mamma italiana, huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oletko kauan asunut Italiassa? Ja miten sinne olet päätynyt? Käytkö usein Suomessa ja podetko kovaa koti-ikävää? Ihan siksi vaan kyselen, koska itsellä olisi kova halu muuttaa ulkomaille, aikoinaan yksin olen ulkomailla jonkin aikaa asunut, mutta silloin ei vielä ollut lapsia.. Ai niin, ja oletko töissä siellä vai kotiäitinä?

hei,
olen asunut tààllà jo 14 vuotta. seikkailunhalu ja uuden kokeminen oli alussa kyseessà, mutta nyt olen naimisissa seilloisen poikaystàvàni kanssa ja siis tànne "jàmàhtànyt".
sen kummemmin en pode ikàvàà suomen koska sinne pààsen niin usein kuin haluan eikà sinne loppujen lopuksi ole niin kamalan pitkà matka. lisàksi parin viime vuoden aikana olen vietànyt pidempiàkin ajanjaksoja kakkoskodissani suomessa.
tàllàhetkellà en ole tyòelàmàssà, mutta sitàkin ehdin kokea jo monta vuotta mielnkiintoisissa ympyròissà

Onko miehesi paikallinen vai suomesta? Miten paikalliset ottavat vastaan muualta muuttaneen perheen, jossa molemmat vanhemmat ulkomaalaisia (kuten me oltaisiin ulkomailla..). mua pelottaa se, että jos ei saakaan ystäviä, niin sitten on aikalailla yksin oudossa maassa.. Osastiko Italian kielen, kun menit siellä töihin? Minun tapauksessani en voisi kuvitellakaan saavani koulutusta vastaavaa työtä, koska en kieltä osaa, liekö sitten mitään töitä saisi kielitaidottomana =( (toki englanti sujuu..)..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko miehesi paikallinen vai suomesta? Miten paikalliset ottavat vastaan muualta muuttaneen perheen, jossa molemmat vanhemmat ulkomaalaisia (kuten me oltaisiin ulkomailla..). mua pelottaa se, että jos ei saakaan ystäviä, niin sitten on aikalailla yksin oudossa maassa.. Osastiko Italian kielen, kun menit siellä töihin? Minun tapauksessani en voisi kuvitellakaan saavani koulutusta vastaavaa työtä, koska en kieltä osaa, liekö sitten mitään töitä saisi kielitaidottomana =( (toki englanti sujuu..)..

suurimmassa osassa paikkoja pitàà osata ainakin jotenkin italiaa, mutta sità oppii aika helposti (ei ole vaikea kieli). kyllà tààllà ystàvià saa ihan samalla tavalla kuin muuallakin. en ole ikinà saanut minkàànlaista rasistista kohtelua, pàinvastoin. millà alalla sinà olet? entà miehesi?

Yhteistyössä