Malaria alueelle 6kk vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hublabubla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hublabubla

Vieras
Jos matkustaa 6kk vanhan vauvan kanssa malaria alueelle, miten vauva saa malaria lääkkeen? Äidinmaidon kauttako? erikseen vauvoille?

Jos ei ole lääkettä vauvoille, ja hän saa malarian hyttysenpistosta, miten sitä hoidetaan?

ENtä muut rokotukset? Äidinmaidon kautta?

Malariaan ei ole ennaltaehkäisevää rokotetta. Tartunnan ehkäisemiseksi on suojauduttava tautia levittäviltä hyttysiltä. Se tapahtuu parhaiten pukeutumalla peittäviin vaatteisiin ilta- ja yöaikaan, jolloin hyttyset liikkuvat eniten. Paljaat alueet tulee käsitellä DEET:tä sisältävillä hyttyskarkotteilla. Moskiittoverkko nukkumispaikan ympärillä on tehokas keino malarian torjuntaan, jos verkko on ehjä ja verkon alareunan kääntää patjan alle. Permetriini-torjunta-aineella käsitelty verkko antaa paremman suojan kuin käsittelemätön verkko

[QUOTE="vieras";24282870]Miksi mennä malaria-alueelle 6 kk vauvan kanssa?[/QUOTE]

mä tiesin että joku kysyy tätä :)

enpäs kerrokkaan, jätän sen mielikuvituksesi varaan

Lapsilla malarian ehkäisy on erittäin tärkeää, koska heillä malaria voi kehittyä nopeasti vaikeaoireiseksi. Pienten lasten matkustamista malaria-alueelle tulisi välttää, jos mahdollista.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat?p_artikkeli=mat00031

Olen kans sillä linjalla, että typerää lähteä tuollaiseen reissuun mutta itsepähän vastuusi kannat... Itse en ikinä harkisisi reissua vauvan kanssa joss tuollainen riski. Mä voin jo arvata syyn...

Malarianestolääkitystä voidaan käyttää yli 5 kg lapsille. Lääkäri määrää lääkkeen sen mukaan minne päin ootte menossa, eli mitä malariakantaa alueella esiintyy. Ainakin Lariamia voidaan sekottaa mehuun tai äidinmaidon sekaaan, murskataan ensin ja sekotetaan.
Kannattaa mennä ihan matkailulääkärin puheille.

Malarianestolääkitystä voidaan käyttää yli 5 kg lapsille. Lääkäri määrää lääkkeen sen mukaan minne päin ootte menossa, eli mitä malariakantaa alueella esiintyy. Ainakin Lariamia voidaan sekottaa mehuun tai äidinmaidon sekaaan, murskataan ensin ja sekotetaan.
Kannattaa mennä ihan matkailulääkärin puheille.

Iso kiitos sinulle, näin olinkin ajatellut suurinpiirtein. Olen varannut jo ajan lääkärille joka on erikoistunut rokotuksiin ja matkailuihin.

Meillä 5kk lapsi ja ihan varmasti mennään, kunhan saadaan rahat kokoon, päiväntasaajalle. Verkolla ja hyönteiskarkotteilla saa ehkäistyä, mutta jos oireita ilmaantuu, niin hoitoon 24h kuluessa-kuuri tehoaa. Paikalliset osaavat hoitaa paremmin kuin me täällä. Minneköhän olette menossa? Itse olen syönyt Ugandassa paikallista rohtokasvia, eikä ole malaria iskenyt kertaakaan- 5 reissua tehnyt.

Meillä 5kk lapsi ja ihan varmasti mennään, kunhan saadaan rahat kokoon, päiväntasaajalle. Verkolla ja hyönteiskarkotteilla saa ehkäistyä, mutta jos oireita ilmaantuu, niin hoitoon 24h kuluessa-kuuri tehoaa. Paikalliset osaavat hoitaa paremmin kuin me täällä. Minneköhän olette menossa? Itse olen syönyt Ugandassa paikallista rohtokasvia, eikä ole malaria iskenyt kertaakaan- 5 reissua tehnyt.

Toivotan onnea. Ajattelitko syöttää 5kklle mululuzaa, neemiä, miraa, nyambala butonia vai ehkä kenties jotain muuta?

Mistä ihmeestä sikiää teitä nettikirjoittelijoita, jotka ette osaa kuin arvostella muita ja tehdä näsäviisaita kommentteja. Miksi ei voi vain vastata jos on jotakin järjellistä sanottavaa? Todella ärsyttävää kun yrität hakea tietoa jostakin asiata ja sitten ketjussa on teidän viirupäistä viisasteluja!

Jos tietoa haluaa, sitä kannattaa hakea ihan jostain muualta.
Tältä palstalta saa vain tunteisiin perustuvia arveluja, luuloja, kuulopuheita, "minusta ainakin tuntuuu" -tyyppistä höpölöpöä.

Yhteistyössä