Mansikkamousse täytekakkuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
on tää kaksplussa kyllä ihan uskomaton palsta, kun keskellä yötäkin saa reseptejä :)

Hih,mä kutsun tätä raamattupalstaksi,kun täällä tiedetään kaikesta kaikki... :) Koko tuttavapiiri tietää jo missä oon käyny ku sanon et luin raamattua.... :D
Kiva vaan et voi olla avuksi.tällanen alotteleva ja innostunu kotileipuri olen,täytekakut on nyt suuri kiinnostuksen kohde tällä hetkellä(eilen 4h tein sokerimassakoristeita YO-kakkuun...)...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
ostin jo mansikka amppelin, toiveissa että se alkaa tuottaa "omia mansikoita". :) lapset ihan innoissaan! :D

Meillä on muutama pikkurivi kasvimaalla mansikoita,mut etanat meinaa keretä tuhota ne ennen kun mä pääsen niihin käsiksi...tänä kesänä on minä vastaan etanat kaksin taistelu...eka iltana kun myrkytin ni aamulla keräsin yli 60 kotiloa yhdeltä tontin reunalta...

Ekan tekisin. Liivatehan on pelkkää teuraseläinten jäännettä: sian nahkaa, sian tai naudan luuta, suolia ja jänteitä. Mutta minkä kukin sitten raikkaaksi ja ihanaisen maukkaaksi kokee, tietty.

eikait moussea päälle laiteta,täyte se on ehdottomasti...

täyte se on juu, mut kokeilin päälliseksikin melko menestyksekkäästi. kakun ollessa pieni sain melko muhkean kakun laittamalla tuota moussea myös päälle, nätit kermapursotukset kivalla tyllalla... koristeet tosin haastavia päälle laitettavia täytteen nestepitoisuuden johdosta. en ehkä suosittele,mutta kakku tuli syötyä ja nättikin se oli(pitäs kuva liittää ;))

Yhteistyössä