Mariannemuffinssit...

Mie väänsin uusimman yhteishyvän reseptin pohjalta noita vadelmasuklaamuffinseja. Tuli muuten hyviä! Tosin tuli tuon vadelmajogurttisuklaan lisäksi testattua myös fazerinaa, pandaa ja mansikkatäytesuklaata :p Löyty uus suosikkimuffinssiresepti...

Mites muuten teet nuo mariannemuffinssit?
 
http://kirsi1974.vuodatus.net/blog/929104#comments

2 munaa

1½ dl sokeria

1 dl maitoa

n. 50 g voita sulana

4 dl vehnäjauhoja

1½ tl leivinjauhetta

150 g (1pss) Marianne Crush-rouhetta

Vaahdota munat ja sokeri. Lisää maito ja sula voi muna-sokeri vaahtoon. Sekoita jauhot keskenään ja siivilöi taikinaan. Lisää pussillinen Marianne crushia taikinaan. Sekoita tasaiseksi ja jaa muffinssivuokiin (12). Paista 200 asteessa n. 15 min.

Ja lasten juhliin voi päällystää näin:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Mä oon kans kuolannut niitten yhteishyvän vadelmasuklaamuffarien perään....vissiin täytyy tehä, oli sen verran herkun näköisiä. :p :p :p
Minun makkuun oli kyllä ihan täysin :) Varmaan tulee testattua tässä jossain vaiheessa vähän jos millä suklaalla. Fazerina ainakin oli herkkua!! :p

 
Etsiskelin kaikenlaisia muffinssien ohjeita ja tästä tykkäsin. Tein työkavereille läksiäiskahvitukseen, kun jäin äippälomalle. Tosin maku oli paljon mehukkaampi muutaman päivän jälkeen leivonnasta. Ohjeen mukainen 15 minuuttia ei riittänyt meidän uunilla, pidin vähän kauemmin. Tuolla 12 kappaleella tulee mielestäni aikas isoja, nyt oli yksi valunut ylikin. Viimeksi tein 14kpl/ohje (tein kaksinkertaisen ohjeen) ja oli hyvän kokoisia.
 
Mie yritin äsken väkertää sokericreme ruusuja, sain vissiin jonkun 8tehtyy ja sit meni hermot. Kakkukin oli hyytymässä kaapissa, mut ei oo vaan vielä oikein hyytyny mihinkään suuntaan.. Näinköhän onnistuu :(
Kummitytön huomisille synttäreille olis kakku menos, on ollu tänään taas päivä, et kaikki menny pieleen |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Mie yritin äsken väkertää sokericreme ruusuja, sain vissiin jonkun 8tehtyy ja sit meni hermot. Kakkukin oli hyytymässä kaapissa, mut ei oo vaan vielä oikein hyytyny mihinkään suuntaan.. Näinköhän onnistuu :(
Kummitytön huomisille synttäreille olis kakku menos, on ollu tänään taas päivä, et kaikki menny pieleen |O
Kauanko kakku on ollut hyytymässä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyyti:
Mullei oo niit pikku vuokia ni voinks mä tehä ton siihen kuivakakku vuokaan, se on aika iso ni onks tossa taikinaa tarpeeks?
En oo tehny kakkuja... Aloitteleva leipoja siis olen. :D Paljonkohan niissä kuivakakkujen ohjeissa on aineita... Aikas pieneltä toi taikinamäärä kyllä näytti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyyti:
Mullei oo niit pikku vuokia ni voinks mä tehä ton siihen kuivakakku vuokaan, se on aika iso ni onks tossa taikinaa tarpeeks?
En oo tehny kakkuja... Aloitteleva leipoja siis olen. :D Paljonkohan niissä kuivakakkujen ohjeissa on aineita... Aikas pieneltä toi taikinamäärä kyllä näytti.
Hei, mä löysin tällaisen ohjeen. Marianne-kuivakakku
http://meppu.vuodatus.net/blog/315824

 
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Mie yritin äsken väkertää sokericreme ruusuja, sain vissiin jonkun 8tehtyy ja sit meni hermot. Kakkukin oli hyytymässä kaapissa, mut ei oo vaan vielä oikein hyytyny mihinkään suuntaan.. Näinköhän onnistuu :(
Kummitytön huomisille synttäreille olis kakku menos, on ollu tänään taas päivä, et kaikki menny pieleen |O
Kauanko kakku on ollut hyytymässä?
Seiskasta asti :D Joo tiiän oon hätänen! Mut yleensä tähän aikaan illasta tuo mousse on jo ollut ihan napakkaa :) Mansikkamousse täytskäri siis kyseessä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Mie yritin äsken väkertää sokericreme ruusuja, sain vissiin jonkun 8tehtyy ja sit meni hermot. Kakkukin oli hyytymässä kaapissa, mut ei oo vaan vielä oikein hyytyny mihinkään suuntaan.. Näinköhän onnistuu :(
Kummitytön huomisille synttäreille olis kakku menos, on ollu tänään taas päivä, et kaikki menny pieleen |O
Kauanko kakku on ollut hyytymässä?
Seiskasta asti :D Joo tiiän oon hätänen! Mut yleensä tähän aikaan illasta tuo mousse on jo ollut ihan napakkaa :) Mansikkamousse täytskäri siis kyseessä :)
Juu siis hyydykekakkujakaan en ole leiponut... Mutta kun ohjeita selailin, niin huomasin vaan, että joku hyydytettiin kolme tuntia ja joku vähintään viisi tuntia ja mielellään yön yli.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Mie yritin äsken väkertää sokericreme ruusuja, sain vissiin jonkun 8tehtyy ja sit meni hermot. Kakkukin oli hyytymässä kaapissa, mut ei oo vaan vielä oikein hyytyny mihinkään suuntaan.. Näinköhän onnistuu :(
Kummitytön huomisille synttäreille olis kakku menos, on ollu tänään taas päivä, et kaikki menny pieleen |O
Kauanko kakku on ollut hyytymässä?
Seiskasta asti :D Joo tiiän oon hätänen! Mut yleensä tähän aikaan illasta tuo mousse on jo ollut ihan napakkaa :) Mansikkamousse täytskäri siis kyseessä :)
Juu siis hyydykekakkujakaan en ole leiponut... Mutta kun ohjeita selailin, niin huomasin vaan, että joku hyydytettiin kolme tuntia ja joku vähintään viisi tuntia ja mielellään yön yli.
jep :) Tuli vähän arviolta mansikkasurvosta heitettyä siihen sotkuun, niin liekkö tuli laitettua liian vähän liivatetta. No aamulla sen näkee :D
 

Yhteistyössä