Mamu puukottanut Korsossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta tuollainen käytös on meidän vika, kun ei olla saatu viihtymään heitä tarpeeksi hyvin! Ja kun eivät pääsekään kaikki asumaan omakotitaloihin heti, eivätkä saakaan heti koko sukuaan tänne. Ja peräti on voinut käydä niin, että kaikki eivät saaneetkaan vapaalippua tänne!

Nyt meidän suomalaisten pitäisi tsempata, että korjataan jutskat kuntoon ja äkkiä.

Miestä ja kahta naista puukotettiin Vantaalla - tekijä pääsi pakenemaan paikalta
Torstai 30.6.2016 klo 20.14 (päivitetty klo 22.18)

Poliisi etsii edelleen veitsen kanssa heilunutta miestä Vantaan Korsossa.

Iltalehden tietojen mukaan puukotukset tapahtuivat Korsossa marketin edessä. Kuvituskuva. (IL-ARKISTO)

Hätäkeskus sai ilmoituksen puukottajasta torstaina kello 17.16.

Mies oli ehtinyt puukottaa Korson keskustassa kolmea uhria ja paennut sitten paikalta. Uhreista yksi on mies ja kaksi naisia.

Poliisin mukaan ainakin yksi uhreista sai viillon polven alapuolelle ja yksi nirhaumia rintakehään. Kaikki uhrit on toimitettu sairaalahoitoon, mutta kenenkään vammat eivät ole vakavia.

Poliisin mukaan aseena käytettiin puukkoa tai muunlaista teräasetta.

Poliisi on jo puhuttanut uhreja.

Epäilty tekijä on yhä karkuteillä. Iältään alle 30-vuotias mies on poliisin mukaan pitkä, laiha ja tummaihoinen. Hän oli mahdollisesti uhreille entuudestaan tuntematon.

Juttua on päivitetty kello 22.18: Uhreja oli uuden tiedon mukaan kolme, ei kaksi.

HENNI AUVINEN
henni.auvinen@iltalehti.fi
REETTA PAUNONEN
reetta.paunonen@iltalehti.fi

Voi olla suomalainenkin. Missä puhuttiin "mamusta". Mainittiin tummaihoinen, kyllä mä ainakin tunnen montakin tummaihoista suomalaista.
ap kuuluu vain siihen porukkaan, joka sai itkupotkuraivarit Felixin ketsuppimainoksesta.

Voi olla suomalainenkin. Missä puhuttiin "mamusta". Mainittiin tummaihoinen, kyllä mä ainakin tunnen montakin tummaihoista suomalaista.
ap kuuluu vain siihen porukkaan, joka sai itkupotkuraivarit Felixin ketsuppimainoksesta.

Aika epätodennäköistä - suomalainen ei tarkoita samaa kuin Suomen kansalainen. Somali, joka saa turvapaikan ja hieman myöhemmin Suomen kansalaisuuden, ei ole suomalainen.

Olisiko suomalainen, joka saisi Somalian kansalaisuuden, mielestäsi somali?

Aika epätodennäköistä - suomalainen ei tarkoita samaa kuin Suomen kansalainen. Somali, joka saa turvapaikan ja hieman myöhemmin Suomen kansalaisuuden, ei ole suomalainen.

Olisiko suomalainen, joka saisi Somalian kansalaisuuden, mielestäsi somali?
Jos Suomen kansalaisille syntyy lapsi, joka syntyessään saa tietysti Suomen kansalaisuuden, koska hän syntyy Suomen kansalaisille, asuu koko ikänsä Suomessa, eikö hän silloin ole suomalainen? Riippumatta siitä onko tummaihoinen, vaaleaihoinen tai jotain siltä väliltä?

Vantaan puukottajaksi epäilty otettu kiinni ravintolasta
Perjantai 1.7.2016 klo 05.01

Epäillyn seurassa oli toinenkin mies. Miehet puhuivat teoista ravintolassa ja kiinnittivät henkilökunnan huomion.

Poliisi vahvistaa Iltalehdelle kiinnioton. (OSSI AHOLA/AL)

Iltalehden tietojen mukaan kahden miehen kiinniotto tapahtui vantaalaisessa ravintolassa aamuyöllä.

Poliisi vahvistaa tiedon.

Toinen miehistä, epäilty puukottaja, oli kerskunut ravintolassa teoilla, sekä maininnut suunnittelevansa uutta puukotusta.

Poliisit tulivat kiinniottotilanteeseen aseet ja etälamauttimet esillä.

Poliisi epäilee, että nyt kiinniotettu mies puukotti Korson keskustassa kolmea uhria ja pakeni sitten paikalta. Uhreista yksi on mies ja kaksi naisia.

Ainakin yksi uhreista sai viillon polven alapuolelle ja yksi nirhaumia rintakehään. Kaikki uhrit on toimitettu sairaalahoitoon, mutta kenenkään vammat eivät ole vakavia.

PAULI POUTANEN
pauli.poutanen@iltalehti.fi

Hehhee, juu, ihan varmasti! Sulla on tainnut mennä vähän puurot ja vellit sekaisin ;) somali ei tule koskaan olemaan suomalainen, vaikka olisi saanut Suomen kansalaisuuden. Nykyaikana on todella ärsyttävää se, että noista maamme rikastuttajista puhutaan Suomalaisina!
Ps. mikä tuo Felix juttu on?

Itse olen ruotsalais venäläis rotunen suomalainen. Ja en tunne itseäni suomalaiseksi vaikka syntyny ja kasvanu suomessa aikuiseksi asti ja muita kieliä osaakaan muutako suomea. Ja suomalaisena pidetään mutta kyyl minä sen uskallan sannoo etten omasta mielestä sovi tähän joukkoon

Et tainnut tajuta pointtia ;) Mutta suvakeiltahan se olisi liikaa vadittu
Et tainnut itse tajuta kysymystä. Kysytään sitten suoraan. Tiedätkö, mitä eroa on Suomalaisella ja suomalaisella? Ja kyllä tajusin pointin, että joku saadessaan Suomen kansalaisuuden ei ole suomalainen, mutta puutuin sun kirjoitusvirheeseen,... Hassua, miten voit leimata toisen suvakiksi, tuon perusteella...

Et tainnut itse tajuta kysymystä. Kysytään sitten suoraan. Tiedätkö, mitä eroa on Suomalaisella ja suomalaisella? Ja kyllä tajusin pointin, että joku saadessaan Suomen kansalaisuuden ei ole suomalainen, mutta puutuin sun kirjoitusvirheeseen,... Hassua, miten voit leimata toisen suvakiksi, tuon perusteella...

Tuollainen nillitys ja asian vierestä puhuminen on ihan suvakeille tyypillistä toimintaa. Tässä ketjussa puhuttiin mamun tekemästä puukotuksesta, ei siitä, miten joku sanoo olevansa Suomalainen isolla ässällä :D mamuista ei voida puhua suomalaisina missään mielessä. Itsekin mamuja tunteneena tiedän, että suurin osa heistä ei pidä itseään suomalaisena, vaikka olisivat asuneet täällä kuinka kauan ja saaneet Suomen kansalaisuuden. Väärin on tällöin puhua, että suomalainen teki sitä ja tätä, koska kyseessä ei kuitenkaan ole Oikeasti Suomalainen. Koitahan pysyä aiheessa, jos siihen kykenet?

Poliisi Vantaan puukotuksista: Kolmas uhri lähti seuraamaan epäiltyä
Perjantai 1.7.2016 klo 10.17

Poliisi otti yöllä vantaalaisesta ravintolasta kiinni 22-vuotiaan miehen, jota epäillään kolmesta puukotuksesta.

Kaksi ensimmäistä puukotusta tapahtuivat Korson S-marketin edessä. (IL)
LUE MYÖS
Miestä ja kahta naista puukotettiin Vantaalla - tekijä pääsi pakenemaan paikalta

Itä-Uudenmaan poliisin mukaan kaikki puukottajan kolme uhria ovat olleet sairaalahoidossa, eivätkä heidän vammansa ole hengenvaarallisia.

Poliisi kertoo saaneensa torstaina iltaviiden aikaan hätäkeskukselta tiedon, että Vantaan Korsossa on puukotettu kahta henkilöä kaupan edessä. Poliisien mennessä paikalle he löysivät maasta makaamasta 31- ja 36-vuotiaat naiset, joilla molemmilla oli viiltelyn jälkiä ylävartalossaan. Uhrit vietiin ambulansseilla sairaalahoitoon.

- Sivulliset kertoivat paikalla liikkuneen pitkän miehen veitsi kädessä. Partion selvittäessä tapahtumien kulkua tuli sivullinen kertomaan, että junaradan toisella puolella on tapahtunut kolmas puukotus, tapauksen tutkintaa johtava komisario Laura Naumanen kertoo tiedotteessa.

Poliisit löysivät Korsonpolku 10 kohdilta ambulanssin henkilökunnan hoitamassa 28-vuotiasta miestä, jota oli puukotettu jalkoihin. Mies oli lähtenyt seuraamaan epäiltyä puukottajaa kaupalta ja joutunut itsekin uhriksi.

Tämän jälkeen poliisi käynnisti aktiivisen etsinnän epäillyn löytämiseksi, mutta miestä ei tavoitettu.

Yöllä kello kolmen jälkeen korsolaisesta ravintolasta soitettiin kuitenkin hätäkeskukseen ja kerrottiin asiakkaasta, joka ilmoittanut puukottaneensa aiemmin illalla useita henkilöitä.

Poliisipartion mentyä paikalle he ottivat otti kiinni 22-vuotiaan miehen epäiltynä törkeistä pahoinpitelyistä.

Komisario Naumasen mukaan puukotusten motiivi on edelleen epäselvä. Poliisi jatkaa tänään veriteon tutkintaa kuulustelemalla epäiltyä. Lisäksi se pyrkii kuulemaan myös kaikkia uhreja tänään.

MATTI TANNER
matti.tanner@iltalehti.fi

Tuollainen nillitys ja asian vierestä puhuminen on ihan suvakeille tyypillistä toimintaa. Tässä ketjussa puhuttiin mamun tekemästä puukotuksesta, ei siitä, miten joku sanoo olevansa Suomalainen isolla ässällä :D mamuista ei voida puhua suomalaisina missään mielessä. Itsekin mamuja tunteneena tiedän, että suurin osa heistä ei pidä itseään suomalaisena, vaikka olisivat asuneet täällä kuinka kauan ja saaneet Suomen kansalaisuuden. Väärin on tällöin puhua, että suomalainen teki sitä ja tätä, koska kyseessä ei kuitenkaan ole Oikeasti Suomalainen. Koitahan pysyä aiheessa, jos siihen kykenet?

Siis sä et tajunnut, miksi huomautin sulle asiasta? Kansallisuudet/rodut kirjoitetaan suomen kieliopin mukaan pienellä. Mua todella risoo tuollaiset suomalaiset, jotka eivät osaa edes perusasioita omasta äidinkielestään ja haukkuvat muita...

Tekijä ei välttämättä ole itse maahanmuuttaja, voi olla myös maahanmuuttajan/-muuttajien jälkeläinen. Kumpi sun mielestä on pahempi rikos, jos suomalainen puukottaa kolmea maahanmuuttajaa tuolla tavoin vai ilmeisesti ulkomaalaistaustainen henkilö puukottaa kolmea ilmeisesti suomalaista henkilöä? Mun mielestä samanarvoisia, ja ärsyttää todella, että maahanmuuttajan tekemänä rikos saa paljon enemmän huomiota, koska samalla helposti leimataan myös rehelliset työn tai perheenjäsenen työn perässä maahan muuttaneet. Tiedäthän, että pakolainen ja maahanmuuttaja eivät ole synonyymeja.

Ja vastaus siihen mun kysymykseen, koska et sitä tiennyt on: Suomalainen on sukunimi, suomalainen on kansallisuus, rotu,...

Eemmän kuin holtiton pakolaispolitiikka ärsyttää, että tuollaisten suomalaisten loisten eläminen kustannetaan verovaroista...

Siis sä et tajunnut, miksi huomautin sulle asiasta? Kansallisuudet/rodut kirjoitetaan suomen kieliopin mukaan pienellä. Mua todella risoo tuollaiset suomalaiset, jotka eivät osaa edes perusasioita omasta äidinkielestään ja haukkuvat muita...

Tekijä ei välttämättä ole itse maahanmuuttaja, voi olla myös maahanmuuttajan/-muuttajien jälkeläinen. Kumpi sun mielestä on pahempi rikos, jos suomalainen puukottaa kolmea maahanmuuttajaa tuolla tavoin vai ilmeisesti ulkomaalaistaustainen henkilö puukottaa kolmea ilmeisesti suomalaista henkilöä? Mun mielestä samanarvoisia, ja ärsyttää todella, että maahanmuuttajan tekemänä rikos saa paljon enemmän huomiota, koska samalla helposti leimataan myös rehelliset työn tai perheenjäsenen työn perässä maahan muuttaneet. Tiedäthän, että pakolainen ja maahanmuuttaja eivät ole synonyymeja.

Ja vastaus siihen mun kysymykseen, koska et sitä tiennyt on: Suomalainen on sukunimi, suomalainen on kansallisuus, rotu,...

Eemmän kuin holtiton pakolaispolitiikka ärsyttää, että tuollaisten suomalaisten loisten eläminen kustannetaan verovaroista...

Joo, et tosiaan tajunnut pointtia, mistä oli kyse siinä Suomalaisuudesta ja suomalaisuudesta, mutta ei se mitään, tuolla järjen määrällä ei varmasti pystykään. Ja kyllä, ehdottomasti olen samaa mieltä yhdestä asiasta kanssasi, noiden mamuloisten, jota myös suomalaisiksi valitettavasti kutsutaan elämisen kustantaminen käy kyllä ärsyttämään!

Yhteistyössä