Mansikkakuumetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edna Birch
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Edna Birch

Aktiivinen jäsen
09.05.2005
9 760
0
36
Kuopus 1v3kk mutusteli eilen mansikan jos toisenkin, ja aamuyöstä oli sitten levoton ja itkeskeli. Kuume nousi, korvamittari näytti 38,5 aamuyöllä, sekä nyt aamusta.
Voisko tämä johtua mansikoista?

no haloo, voi johtua vaikka mistä. sitä paitsi korvakuumemittarit ei oo luotettavia, mittaisin peräsuolesta. jos korvassa on vaikkua tai mittari vähänkin vinossa, tulos ei oo validi. onko ollu jo vauvarokko? hampaita?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no haloo, voi johtua vaikka mistä. sitä paitsi korvakuumemittarit ei oo luotettavia, mittaisin peräsuolesta. jos korvassa on vaikkua tai mittari vähänkin vinossa, tulos ei oo validi. onko ollu jo vauvarokko? hampaita?

no haloo ittelles :headwall:

Paljonko lapsi söi niitä? Eikai sitä ihan parista litrasta tule edes noin pienelle.

Mä kun olin poimimassa mansikoita kahtena kesänä ja sen jälkeen kolmena kesänä torimyyjänä, niin olen kyllä syönyt joka päivä monta litraa, eikä ikinä ole tullut mitään. Välillä oikein mietin, että onkohan sellasta tautia olemassakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Paljonko lapsi söi niitä? Eikai sitä ihan parista litrasta tule.

Itelläni oli mansikkakuume viikko sit ja ei tarvinnu syödä ku pieni purkillinen mansikoita.

Mulle tekee joka vuosi ekat suomalaiset mansikat kuumeen,joka kestää aina sen kaks pvää ja sitä on yleensä 38-39astetta.

Meillä kans poika söi mansikoita, seuraavana yönä kuume nousi 40 ja pysyi siinä yli vuorokauden. Sen jälkeen ei mitään enää. En osannu yhdistää mansikoihin. Eilen taas söi mansikoita, aamulla naama täynnä näppyjä, kuumetta ja maha todella kipeä. Eikä edes paljon syönyt, alle desin :o Taitaa olla allerginen, kun tuo naamakin tulee ihan näppyiseksi, mansikkahillo ei vaikuta noin :/

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Meillä kans poika söi mansikoita, seuraavana yönä kuume nousi 40 ja pysyi siinä yli vuorokauden. Sen jälkeen ei mitään enää. En osannu yhdistää mansikoihin. Eilen taas söi mansikoita, aamulla naama täynnä näppyjä, kuumetta ja maha todella kipeä. Eikä edes paljon syönyt, alle desin :o Taitaa olla allerginen, kun tuo naamakin tulee ihan näppyiseksi, mansikkahillo ei vaikuta noin :/

Mansikkakuumehan on seurausta allergisesta reaktiosta.Itselläni tulee se kuume,joka itselläni kestää 2pvää ja sit menee ripulille.
Välillä on reaktio ollut niin vahva,että on tullut oireeksi myös nokkosrokon kaltaista tai sit ihan nokkosrokko.

Ja jos allerginen mansikoille on,niin ei kato mansikoiden syöntimäärää,saattaa jo yhen mansikan jälkeen oirehtia.

Mullakaan ei vaikuta mansikka muuta ku tuoreena ja yleensä kesän ekat,kait sitä sit jotenkin kroppa rupee sietään loppukesästä ku sillon ei tuu mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Paljonko lapsi söi niitä? Eikai sitä ihan parista litrasta tule.

Itelläni oli mansikkakuume viikko sit ja ei tarvinnu syödä ku pieni purkillinen mansikoita.

Mulle tekee joka vuosi ekat suomalaiset mansikat kuumeen,joka kestää aina sen kaks pvää ja sitä on yleensä 38-39astetta.

Aika hurja, että joka vuosi tulee. Uskallatko kuitenkin aina syödä niitä? Kuulostaa harmilliselta. :|

Yhteistyössä