Mamujen takia tytöt eivät uskalla käydä yksin kauppakeskus Jumbossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytöt pelkäävät mamuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskikset on riettaimpia ja niljakkaimpia ihmisiä maailmassa.
Jaaaahas.

Ei-uskova puhuu seksistä:normaalia, tervettä, järkevää.
Uskova puhuu seksistä: patologista, patoutunutta, limaista, salamyhkäisen kieroutunutta.

• Tykkää
Reactions: endis ja Peyote
Venäjästä olit kirjoittanut asiaa!

Muuten,
Sulle ja tuolle edelliselle:

Nyt saamme väkeä Irakista ja Somaliasta. Meidän täytyy muistaa ottaa faktat huomioon niissa teidän keskusteluissa:

Somaleista töissä vain 9 prosenttia – karmeaa jälkeä

"Hirmuisen invaasion takia luvut tulevat edelleen huononemaan ja työttömien määrä tekee loikan."
07.10.2015 18:18, 19084 lukukertaa

Uusi sosiaalinen media rakenteilla -Totuuden puolesta.Kokeile tästä

Pauli Vahtera kirjoittaa Facebook-seinällään:

Karmeaa jälkeä. Kuka tämän jälkeen vielä sanoo, että työllistyminen on paras lääke kotouttamiseen.
Tämä tilasto luetaan siten, että 2003-2011 Suomeen tulleista somaleista on vuonna 2011 ollut työllistyneenä 9 % ja irakilaisista 14 %. Tuon hirmuisen invaasion takia luvut tulevat edelleen huononemaan ja työttömien määrä tekee loikan.

Ja kuinka moni somali on oikeissa töissä yksityissektorilla. Tai muussa kuin puuhastelutyössä julkisella sektorilla tai 3. sektorilla.

Lähde:https://www.facebook.com/pauli.vahteraristiinassa/posts/919364971471543?fref=nf

Somaleista siis 91 % on sossun elätteinä, irakilaisista 86 % loisii.

Suomen tulisi, tottakai, tukea työperäistä maahanmuuttoa, vaikka jopa erilaisin kannustimin, MUTTA, otetaan sitten työtä tekeviä ihmisiä, eikä mitään sosiaalipummeja. Eikö niin?
Thaikut esim. ovat kovia tekemään töitä. Ryhmäytetyt thaikut yms. ahkerat ihmiset voisivat vuoroissa tulla siivoamaan ja hoitamaan esim. vanhuksemme. Vaikka heille maksaisi päivärahat, niin se olisi kannattavampaa Suomelle ( tottakai myös heille), kuin ottaa sellaista väkeä jotka eivät kaikkien todennäköisyyslaskelmien (tässä on monia vaikuttimia kuten tulokkaiden integrointi yhteiskuntaan, jota Suomi ei tue järkevästi) mukaan tule työllistymään Suomessa!
(y)(y)(y)

Milloin ole täällä Lepuskissa viimeksi käynyt??? Veikkaan että Maksimarketin aikaan vuonna 1999???

Toissapäivänä. Sellossa vilisee rättipäisiä maahanmuttajia ja siellä takana olevissa kerrostaloissa ei taida muita edes asua? Kilo mukaanlukien.

Tavallaan aika hyvä jos suolalaiset tytöt keksivät jotain parempaa tekemistä kuin roikua kauppakeskuksissa. Tuntuu että se on wt-kansan uusi harrastus kierrellä kauppakeskuksissa. Eikö mitään hyödyllisempää tekemistä keksitä?

Toissapäivänä. Sellossa vilisee rättipäisiä maahanmuttajia ja siellä takana olevissa kerrostaloissa ei taida muita edes asua? Kilo mukaanlukien.

Mielenkiintoista, miten niillä mamuilla on varaa niihin Leppävaaran Sellon ympärillä oleviin 490 000 - 860 000 euron arvoisiin kerrostaloasuntoihin???!
Jos siellä liikkuu jotain mamuja niin eihän se välttämättä tarkoita sitä että ne asuvat siinä lähistöllä.

Tämä ostarikulttuuri tulee Jenkeistä, nuoret hengailee ostareissa, hangin' out at the mall every day, you know :)

On se pienten lastenkin kanssa varmaan paras paikka missä vietää aikaa. On palveluita ja siitä nauttii itsekin. Ei joka päivä mutta ainakin kerran pari viikossa. Joskus ennen oli jopa lapsiparkkeja minne sai jättää lapset leikkimään ja sai ite pienen tauon.

On se pienten lastenkin kanssa varmaan paras paikka missä vietää aikaa. On palveluita ja siitä nauttii itsekin. Ei joka päivä mutta ainakin kerran pari viikossa. Joskus ennen oli jopa lapsiparkkeja minne sai jättää lapset leikkimään ja sai ite pienen tauon.

Mitä isot edellä sitä pienet perässä. Ei tuo mikään kehittävä eikä hyödyllinen harrastus ole nuorten notkua kauppakeskuksissa.

Mielenkiintoista, miten niillä mamuilla on varaa niihin Leppävaaran Sellon ympärillä oleviin 490 000 - 860 000 euron arvoisiin kerrostaloasuntoihin???!
Jos siellä liikkuu jotain mamuja niin eihän se välttämättä tarkoita sitä että ne asuvat siinä lähistöllä.

Meinaatko, että kaikki ovat vain omistusasuntoja? Tuskin. Viimeksi kun kävin siellä "ghetossa", oli jonkun kebabyrittäjän mersu poltettu, ilmeisesti jotain huumesotia.

Vuosia täällä Turkissa asuneena haluaisin tuoda oman näkökulmani keskusteluun. Mitä pitempään täällä tai näissä tällaisissa maissa asuu, sitä paremmin huomaa miten ihmisten ajattelumaailma poikkeaa suomalaisesta ja miten erilainen on naisen asema. Matkailijalle tai sellaiselle joka nyt vaan sattuu asumaan täällä suomalaisesti ja jos on modernit ihmiset ympärillä, ei asia avaudu tai sitä pidetään vaan pienempänä ongelmana tai jopa kiinnostavan eksoottisena. Itse olen korviani myöten täynnä tätä! Itse muuttaisin heti takaisin Suomeen mutta se on elämäntilanteen vuoksi juuri nyt mahdotonta.

Naisena et nyt vaan ole samassa asemassa kuin mies, sekä miehet että naiset itse jatkaa samaa ajattelua ja perinteitä. Perheiden pitää vahtia tyttöjä, kenelle puhuvat, missä menevät, ollaan huolissaan ettei mitään satu. Vahtimista ja holhoamista joka tekee ihmisestä kyvyttömän toimimaan itsenäisesti ja luottamaan itseensä siten kuten naiset Suomessa. Tähänkö nyt ollaan siellä Suomessakin menossa?

Näille uusille tulokkaille siellä täytyy opettaa miten Suomessa toimitaan, niinhän me ulkomaillakin asuvat joudumme sopeutumaan maan tapoihin. Suomessa on tasa-arvo ja naisilla asiat paremmin kuin useimmissa maailman maissa, tästä pidetään kiinni! Naisten suojelulla ja erikoisasemalla vaan alistetaan ja lopulta ollaan menossa siihen mihin noissa maissa mistä naisia ahdistelevat miehet tulevat. Jos ei jollekulle Suomen tasa-arvo ja ihmisoikeudet sovi niin takaisin vaan sinne mistä tulevatkin, tässä ei tosiaankaan ole kyse rasismista. Itse olen ollut ja olisin onnellinen Suomessa, niin olisi moni muukin.

• Tykkää
Reactions: AivanSama ja endis
Vuosia täällä Turkissa asuneena haluaisin tuoda oman näkökulmani keskusteluun. Mitä pitempään täällä tai näissä tällaisissa maissa asuu, sitä paremmin huomaa miten ihmisten ajattelumaailma poikkeaa suomalaisesta ja miten erilainen on naisen asema. Matkailijalle tai sellaiselle joka nyt vaan sattuu asumaan täällä suomalaisesti ja jos on modernit ihmiset ympärillä, ei asia avaudu tai sitä pidetään vaan pienempänä ongelmana tai jopa kiinnostavan eksoottisena. Itse olen korviani myöten täynnä tätä! Itse muuttaisin heti takaisin Suomeen mutta se on elämäntilanteen vuoksi juuri nyt mahdotonta.

Naisena et nyt vaan ole samassa asemassa kuin mies, sekä miehet että naiset itse jatkaa samaa ajattelua ja perinteitä. Perheiden pitää vahtia tyttöjä, kenelle puhuvat, missä menevät, ollaan huolissaan ettei mitään satu. Vahtimista ja holhoamista joka tekee ihmisestä kyvyttömän toimimaan itsenäisesti ja luottamaan itseensä siten kuten naiset Suomessa. Tähänkö nyt ollaan siellä Suomessakin menossa?

Näille uusille tulokkaille siellä täytyy opettaa miten Suomessa toimitaan, niinhän me ulkomaillakin asuvat joudumme sopeutumaan maan tapoihin. Suomessa on tasa-arvo ja naisilla asiat paremmin kuin useimmissa maailman maissa, tästä pidetään kiinni! Naisten suojelulla ja erikoisasemalla vaan alistetaan ja lopulta ollaan menossa siihen mihin noissa maissa mistä naisia ahdistelevat miehet tulevat. Jos ei jollekulle Suomen tasa-arvo ja ihmisoikeudet sovi niin takaisin vaan sinne mistä tulevatkin, tässä ei tosiaankaan ole kyse rasismista. Itse olen ollut ja olisin onnellinen Suomessa, niin olisi moni muukin.

Toinenkin vaihtoehto on, eli se että tulijat omaksuvat tästä kulttuurista ne hyvät puolet eli vähän tasa-arvoisemman käsityksen sukupuolista (en sano tasa-arvoisen, koska väittäisin ettei tasa-arvo toteudu suurimman osan kohdalla kuitenkaan, mutta onhan ero toki suuri vaikka tuohon, mitä kerroit).

Ja onhan meillä sellaisiakin esimerkkejä, että synnyinmaa ei määrää kohtaloa - esimerkiksi se vähän yli kolmekymppinen pakolaisnainen, joka muistaakseni oli lapsena lähtenyt perheensä kanssa pakolaiseksi Somaliasta ja asunut jonkin aikaa Suomessakin - ja joka nyt on pyrkimässä Somalian presidentiksi muuttaakseen siellä maan asioita paremmaksi. Kyllä minusta tuo on aika hieno esimerkki - hän olisi hyvä esimerkki ihan vaan naisenakin Halosen tapaan, tienraivaaja ja rohkea henkilö (häneen nimittäin on kohdistunut myös negatiivista huomiota tämän vuoksi). Mutta etenkin somalitaustaisena naisena hän on hieno esimerkki siitä, että ihmisellä on eri vaihtoehtoja ja vaikka oman lähtömaan kulttuuri osoittaisi naiselle ihan eri paikan, voi itse ajatella toisin - ja kasvattaa lapsensakin toisin.

Jos haluatte lukea lisää, googlatkaa Fadumo Dayib.

Hyvä esimerkki, on heitä Turkissakin mutta kyllä ovat hyvin vähemmistönä. Tietysti on tärkeää että joku on esikuvana vaikka ottaakin riskejä toimiessaan toisin.

Tietysti pitäisi ottaa suomalaisesta kulttuurista ne hyvät puolet, niitä on todella paljon. Sitten on kulttuurijuttuja joista voidaan olla montaa mieltä ovatko ne hyviä vai huonoja. Kunhan vaan ei pilattaisi Suomessa saavutettua hyvinvointia ja tasa-arvoa, siis absoluuttista tasa-arvoahan ei missään ole mutta kyllä asiat on Suomessa vielä hyvin kun vaikkapa Irakiin tai Turkkiin vertaa, nimenomaan naisten asema.

Siinä on semmonen vivahde-ero että venäläiset tuo ostoksiin käyttämänsä rahat tullessaan. Matut rellestää meidän rahoilla jotka me itsekkin oltaisiin voitu viedä sinne kauppakeskukseen.
Eikä siitä ole pitkäkään aika kun joku poras täällä että oli jonkun mamun tilillä +80000... Vaikka sossusta sais uudet lastenrattaat niin älä nyt oikeasti luule että ne on kaikki kelan avustuksista säästetty. Pakolainen ei edelleenkään ole synonyymi köyhälle. Esim. Syyria ja Irak olivat vauraita valtioita ennen kuin länsimaat meni tuputtamaan demokratiaa.

Meinaatko, että kaikki ovat vain omistusasuntoja? Tuskin. Viimeksi kun kävin siellä "ghetossa", oli jonkun kebabyrittäjän mersu poltettu, ilmeisesti jotain huumesotia.

Asun täällä Leppävaaran "ghetossa" ja veikkaan ettei sinulla olisi varaa muuttaa tänne, siksi haukut ghetoksi kuten kaikkia muitakin paikkoja. Happamia, sanoi se kuuluisa kettukin :D Täällä naapurustossa ei ole poltettu autoja, ja näen korkeitaan yhden humalaisen ihmisen 2-3:ssa viikossa mutta sinun mielestä Kaivopuisto ja Eirakin ovat todennäköisesti ihan ghettoja.

Yhteistyössä