Manta syö hyvin ja terveellisesti alle 150 eurolla kuukaudessa – tällainen on viikon ruokalista - duubaduu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suostus vuodelta 2014: Keskipainoisen 31-60-vuotiaan miehen energiantarve on niiden mukaan noin 2630–2960 kcal vuorokaudessa.

Ennen vanhaan ruumiillista työtä tekevä mies tarvitsi 3500-4000 kcal päivässä.
Niin varmaan. Ne sellaiset 172 cm pitkät ja 64 kg painavat tukkijätkäthän varmasti vetivät 4000 kcal päivässä. Eiköhän niillä ollut ennemmin eväänä kaksi palaa ruisleipää voilla ja kinkulla (nykyään syödään iso lautasellinen lämmintä kermapastaa) ja illalla söivät neljä perunaa ja yhden (huom!) kauhallisen makkarakastiketta.

150 e henkilölle /koko kk:n ruoat?

Oikeasti, ketä toimittajat kuvittelevat vedättävänsä??

Tuollainen määrä ruokaan pätee vain sylivauvan/pienen taaperon/anorektikon kohdalla.

Kannattaa muistaa myös se, että kaikki ruoka on kallistunut ihan sikana - ei todellakaan riitä tuo määrä aikuiselle ihmiselle koko kuukauden ruokiin.

Ehkä tällä jutulla koitetaankin myydä meille tosiaan jotain kitudieettiä?

Olen entinen terveysterroristi. Opit ovat muuttuneet ja elän täysin viimeisimpien järkevien suositusten mukaan.
Olin kerran Suomen parhaiten tienaavan lisäravinnemyyjän luennolla. Hän käytti myyntipuheissaan hauskaa tarinaa. Lihava ihminen varautuu ydinsotaan varastoimalla itseensä läskiä.
Yksinkertainen ruoka ja elämä ilman hömpötyksiä on laadukkainta.
Minä jos kuka tässä maassa olen aikoinaan hurahtanut hömpötyksiin.
Mut kait se yksinkertainen ruoka vaihtelee. Oma faija syö lähinnä kanaa ja perunoita ja paljon vihanneksia tietty. Mut on kyl aika puuduttavaa syödä aina samaa. Sille etkuhan saa ruuan ei muulla niin väliä. Mut sitk6n välil kokkaan meille ni kehuu kyllä. Viimeks tein oman pitsan ja hyvin söi😊 itse tykkään kyl syödä paljon erilaisii ruokii

Mä veikkaan et mun ruokavalio täl hetkel palstan huonoimpia. Ja syön mitä sattuu kulloinkin huvittamaan en siis tarkkaile hirveesti mitä syön. Mut nyt oli just se laajennettu veren kuva ja kaikki arvot oli kohillaan ei ollut puutosta mistään vitamiinista tai muusta.

Manta syö hyvin ja terveellisesti alle 150 eurolla kuukaudessa – tällainen on viikon ruokalista

MANTAN RUOKAVIIKKO

Maanantai
Kaupasta barista-kaurajuomaa, yrttiteetä ja banaania 3,80 €
”Aamupalaksi syön yleensä kaurapuuroa. Lounaaksi söin edellispäivänä tekemääni porkkanasosekeittoa, illalliseksi salaatin.”

Tiistai
”Söin lounaaksi eilistä itse tehtyä porkkanasosekeittoa ja illalliseksi parsakaalia sekä ruokaisaa salaattia."

Keskiviikko
Salaattiainekset: pinaattia, auringonkukansiemeniä, hapankaalia, varhaiskaalia ja salaattijuustoa 9,68 €
”Jatkoin sunnuntaina tekemääni porkkanasosekeittoa bataatilla ja linsseillä.”

Torstai
Barista-kaurajuomaa, hapankaalia, munia, tomaatteja, kurkkua, kermaviiliä, salaattijuustoa, mozzarellaa ja paprikaa kaupasta 17,03 €
”Söin lounaaksi bataatti-porkkana-linssikeiton loput ja illalla tein ruokaisan salaatin.”

Perjantai
”Tein illalliseksi paistettuja kasviksia ja mozzarella-hapankaalisalaattia.”

Lauantai
”Lounaaksi tein salaattia ja paistoin kalakuutioita. Illalliseksi valmiita kasvispihvejä, tummaa riisiä ja hapankaalia.”

Sunnuntai
Valmissalaatti mukaan hevostallille 3,99 €
”Illalla valmistin lootuksen juuria, pakasteseitiä, paistettuja kasviksia ja juureksia sekä riisiä.”
= 34,50 € / viikko

Onhan tämä vitsi? Kukaan ei pärjää tällaisella ruokamäärällä edes yhtä viikkoa.
Kukaan ei tienaa alle 2 600 €/kk ja ihminen syö 20 eurolla viikkoja terv. Kokoomus

Yhteistyössä