Mamut ilmaiseksi Robinin konserttiin...ei ju**l****

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
fyfan
Maahanmuuttaja-lapsia Robinin konserttiin kaupungin piikkiin
08.11.2012 10:47 | Päivitetty 08.11.2012 16:18

Mikkelin kaupungin kulttuuripalvelut tarjoaa suositun teinitähti Robinin konsertin kaikille kaupungissa esikoulua tai alakoulua käyville, maahanmuuttajataustaisille lapsille.

Mikkelissä on maahanmuuttajataustaisia lapsia eskarissa ja alakouluissa yhteensä 145 lasta.

Tavoite on kotouttaa maahanmuuttajataustaisia lapsia kulttuurin keinoin kotiseutuun ja Mikkeliin.

Maahanmuuttajataustaisille lapsille tarkoitetut ilmaiset liput ovat haettavissa Stellan Pisteestä ajalla 15-16.11. klo 9.00 – 17.00.

Lipun voi noutaa omalla nimellä ja lippuranneke asennetaan Pisteessä lapsen ranteeseen. Lippuja on yksi kutakin lasta kohti. Lippuja ei jaeta irtorannekkeena.

Konsertti järjestetään Mikkelin jäähallissa 18.11.2012 klo 13.00.

[QUOTE="vieras";27483257]Positiivista syrjintää, valtiovalta oikein kehottaa tuohon.[/QUOTE]

Mä näen tuossa vain todella paljon negatiivista, kuten monissa muissakin asioissa jotia maahanmuuttajien vuoksi tehdään. Tämän konsertin lisäksi esim. joulujuhlien poisto kouluista.

"vieras"
[QUOTE="qAz";27483270]Oikein.[/QUOTE]

Onko tämäkin oikein? Vantaan käräjäoikeus on tuominnut 21-vuotiaan miehen yli seitsemän vuoden vankeusrangaistukseen alaikäisten tyttöjen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Uhreja oli kaikkiaan 13 ja he olivat yhtä lukuun ottamatta 11-15 -vuotiaita tyttöjä.

voi vittu. Just tänää eskarilla kuulin, ku täti puhu mamu-perheelle tosta ilmasista lipuista, ihmettelin ku ei mulle sanonu. Nyt selvis syykin.
Voi jumaliste että miua nyt ärsyttää tää homma, positiivista syrjintää.

"vieras"
"Maahanmuuttajataustaisille lapsille tarkoitetut ilmaiset liput ovat haettavissa Stellan Pisteestä ajalla 15-16.11. klo 9.00 – 17.00."

Mitenköhän tuo "maahanmuuttajataustaisuus" oikein tarkistetaan, ettei vaan kukaan suomalainen pottunenä saa ilmaista lippua? Riittääkö oikea pigmentti, vai pitääkö olla oikein sukuselvitys?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"kkk"
[QUOTE="vieras";27483291]"Maahanmuuttajataustaisille lapsille tarkoitetut ilmaiset liput ovat haettavissa Stellan Pisteestä ajalla 15-16.11. klo 9.00 – 17.00."

Mitenköhän tuo "maahanmuuttajataustaisuus" oikein tarkistetaan, ettei vaan kukaan suomalainen pottunenä saa ilmaista lippua? Riittääkö oikea pigmentti, vai pitääkö olla oikein sukuselvitys?[/QUOTE]

Ettekö voi olla iloisia että maahanmuuttajalapsillekkin järjestetään välillä jotain? Onhan suomalaisillekkin ollut paljon ilmaisiatapahtumia.

"heh"
Aloin lukemaan tuota juttua mutta tuohon tekstiin asti pääsin kun ratkesin :LOL:
Kotoutetaan nyt vähän mutta ihan pikkasen epäillään (ihan syystäkin) että liput joutuisi myyntiin ja tulot vanhempien hupiin

Maahanmuuttajataustaisille lapsille tarkoitetut ilmaiset liput ovat haettavissa Stellan Pisteestä ajalla 15-16.11. klo 9.00 – 17.00 voi noutaa omalla nimellä ja lippuranneke asennetaan Pisteessä lapsen ranteeseen. Lippuja on yksi kutakin lasta kohti. Lippuja ei jaeta irtorannekkeena.

Jos en paremmin tietäisi niin tuo kuulostaisi ihan natsien touhulta, keskitetään mamuja yhteen paikkaan ja sitten....

Mutta tuo on niin idioottimaista toimintaa kuin olla ja voi! Olen ollut aina hyvin isänmaallinen, mutta nyt olen alkanut toisissani miettiä muuttoa pois Suomesta, saisivat pitää tämän maailman suurimman vastaaottokeskuksen ihan keskenään, kun Suomessa on kohta näitä mamuja enemmän kuin oikeasti suomalaisia!

[QUOTE="kkk";27483312]Ettekö voi olla iloisia että maahanmuuttajalapsillekkin järjestetään välillä jotain? Onhan suomalaisillekkin ollut paljon ilmaisiatapahtumia.[/QUOTE]

Niihin saa mamutkin mennä.
Mun pojan ryhmässä on puolet maahanmuuttajia, eli puolet tuosta eskaryhmästä pääsee ilmasiks katsomaan Robinia, puolet ei.
Mikä haloo ois noussu, jos tää suomalaistaustainen puolikas olis saanu liput, ja mamut ei?
Mä en ole maahanmuuttaja vastainen, mutta todellakin kohtelun täytyy olla saman arvoista. Ei mitään erikoisoikeuksia kellekkään.

totta toinen puoli
[QUOTE="kkk";27483312]Ettekö voi olla iloisia että maahanmuuttajalapsillekkin järjestetään välillä jotain? Onhan suomalaisillekkin ollut paljon ilmaisiatapahtumia.[/QUOTE]

on! mutta niissä se ero että ulkomaalaistaustaista ei ovelta käännytetä ja vedota kantaväestön tapahtumaan, tässähän nyt käännytetään oma kantaväestö :(

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27483322:
Mun pojan ryhmässä on puolet maahanmuuttajia, eli puolet tuosta eskaryhmästä pääsee ilmasiks katsomaan Robinia, puolet ei.
Mikä haloo ois noussu, jos tää suomalaistaustainen puolikas olis saanu liput, ja mamut ei?
Mä en ole maahanmuuttaja vastainen, mutta todellakin kohtelun täytyy olla saman arvoista. Ei mitään erikoisoikeuksia kellekkään.
Niinpä, mikä helvetin haloo siitä olisikaan syntynyt jos Robinin konserttin pääsisi vain syntyperäiset suomalaiset ja sen lystin maksaisivat mamut...

"nuuh"

No en voi olla just nyt kyllä iloinen!! Eihän näistä paljoista suomalaisilmaistapahtumista ole mamuja käännytetty pois? Vain suomalaistaustaisille lippuja täältä silloin ja silloin, niikö?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"kkkk"
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27483322:
Kulttuuripalvelut maksaa liput, joten mielestäni on ihan ymmärretävää että konsertti on tarkoitettu mamulapsille :)

[QUOTE="vieras";27483344]Niinpä, mikä helvetin haloo siitä olisikaan syntynyt jos Robinin konserttin pääsisi vain syntyperäiset suomalaiset ja sen lystin maksaisivat mamut...[/QUOTE]

Niimpä.
Tasa-arvo on kaukana tästä taas. Olisivat vetässeet koko keikan ilmaisiks, kaikille. Tyyliin nopeimmat saa liput, siinä olis kaikille tarjottu sama mahdollisuus päästä keikkailemaan. Robin nyt tuppaa olee pienten suosiossa, ainakin täällä Mikkelissä.

[QUOTE="kkkk";27483380]Kulttuuripalvelut maksaa liput, joten mielestäni on ihan ymmärretävää että konsertti on tarkoitettu mamulapsille :)[/QUOTE]

Nuoriso- ja kulttuuripalvelut on Mikkelissä samaa lafkaa, ja se on kyllä tarkotettu kaikille. Ei vaan maahanmuuttajille, Mimosa on maahanmuuttajien oma juttunsa. Jos Mimosa ois liput hommannu, ei ois ärsyttäny.
Mä en vaan kykene näkemään tätä tasavertaisena toimintana, kun tuo meidän koulussa on eniten maahanmuuttajia koko Mikkelissä.
Mikä on hyvä asia, on monenlaista ihmistä ja oppii olemaan tasavertainen ihonväriin tai kieleen katsomatta, mutta ei kuitenkaa tulis syrjiä sitten suomalaistaustaisia lapsia näin.

Yhteistyössä