Manduca / kantoliina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Hei,

nyt kaivattaisiin kokemuksia kantoliinoista. Minulla on Manducan reppu, mutta vauva (3 kk) ei viihdy siinä kovin hyvin. Tuntuu, että hänelle tulee tos pian kuuma ja sitten tuskastuu oloonsa. Eikä muutenkaan ole repussa mielestäni sen oloisena, että viihtyisi.

Nyt mietin, kannattaisiko minun hankkia kantoliina, esim. hug a bub, vai menevätköhän rahat hukkaan? Onko sillä juurikaan eroa tuohon Manducaan?

Ei kokemusta Manducasta, mutta 6kk kokemus kantoliinailusta, jota vauva inhoaa. Siinä tulee (varmaan enempikin kuin Manducassa) tosi kuuma, ja lapsi ei pääse liikkumaan, kuten haluaisi. Ei ole viihtynyt liinassa 3 ikäviikon jälkeen, ja se on tosi sääli. Muiden vauvat näyttää viihtyvän, joten onko meidän lapsissa jokin valmistusvirhe?? ;)

Hei,

nyt kaivattaisiin kokemuksia kantoliinoista. Minulla on Manducan reppu, mutta vauva (3 kk) ei viihdy siinä kovin hyvin. Tuntuu, että hänelle tulee tos pian kuuma ja sitten tuskastuu oloonsa. Eikä muutenkaan ole repussa mielestäni sen oloisena, että viihtyisi.

Nyt mietin, kannattaisiko minun hankkia kantoliina, esim. hug a bub, vai menevätköhän rahat hukkaan? Onko sillä juurikaan eroa tuohon Manducaan?[/Q

Heips!

MEillä esikoinen viihtyi hug a bubin kantoliinassa kuin unelma (tyttö), nukahti siihen ja seuraili miellellään. Keinuttelin häntä heti liinassa ja "hyppyyttelin" ja hetken tuhinan jälkeen rauhoittui.

Kakkonen, nyt 1 v poika, ei asettunut liinaan millään. Laitettiin manducan reppu ja johan alkoi viihtyä. Nyt en mistään hinnasta antaisi reppua pois. MEnee vielä pitkään ja poju on siirtynyt selän puolelle katselemaan maailmaa. Nopea(mpi) minun ja miehen! laittaa selkään. JA mieskin pitää reppua innokkaammin kuin kantoliinaa. Reissussa hyvä, kun ei tarvi vaunuja. REppu laukussa ja selkään, kun tarvii.

Viimeksi muokattu:
Kaikki lapset eivät yksinkertaisesti viihdy kannettavina yhtä hyvin kuin toiset. Minä itsekin olin kuvitellut pääasiassa kantavani vauvaa liinassa/Manducassa, mutta sittenpä tämä muuten kaikin puolin ja kaikkialla tyytyväinen ja helppo vauva ei sietänyt lainkaan etenkään pienempänä niissä oloa muutamaa minuuttia kauempaa. Viihtyi paremmin vaunuissa tai lattialla, jossa kai pääsi paremmin liikkumaan. Myöhemmin, lähempänä vuoden ikää, ollaan kyllä käytetty jonkin verran Manducaa, on oppinut olemaan siinä joten kuten, etenkin nyt kun voi kuljettaa selässä "reppuna". Vaelluksilla yms. tosi kätevä. En siis heittäisi vielä Manducalla vesilintua, sille voi löytyä käyttöä vähän isommalla lapsella jos ei nyt pikkuvauvalla.

Meillä on sekä hug-a-bub että Manduca ja ainakin meidän kokemuksemme mukaan Manduca on viileämpi. Hug-a-bub on trikoota ja melko paksua, joten kun sitä moniin sidontoihin tulee useampi kerros päällekäin, ei se ainakaan ole ohuempi kuin Manduca. Meidän vauvamme ei tykkää kuumasta ja pärjää muutenkin aina vähillä vaatteilla, joten sen vuoksi olemme käyttäneet lähinnä Manducaa. Siinäkin hän usein aika kevyesti puettuna (tietysti sisällä siis). Olen ymmärtänyt, että kudotut liinat olisivat trikoisia viileämpiä, mutta niissäkin samalla tavalla tulee useampi kerros päällekäin. Mietimme itse jossain vaiheessa rengasliinaa, mutta emme sitä sitten hankkineet, kun Manduca toimi niin hyvin. Ehkä jollain olisi siitä kokemuksia?
Komppaan kyllä muita sen suhteen, että ei kannata heti luovuttaa, voi vaatia vähän totuttelua. Lämminhän kyllä kaikissa tuollaisissa kantovälineissä tulee, eli ei kannata hirveän paksusti pukea. Meillä oli kesällä helteillä välillä pelkkä vaippa vauvalla liinassa/manducassa, sitten harso tms siinä päällä :)

Yhteistyössä