malmilla asuvat hoi!

  • Viestiketjun aloittaja p
  • Ensimmäinen viesti
p
minkälaista seutua lapsiperheen asua? tarkoitus olisi viljatielle muuttaa ja kyselisinkin nyt ihan vaan omia mietteitä ja ajatuksia seudusta :). alkkikset ja lähibaarit ei pelota, niitähän nyt löytyy joka lähiöstä...
 
puxu
Alkuperäinen kirjoittaja p:
minkälaista seutua lapsiperheen asua? tarkoitus olisi viljatielle muuttaa ja kyselisinkin nyt ihan vaan omia mietteitä ja ajatuksia seudusta :). alkkikset ja lähibaarit ei pelota, niitähän nyt löytyy joka lähiöstä...
En itse asu malmilla, mut koko lapsuuteni pukinmäessä asustelin. Kaiketi se malmi ihan hyvä paikka on. Kauppoja joka lähtöön, hyvät liikenneyhteydet. Ja ei niit juoppoja kai sen enempää ole kuin muuallakaan. Usein huhut on pahempii kun todellisuus. Kannattaa varmaan käydä kattelee paikkaa johon mahd.muutatte. Kyllä sen aikasta helposti huomaa millainen paikka on ja toivoo ettei saa juopponaapureita. =)
 
Mä en itse asu Malmilla, mutta kaveri asuu... =) mutta mitä nyt olen siellä pyörinyt niin se on aika vaihtelevaa seutua, on siistimpää ja sitten taas vähän levottomampaa miljöötä. En kyllä nyt osaa sanoa missä se Viljatie on, mutta se seutu missä kamuni asuu vaikuttaa ihan kivalta; luontoa ympärillä, ei kuppiloita jne. Mutta se on hieman syrjässä siitä aseman seutuvilta...
 
Viljatiellä Malmilla on ainakin poliisiasema :LOL: Itse olen asunut aivan aseman vieressä Ylä-Malmin puolella ja aika levotonta oli. Niitä juoppoja ja muita outoja kulkijoita riittää. Tosi hyvät palvelut ja hyvät kulkuyhteydet. Ala-Malmilla hyvä kirjasto ja uimahalli.
 
Dahlia
Itse olen asunut reilut kolme vuotta Ylä-Malmilla.

+ Palveluita on paljon, ja ne ovat lähellä. On päiväkoteja, kouluja, terveyskeskus, sairaala, kirjasto, uimahalli, Prisma, CityMarket, pienempiä kauppoja ja vaikka mitä aina lentokenttää ja hautuumaata myöten.
+ Liikenneyhteydet ovat erinomaiset. Junalla pääsee nopeasti keskustaan, ja busseista löytyy myös poikittaislinjoja.
+ Alueella on paljon lapsiperheitä, joten sieltä löytyy myös seuraa ja toimintaa lapsille.

- Aseman seutu on kauheaa. Siellä notkuu aina juoppoja ja kerjäläisiä, ja baarit ovat todellisia räkälöitä.

Kaiken kaikkiaan suosittelen, mutta en muuttaisi heti aseman kupeeseen. Kilometrin säteellä löytyy sen sijaan jo ihanan rauhallisia ja Helsingin mittapuulla varsin edullisia pientaloja.
 

Yhteistyössä