Manuaali- vai automaattivaihteisto autoon - miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jenkkinaiset ajavat vain automaateilla, koska manuaalin käyttö on niiden järjelle ja motoriikalle ylivoimaista ja niissä on liikaa polkimiakin. Hyvä kun osaavat rattia kääntää. En halua samaistua siihen joukkoon.

Automaatti. Mulla on nyt ollu 3 vuotta automaattivaihteinen, enkä enää manuaaliin vaihtais. Nyt suostun jopa ajamaan kaupungin keskustassa, manuaalilla en suostunut :) Nyt vaan tosiaan on tuo auton vaihto edessä, ku meni oma auto lunnaiksi, mutta toivottavasti automaatti löytyy.

Riippuu auton käytöstä. Jos paljon kaupunkiajoa niin automaatti on ihana. Mut it taas kulutus on aika paljon korkeampi automaatissa (siis jos osaa aiaa taloudellisesti manuaalivaihteisella)

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Riippuu auton käytöstä. Jos paljon kaupunkiajoa niin automaatti on ihana. Mut it taas kulutus on aika paljon korkeampi automaatissa (siis jos osaa aiaa taloudellisesti manuaalivaihteisella)

ei ole enää uusissa.

Kumpaankin tottuun, mutta automaatin jälkeen on kyllä vaikeampi palata manuaaliin. Kaupunkiajossa se automaatti on kyllä mukava, kun ei tarvi olla koko ajan vaihteita vaihtamassa. Lain rikkominenkin on huomattavasti helpompaa, kun on vaihdekäsi vapaana ja voi juoruta puhelimeen.. ;)

Jos paljon ns. pitkän matkan ajoa niin sitten manuaali on fiksumpi, kun kuluttaa vähemmän kuin automaatti. Ja jos taas paljon kaupunkiajoa niin silloin automaatti on helpompi.

Mä vihaan yli kaiken automaattia. Joo, onhan se niin raskasta painaa kytkintä ja vaihtaa viä vaihdettakin. Mä tykkään että on ajaessa jotain tekemistäkin. Ja jos autossa on tehoo, niin ehdottomasti manuaali. Automaatti hukkaa tehoja kiihdytyksessä. ;) Automaatin jälkeen kun pääsi taas ajaan manuaalilla, niin kyllä löyty taas ajamisen nautinto uudelleen. :) Ja ajan paljon kaupunki alueella.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Manuaali, mä en varmaan osais ajaa automaatilla.

juu vaikeaa painaa kaasua

Onhan siinä se oma opettelu, kun ei tartte vasenta jalkaa käyttää lainkaan. Muistan ekan ajoni automaatilla, ja tuli vasemmalla jalalla painettua jarrua. Kytkimeen kun oli tottunu ni pohjaan asti tuli painettua. Pysäs kyllä tehokkaasti auto :)

Joo auton pittää olla auto eikä mikään robotti... siinähän ihimiset tullee ihan uusavuttomiksi automaatin kans. Onse niin vaikia vaihella sitä vaihetta ja painaa kytkintä... ihan hirveen rankkaa... se vaan, että automaatin kans tullaan laiskoiksi...

Yhteistyössä