uutta firmaa vaikka entinen meni penkin alle.

Niino mulla on joku oma palkkataulukko päässä, eli arvottaisin tulot ihan eri tavalla kuin nykyään tehdään. Mikä olisi kohtuullinen korvaus yrittäjälle siitä oman ajan menetyksestä ja paineista? Joskus teen siitä ketjun. :)

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Mutta yleisellä tasolla vapaamuurarius ja hyväveli-seurat ei ole demokratian mukaista.

Edelleenkään Vapaamuurareilla ei ole mitään velvoitetta toimia "demokraattisesti", koska ei ole mikään päätöksentekoelin.

Eikö sulle tosissaan Instat, juorulehdet ja ihan kylän raitin juorut riitä, kun pitää kaivella tietoa asioista ja tahoista, jotka eivät sulle kuulu ja joista et varsinkaan mitään tiedä, vaan kudot omia kuvitelmiasi?

Kansanedustajalla ei ole vapaa-aikaa?
Vapaamuurarit ovat itsekin sanoneet että tukevat toisiaan yritysmaailmassa. Se on kilpailuvaltti.

Tukekoot toisiaan, mutta avoimesti, avoimesti, ilman typeriä salaisia seremonioita.

Vapaamuurarit ovat itsekin sanoneet että tukevat toisiaan yritysmaailmassa. Se on kilpailuvaltti.

Tukekoot toisiaan, mutta avoimesti, avoimesti, ilman typeriä salaisia seremonioita.

No niin tekevät, kyllä minä sen tiedän.

Tuomitset heidän seremoniansa mutta puolustat omia kirkonmenojasi? Kyllä kirkonkin piirissä on tapahtunut ja tapahtuu yhtä sun toista epäilyttävää ja jopa tuomittavaa.

Et sinä kyllä rennolta vaikuta

Mutta esitit asian, joka paljastaa ajatuksesi: "hallituksen kannattajat". En ole itse ollut tästä moksiskaan ennenkään, niin miksi nyt pitäisi olla? Ja sinulle vielä kysymys, jos tuolla olisi mukana sanotaan nyt vaikkapa joku PS:stä.. kukas se voisi olla, ei tule mieleen, no mutta joku, vaikka Purra, niin tivaisitko silloin tietoja?

Tässä sulle nyt ihan kädestä pitäen uutisartikkeli ja mukana kommentoimassa jopa Elina Valtonen, joka ehkä kelpaa sinulle kommentoijaksi, kun olet tuollainen wannabe-porvari:

"Mediahiljaisuus on kuitenkin saanut aikaan sen, että Bilderberg-tapaamisista on liikkeellä erilaisia salaliittoteorioita. Yksi on se, että kokouksissa suunnitellaan uutta maailmanjärjestystä.

– Ne puheet kannattaa jättää omaan arvoonsa, kansanedustaja Elina Valtonen (kok) hymähtää.

 Tuo on tuollainen Venäjän trollitehtaiden välittämä ajatus. Olen ollut aina valmis kertomaan omasta Bilderberg-vierailustani niin paljon kuin pystyn. Etenkin, kun Venäjän propaganda on niin vahvaa ja kun jotkut aidosti uskovat näihin salaliittoteorioihin, Valtonen lisää.

– Ymmärrän, jos tapaaminen huokuu erilaista mystiikkaa, minusta se on hyvä keskustelufoorumi, Pentikäinen puolestaan sanoo.

KYSE ON Valtosen mielestä kuin mistä tahansa kansainvälisestä konferenssista. Osallistujissa on vain enemmän henkilöitä politiikan tai elinkeinoelämän huipulta, muutoin formaatti on sama: keskustellaan ajankohtaisista aiheista ja verkostoidutaan.

Valtonen muistuttaa, että Bilderberg-tapaamisten alkuperäisenä tarkoituksena oli vahvistaa transatlanttista suhdetta Euroopan ja Yhdysvaltojen kesken ja sama pätee edelleen.

– Varsinkin tässä maailmantilanteessa yhtenäinen länsi on todella tärkeä Venäjän aggressioita vastaan, Valtonen näkee."

En ole vastuussa sinun mielikuvistasi. Tämä palsta on minulle lähinnä rentoutumista varten. Ymmärrän kyllä, että jotkut voivat pitää palstaa hurjankin vakavana. Mitä tulee PS:ään, arvon Mulan, niin palataan asiaan, jos ja kun perussuomalaisia osallistuu Bilderbergiin. Muistat varmaan, että en lähde puolustelemaan tai selittelemään asioita, joita ei ole tapahtunut muuta kuin sinun mielikuvituksessasi.

"Ohjelma ei julkinen
Soinin kabinetista ei myöskään haluttu kertoa Iltalehdelle tarkemmin mitä muuta Soinin ohjelmaan kuuluu kuin rukousaamiainen. Ulkoministeriön tiistaina julkistaman lyhyen tiedotteen mukaan Soini tapaa "hallinnon ja kongressin ulko- ja turvallisuuspoliittisia vaikuttajia" sekä "ajatushautomoiden edustajia"."

En toki hyväksy tätäkään.

Kuten aiemmin on todettu, täällä ei varmaan ole sellaista henkilöä, joka tarkalleen sinulle osaisi kertoa. Sinulle on annettu linkkejä, saanet niistä joitakin vastauksia.

Kukaan ei osaa sanoa siis. Kuulostaako tämä sinusta hyvältä?

• Tykkää
Reactions: Echo
No niin tekevät, kyllä minä sen tiedän.

Tuomitset heidän seremoniansa mutta puolustat omia kirkonmenojasi? Kyllä kirkonkin piirissä on tapahtunut ja tapahtuu yhtä sun toista epäilyttävää ja jopa tuomittavaa.
Kirkon kaikki toiminnot ovat kaikille avoimia.

Pedareita nyt valitettavasti on löytyny jokaisesta puljusta jossa on lapsia/nuoria: urheiluseuroista, ratsastusseuroista, opettajina, päiväkodin puolelta - mutta se ei ole noiden tahojen vika, kuten ei ole seurakunnankaan.

Yhteistyössä