Mallasuutteesta kokemuksia

Olen antanut meidän 9kk neidille aina välillä mahan ollessa kovalla ja häiritessä etenkin yöunta, niin auttaa jo yhden kerran jälkeen! Sitä vaan olen itse miettinyt, että voikos sitä huoletta käyttää kauankin? En nimittäin oikeen tiiä, mikä neitin masua kovettaa.
 
Meillä esikoisella oli niin kova vatsa, että hän huusi päivät melkein tauotta n. 2kk.. Koliikiksi neuvolassa tuon määrittelivät. :|

Kunnes huomasin, että vatsa vain on yksinkertaisesti tosi, tosi kovalla. Aluksi autoin kakan tuloa kuumemittarilla varoen, kunnes joku ihana ihminen kertoi mulle, että tuota mallasuutetta on olemassa! =)

Se auttoi kyllä heti, ja meillä käytettiin sitä aivan joka pullossa ja ainakin se pari kuukautta, kunnes alkoi itse hieman liikkumaan ja kakka tuli sutjakammin pihalle.

Olen ymmärätnyt, että kyseessä ei ole niinkään lääkeaine, joten sitä on turvallista käyttää tarpeen vaatiessa hieman pidempäänkin. Tosin aina parempi, jollei sitä tarvittaisi.

 
Meille ei myöskään "suostuttu" apteekista sitä myymään, kun poika oli ihan pieni... perusteluista en muista muutakun että jotain vatsa/suolinukkaa saattaa vaurioittaa. Kun maha oli todella kovalla annoin yhden mikrolax peräruiskeen ja sitten luumua joka välissä :) ...kiinteät oli juuri aloitettu.
 

Yhteistyössä