Mallorca ja bussit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antsu81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

antsu81

Uusi jäsen
30.12.2007
8
0
1
Ehkä hassu kysymys.. mutta kysympä kuitenkin kun en itse tiedä, eli ollaan matkaamassa ratasikäsen lapsen kanssa Mallorcalle ja liikumme siellä varmasti bussilla. Niin onko niissä busseissa samalla tavalla tilaa rattaille siellä matkustamossa kuin suomessa?

Ja jos vielä joku osaa kertoa onko bussilla ja taksilla matkustaminen suunnilleen minkä hintaista siellä?

Kiitos etukäteen!!

Me emme rattaiden kanssa busseihin tunkeneet. Alcudiassa bussit oli ruuhkaisia ja liikenne muutenkin vähän kaoottista. Taksilla menimme pidemmät matkat. Esim. vanhaan kaupunkiin n.15 km meno oli 12? ,mutta paluu vain 7? :) . Olisi varmaan kannattanut sopia etukäteen taksasta ,mutta englannin kielen taito monilla niin huono.

Auin vielä neljä vuotta sitten Mallorcalla (nykyään Manner-Espanjassa) ja busseja tuli käytettyä melkein päivitäin pojan ja rattaiden kanssa. Bussilla matkustaminen on halpaa. Keskioven kohdalla on yleensä tilaa rattaille ellei bussi sitten olen niin täynnä, mutta busseja kulkee yleensä joka 20. minuutti
Viimeisen taksi reissun tein pari vuotta sitten täällä mantereella, kun ajoimme kotoota lentokentälle matkaa tuli vajaa 100 kilometriä ja hintaa 90 euroa.

Nykyään tulee käytettyä omaa auto tai junaa, joka táällä mantereella on toooosi halpaa huvia eli 8 euroa edetakasmatkasta ja kilometrejä sille matkalle tulee 160.

Kiitos vastauksista. Kiva kuulla että matkustus siellä on halpaa. Ja hyvä tietää että busseissa on periaatteessa tilaa rattaille. Siellä kuitenkaan ei taida päästä rattaiden kanssa ilmaiseksi kuten täällä meillä?

äiti maksaa aina , lapset maksavat vasta täytettyään 4 vuotta (juna , bussi,metro)
Ja joihinkin huvipuistoihin kanssa alle 4 vuotiaat pääsevät ilmaiseksi.
Marineland joka Portalsissa (Mallorca) lapset 0-3v. ilmaiseksi. Aqualand (Magaluf Mallorca) 0-4v ilmaiseksi.

Kiitos taas tiitiäisen äiti. Vielä kysyisin sinulta sellaista että jos haluaa lapselle (1,5v) ostaa vaatteita minne kannattaa suunnata?
Ja toinen "hassu" kysymys, miten sieltä saatavat jugurtit, viilit ym. eroavat suomalaisista versioista? Siis tarkotan kun lapsemme on herkkävatsainen muutenkin niin mitenköhän ne tuotteet käy? Ei kuitenkaan haluttaisi kaikkia mahollisia ruokia raahata täältä sinne ja toisaalta taas pilata lomaa toisen sairastaessa..

Kiitos jos jaksat vastata ja auttaa tällästä tietämätöntä..

No ostoksille itse menisin siellä Palmaan, joko keskustaan tai sitten Porto Pi ostoskeskukseen
Ja sitten on Festival Park Palma - Alcudia tien varrella jossa paljon tehtaanmyymälöitä http://www.festivalpark.es/indexen.php

Viiliä ei valitettavasti täällä ole. Jugurtteja on joka lähtöön. Itse tykkään ja poikani Mi Primer danone, Ja sellaset pienet jugurtit joiden yleinen nimi täällä on Petit Suisse. Mutta tuo Mi Primer Danone varmaan käy tosi hyvin herkkävatsaiselle, se ei ole tehty täysin maidosta vaan osa korvattu äidinmaidon vastikkeella, ihanan pehmeä maku eikä mikään hapan.

Kysele vaan jos haluat =) Vastailen jos kykenen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rose2:
Tiitiäisen äiti!
Onko sulla kokemusta Cala D´orista, millainen paikka on lapsiperheelle?

Minulla ei ole kokemuksia Cala D´or:sta. Olen siellä kylla ollut yhden yön ja päivän, mutta veneellä ja nukuimme veneessä. Paikka oli tosi nätin ja siistin näköinen.

Yhteistyössä