Mari Samuellsson ja äitiysloma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nina

Vieras
Teen mäkin julkkis aloituksen, vaikken yleensä ole jaksanut heidän asioillaan päätäni vaivata. Luin vaan äsken kyseisen neidon haastattelun viikonlopun Iltalehdestä ja hän vastasi kysymykseen, että kauanko aikoo vauvan kanssa olla kotona, että koska opiskelee nyt siis amk:ssa sosionomiksi niin vauvan syntymän jälkeen pitäis jaksaa viel kuukausi käydä koulua ennen kesälomaa ja sitten syksyllä taas koulun penkille.
Eipä siinä mitään siis jos Jani hoitaa vauvaa päivisin, mielestäni isä on ihan yhtä hyvä hoitaja vauvalle kuin äitikin, mutta täytyy sanoa että nostan todella hattua jos heti synnytyksen jälkeen jatkaa kuukauden verran koulua. Eli tyyliin synnyttää torstaina ja maanantaina kahdeksalta sosiaaliopin tunnilla...
Kivahan siellä on istua, jos istuminen yleensäkään onnistuu ja kun maidot nousevat ja olo muutenkin kuin jyrän alle jäänyt.

Omat synnytykseni oli helpot, mutta en siti olis kyennyt heti normaalisti jatkamaan esim. töitä, oli sitä vaan muutaman viikon aika "usvassa". Ja entä sitten imetys? Tai että yleensäkään raaskis olla vauvasta erossa?

Tuntuu vaan neidon suunnitelmat hieman epärealistisilta vielä...

Alkuperäinen kirjoittaja arggg:
nuori on nuori. Mua jotenki ÄRSYTTÄÄ et heti on vauva tulos sieviselle ja ex jätettiin ku nalli kalliolle....

eikös se ollut ex joka hihhuloi pitkin pileitä jne.sitten erottiin,otettiin silikoonia ja tapeltiin parikymppisen 'suojatin'kanssa jne.että niin....kommentoimatta enempää kuinka aikovat vauvansa hoidon järjestää..mutta mielestäni exää ei jätetty kuin nallikalliolle.

Musta on jotenkin hassua että raskaus oli "ylläri".Siis millä tavalla yllätys? Jos kerta toivoneet perheen lisäystä (eli jättäneet ehkäisyn) niin eikös siitä seuraa usein raskaus? :) :)

kävin mieki koulua vielä kuukauden synnytyksen jälkeen. pari vkoa olin kotona, sitten oli tenttejä ja esityksiä. kovin monella luennolla en kuitenkaan käynyt just ton maidon nousun takia.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja arggg:
nuori on nuori. Mua jotenki ÄRSYTTÄÄ et heti on vauva tulos sieviselle ja ex jätettiin ku nalli kalliolle....

eikös se ollut ex joka hihhuloi pitkin pileitä jne.sitten erottiin,otettiin silikoonia ja tapeltiin parikymppisen 'suojatin'kanssa jne.että niin....kommentoimatta enempää kuinka aikovat vauvansa hoidon järjestää..mutta mielestäni exää ei jätetty kuin nallikalliolle.

HULLUA PORUKKAA:niin exät kun Janitkin.Mietin vaan et miten janin ja susannan yhteiset pojat reagoi? äiti lehdissä silikoneista,prinsessa kirjoista, isä lehdessä uuden nuoren vaimokkeen kanssa,vauva tulossa jne.kuinka säästää pojat tuolta kaikelta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hehän kertoivat haastattelussa että vauva oli "vahinko". Ei se kyllä niin ollu et Susanna jätettiin kuin nalli kalliolle..

Joo,vahinko ja vahinko :)

On se kumma että nykypäivänä vahinkoja sattuu koko ajan....

Mulle ei kuulu toisten suunnitelmat tms, mutta nuori olin minäkin (täytin just 22v) ja oltiin miehen kanssa seurusteltu 8kk, kun esikoinen ilmoitti tulostaan. Viisi vuotta yhdessä, joista neljä naimisissa ja kolmas tuloillaan. Ei heti aina kannata tuomita, vaikka nopeasti asiat tapahtuisikin. Ehkä heillä synkkaa yhdessä edelleen vauvan jälkeen, ehkä ei - kuka sitä tietää.
Mulla oli molemmat synnytykset helpot ja olisin vointini puolesta hyvinkin voinut mennä kouluun vaikka seuraavana päivänä, MUTTA musta mun paikka oli vauvani kanssa, ei koulunpenkillä.

Hehän kertoivat haastattelussa että vauva oli "vahinko". Ei se kyllä niin ollu et Susanna jätettiin kuin nalli kalliolle..

Mä luin Marin haastattelun missä se kertoi että asiasta oli toki puhuttu mutta yllättyivät siitä miten nopeasti vauva sai alkunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja erin-:

Mä luin Marin haastattelun missä se kertoi että asiasta oli toki puhuttu mutta yllättyivät siitä miten nopeasti vauva sai alkunsa.

Miten voi yllättyä siitä miten nopeasti vauva saa alkunsa? Itsekin tulin heti ekasta kierrosta raskaaksi....jankkaan tätä,mutta se on musta hassua....

Alkuperäinen kirjoittaja naurettavaa:
Musta on jotenkin hassua että raskaus oli "ylläri".Siis millä tavalla yllätys? Jos kerta toivoneet perheen lisäystä (eli jättäneet ehkäisyn) niin eikös siitä seuraa usein raskaus? :) :)

Peesi!
Minusta raskaus ei ole koskaan yllätys jos seksiä harrastaa! Piste!

Luulenpa, että heti syntymän jälkeen luetaan sitten siitä, miten voikaan rakastaa lastaan niin ja äitiys muutti elämäni, ja elämä sai tarkoituksen ja nyt mennään lapsen ehdoilla.... Se kaikki tulee yllätyksenä, niinkuin kuuluukin, kyllä Marikin sen saa vielä kokea. Toivottavasti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja erin-:

Miten voi yllättyä siitä miten nopeasti vauva saa alkunsa? Itsekin tulin heti ekasta kierrosta raskaaksi....jankkaan tätä,mutta se on musta hassua....

Tulin minäki. Nyt jo toista kertaa. Mut kyllä mäkin vähän yllätyin että heti onnistu. Olishan se voinut kestää vuosiakin.
Sitä vaan tässä hain, että monet harrastaa sitä "tulee jos on tullakseen"-touhua ja jos heti ekasta yrityksestä tärppää niin voi se olla vähän yllätys, varsinkin jos on varautunut siihen että voi mennä kauankin.

Yhteistyössä