mallasuute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bnvhfj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bnvhfj

Vieras
Miten nopeasti mallasuutteen pitäisi tehota. Meidän 5 viikkoinen vauva on nyt ollut kakkaamatta 6 päivää ja selvästi vähän tuskainen. Tänään olen yhden kerran antanut korvikkeen seassa mutta vielä ei mitään tulosta. Kuinkas kauan sitä voi odotella(10 pv?) ennekuin kannattaa lääkärille soitella. Kokeilin jo luumua tuossa pari päivää sitten eli söin luumupussin ja sitten imetin koko illan; ainoana tuloksena että oma maha meni sekaisin :-).

Meillä se mallas auttoi parin antokerran jälkeen. Tosin meillä ei jäänyt kakkaamisväliksi kuin 5 päivää.
En usko (voin olla väärässäkin) että luumu itse syötynä auttaa maidon kautta vauvaa, vai auttaako?
Sairaalan lastenlääkärin ohje oli kokeilla seuraavaa: laita rasvaa kuumemittarin päähän, ja teet niinkuin mittaisit kuumetta vauvan peräsuolesta, mutta varovasti liikuttelet kuumemittaria. Tämän pitäisi ärsyttää peräsuolta ja kakan tulla...
Pari kertaa uskalsin tuota kokeilla ja kerran tehosikin.

Mallasuute vaikuttaa muutaman kerran antamisen jälkeen, kuten ulpu 74 kirjoittikin.
Tuota kuume/pumpulipuikko keinoa olen käyttänyt myös kaikilla lapsillani apuna kakkaamiseen ja ilmavaivoihin (vanha hyvä & tehokas keino, mummuni sen aikoinaan neuvoi, kertoi vanhankansan vuolleen saippuasta pötkön jolla auttoivat vauvaa kakkaamaan) :)

Meillä oli alussa ihan koko ajan kakkaamis väli n. 6...7 päivää. Mulle vaan sanottiin neuvolassa, että kaikki väliltä "10 kertaa päivässä - 10 päivän välein" on normaalia... Meillä kun se kakka tuli viimein, niin sitä kyllä punnerrettiin aika kauan ja aina oli kakassa niskaa myöten! Tuota kuumemittarikikkaa kokeilin minäkin välillä. Tyttö on nyt 6kk ja aika herkästi meinaa vatsan vetää kovaksi. MAllasuutetta olen antanut välillä. Ja aina välillä vähän luumusosetta.

meillä neuvottiin antamaan apteekista saatavaa Luumutäysmehua pari teelusikallista keitetyllä vedellä hieman laimennettuna. Toimi kyllä. Pahimpana kakkaamattomuusaikana käytettiin "kakkaputkia", (luultavasti naisten katetreja), niillä irtosi takuuvarmasti. Niitä käytettiin myös ilmavaivoihin.

Yhteistyössä