makua ruokaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jassu

Vieras
Tyttö 8 kk. Mikä on hyvä suolaton lihaliemi millä voisi saada vähän makua tytön ruokiin? Ja miten olette antaneet kananmunaa ensimmäisen kerran ja kuinka paljon uskaltaa antaa?

En nyt osaa vastata tuohon suolattomaan lihaliemeen, mutta itse lisään pojan, 6kk, ruokiin makua antamaan mm yrttejä: oreganoa, basilikaa, meiramia, rosmariinia. Joissain vauvojen valmisruoissa on lisättynä myös maustepippuria ja valkopippuria ja niitä olen uskaltanut käyttää itsekin.

Heinzin ketsuppi on ainoa, jossa on vain tomaattia, joten lisään joskus myös sitä tai vaihtoehtoisesti tomaattipyrettä, joka on myös pelkkää tomaattia.

Itse ole käyttänyt kaikkia saatavia yrttejä, laakerinlehtiä, valkosipulia, mustapippuria, maustepippuria, rosépippuria, paprika-maustetta, kurkumaa (tuo lähinnä kauniin värin :) ) ja sinapinsiemeniä pienesti...

Lihaliemikuutioita ei taida olla suolattomana.. Mut voithan valmistaa itse suolattomia liha-, kala-, tai kasvisliemikuutioita keittämällä ko. aineksia vedessä kattilassa ja maustaa ja sitten pakastaa liemen jääpalarasioissa tai pusseissa pakkaseen :)