Mansikoissani on ampiaisia!!!

Mun mansikkamaa kuhisee ampiaisia jotka syövät mansikat aivan kelvottomiksi!!! Ei ole pesää läytyny, mansikkamaa on pieni ja käyty useaan kertaan läpi pesää etsien. Miten saan ne maanvaivat ja paskiaiset pois pilaamasta mansikoitani!!!??? |O Onko muilla samanlaista ongelmaa? Ja sitten ne tunkeutuu vielä sisään ikkunoista ja ovista. Pakko tuulettaa ettei kuumuus sisällä nouse ihan kamalaksi. Verkot on mutta mistä ne tulee..??PRKLE!!! |O |O

Meillä on kans ja kuulema muillakin mansikkamailla sama juttu. En oo jaksanu kokeilla, kun en kuitenkaan uskalla enää sinne mansikkamaalle, mutta vois laittaa siirappia tai jotain ylimakeeta (sokerivettä) kirkkaisiin pulloihin. Ampparit lentää sinne, eikä osaa pois.

vieras
joo tosta mä aina varotan mansikkamaasta haaveilevia. meillä aikaan oli ja ampiasethan ne söi :( takapuoli vaan näkyi kun olivat kaivautuneet meidän innolla odotamiin mansikoihin. voi sitä lasten pettymystä. ite olin siis porukan isosisko, mutta nuoremmat sisarukset olivat suruissaan. tästä noin 10v aikaa

Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Meillä on kans ja kuulema muillakin mansikkamailla sama juttu. En oo jaksanu kokeilla, kun en kuitenkaan uskalla enää sinne mansikkamaalle, mutta vois laittaa siirappia tai jotain ylimakeeta (sokerivettä) kirkkaisiin pulloihin. Ampparit lentää sinne, eikä osaa pois.
tuota voisin kokeilla, tunkisin mansikoita pulloon. :kieh: loppuu se kiusaaminen

aisiis
Alkuperäinen kirjoittaja MissHimmuli:
Mun mansikkamaa kuhisee ampiaisia jotka syövät mansikat aivan kelvottomiksi!!! Ei ole pesää läytyny, mansikkamaa on pieni ja käyty useaan kertaan läpi pesää etsien. Miten saan ne maanvaivat ja paskiaiset pois pilaamasta mansikoitani!!!??? |O Onko muilla samanlaista ongelmaa? Ja sitten ne tunkeutuu vielä sisään ikkunoista ja ovista. Pakko tuulettaa ettei kuumuus sisällä nouse ihan kamalaksi. Verkot on mutta mistä ne tulee..??PRKLE!!! |O |O
Meillä ihan sama juttu. Meillä kasvaa tämän johdosta onttoja mansikoita.

Minttu
Meillä sama vaiva, onneksi suurin osa sadosta on kerätty, ampiaiset löytäneet mansikat vasta muutama päivä sitten, mutta loput mansikoista varmaan menevät ampiaisten suihin. Nopeasti häviävät mansikat... onttoja mansikoita vain jää jäljelle. Tulevatkohan ampiaiset ensi kesänäkin? Ennen niitä ei ole ollut, mansikkamaa ollut meillä noin 4 vuotta ja nyt ensimmäistä kertaa saimme runsaan sadon.

Samaa täällä pohdin
Täällä myös sama ongelma. Tänään menin tytön kanssa keräämään mansikoita niin saa...nasti oli ampiaisia mansikoissa. Ja todellakin vain pari mansikkaa saatiin kippoon asti kun loput sata oli menny niitten saakeleiden suihin...

vieraana
Itse olen ällistellyt samaa asiaa mansikkamaallamme tänä kesänä (=viime viikkoina)
Olemme asuneet tässä nyt neljättä kesää, eikä aikaisemmin ole tätä tapahtunut.
Mansikoita sain pakkaseen muutaman litran, ennenkuin ampparit "valtasivat" mansikkamaan.
(satoa ei kyllä olisi tullut paljoa muutenkaan, mansikkamaa kaipaisi kipeästi uusimista !)

Lapsia en uskalla päästää enää ollenkaan mansikkamaalle !

TEstiä
Nyt testaillaan =D Vein kolme pulloa mansikkamaalle, pulloissa siis loraus vettä ja hunajaa reilusti. Katsotaan josko ylihuomenna pääsis maalle ilman ampiaisten seuraa ja löytyis jopa muutama mansikka syötäväksi =)

yx
Ekana oli oravan rontti, joka pisteli kypsät mansikat ja vadelmat parempiin suihin ja tosiaankin nyt näyttää ampiaiset vallanneen vattu ja mansikkapuskat. Jos jotain jää jäljelle, niin räkättirastaat syö loput. Taidan siirtyä kasvihuonekasvatukseen.

Yhteistyössä