Maksulliset synttärit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silläpä näitä vanhoja käytäntöjä voi muuttaa. Ennen vanhaan aina mies maksoi, mutta nykyään ei. Lasku laitetaan hyvin usein puoliksi. Minkä takia tämä juhlissa kuluihin osallistuminen ei voisi samalla tavalla tulla mukaan kuvioihin? Mä olen tosi köyhä ja pienituloinen. Haluan minäkin silti juhlia joskus. Ystäväpiiriin kuuluu silti oikeastikin hyvätuloisia, niin miksi minun pitää heidän kakkunsa ja pasteijansa maksaa? Vain siksi, että haluan pitää juhlat? Kyllä näitä käytäntöjä voi muuttaa.

:ROFLMAO:
Taitava provo.

Täällä Briteissä on tuo älytön meininki, että koko luokka pitää kutsua. Tytär aloitti juuri koulun ja me aiomme kyllä pyytää vai muutaman kaverin. Jos joku siitä loukkaantuu, niin siinähän sitten loukkaantuu. Meille ei voi tulla 30 viisivuotiasta riekkumaan.
Kiva kun siellä luokalla on joku kiusaaja. Pitäsi päästää se omaan kotiin. Ihan niin kuin joku muu voisi pättää ketä kotiinsa pyytää

Tuutko meille kahville? Ota käteistä mukaan, niin saat maksaa ne, kun minä kuitenkin tarjoan tilat ja kahvia keitetään minun keittimelläni.

Tämä vertaus ei ole ihan osuva. Kahvi ei maksa maltaita. Mutta jos olisit kahvittamassa ja pullattamassa koko ystäväpiirin, niin voisin hyvinkin maksaa oman osuuteni. Ymmärtäisin aivan hyvin, että se on kallista puuhaa ja kuitenkin haluat tavata ystäväsi. Ja eihän mihinkään juhliin ole koskaan pakko mennä. Että jos itselläkään ei ole lainkaan ylimääräistä, niin voihan sitä jäädä kotiin.

Tämä vertaus ei ole ihan osuva. Kahvi ei maksa maltaita. Mutta jos olisit kahvittamassa ja pullattamassa koko ystäväpiirin, niin voisin hyvinkin maksaa oman osuuteni. Ymmärtäisin aivan hyvin, että se on kallista puuhaa ja kuitenkin haluat tavata ystäväsi. Ja eihän mihinkään juhliin ole koskaan pakko mennä. Että jos itselläkään ei ole lainkaan ylimääräistä, niin voihan sitä jäädä kotiin.

Voin mä kutsua sun kaikki ystävät ja sukulaisetkin?

Silloin pidetään nyyttärit eikä kerätä ovella kolehtia

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Kiva kun siellä luokalla on joku kiusaaja. Pitäsi päästää se omaan kotiin. Ihan niin kuin joku muu voisi pättää ketä kotiinsa pyytää
Joo ja kun on kyse noin nuorista lapsista (koulu alkaa 4-vuotiaana), niin vanhemmat olis luultavasti paikalla. Me ollaa oltu 3 kertaa kaverisynttäreillä, joissa koko luokka paikalla. Plus kaikilta lapsilta yksi vanhempi. Jokainen vieras saa aina myös lähtiessään pienen lahjan. Että siinä tulee juhlille nopeasti aika paöjon hintaa. En siis toisaalta yhtään ihmettele jos artikkelin äidillä ei ollut tähän varaa.

Tässä tulee esille se, että aivansamat ja pistepisteet ei tajua mitä on olla köyhä. Mä voin kertoa, että saan käteen noin tonnin kuussa. Joo voisihan tilanne olla heikompikin, mutta eipä tuolla nyt hirveästi hurrata. Iso osa menee asumiseen ja ruokaan. Joku 80e synttärit ON iso summa. Se on niin iso summa, että se pitää säästää. Itsestään se ei tilille jää "lojumaan". Mutta jos sen saisi pyytämällä 8e per vieras, niin ongelma olisi ratkaistu. Ja minä voisin hyvin maksaa sen 8e lapseni osallistumisesta juhliin. Kyllä mulla se on, kahdeksaakymppiä mulla ei ole.

Peritkö vessamaksunkin kavereiltasi?
Että jos ei osta mitään, niin vessamaksi euron :D

Joo ei se maksaminen mulle ollut ongelma, vaan sulle. Tuo sopii mulle.

No kieltämättä se olisi minulle ongema, jos lapseni kutsuttaisiin synttäreille, joihin on pääsymaksu.
Haluan itse päättää ne paikat, mihin mennään pääsymaksun turvin.
Omat lapseni kokevat tärkeäksi lahjan ostamisen sille toiselle lapselle. Se opettaa heille antamisen iloa. Se, että lapsen äiti siirtää toiselle äidille summan x rahaa ei ole millään tasolla konkreettista lapselle.

Tässä tulee esille se, että aivansamat ja pistepisteet ei tajua mitä on olla köyhä. Mä voin kertoa, että saan käteen noin tonnin kuussa. Joo voisihan tilanne olla heikompikin, mutta eipä tuolla nyt hirveästi hurrata. Iso osa menee asumiseen ja ruokaan. Joku 80e synttärit ON iso summa. Se on niin iso summa, että se pitää säästää. Itsestään se ei tilille jää "lojumaan". Mutta jos sen saisi pyytämällä 8e per vieras, niin ongelma olisi ratkaistu. Ja minä voisin hyvin maksaa sen 8e lapseni osallistumisesta juhliin. Kyllä mulla se on, kahdeksaakymppiä mulla ei ole.
Miksi pitäisi olla?
Tee halvemmat tarjottavat.

Tuo jutun äiti laskutti synttäreistä yhteensä vähän alle 500 euroa. Kyllä halvemmallakin olisi jotkut lasten kemut järkätty.

Totta tuokin. En tiedä mitä on olla köyhä. Arvostaisin kuitenkin enemmän vanhempaa, joka pyytäisi suoraan avustusta lastensa syntymäpäivien järjestämiseen kuin laittaisi pääsymaksun osallistujille.
Tietysti voisit ajatella asiaa siten, että säästät 6,5 euroa kuukaudessa lasten syntymäpäiviä varten ja kun ne vieraat kuitenkin kysyy lahjatoiveita, voit heittää sinne jotain ihan oikeasti hyödyllistä ja tarpeellista lahjatoivetta? Vaikka jonkun t- paidan... tai kyniä ja paperia... tarroja ja sen sellaisia, niin säästyt sitten niiden ostamiselta?

Miksi pitäisi olla?
Tee halvemmat tarjottavat.

Tuo jutun äiti laskutti synttäreistä yhteensä vähän alle 500 euroa. Kyllä halvemmallakin olisi jotkut lasten kemut järkätty.

Niin niin... tämä pointti tuli jo. Eli että järjestä huonommat synttärit halvemmilla tarjottavilla. Ja onhan se mahdollista. Mutta vain siksikö, että ei "kehtaa pyytää" sitä vaikka kymppiä per osallistuja?

Niin niin... tämä pointti tuli jo. Eli että järjestä huonommat synttärit halvemmilla tarjottavilla. Ja onhan se mahdollista. Mutta vain siksikö, että ei "kehtaa pyytää" sitä vaikka kymppiä per osallistuja?
Miten niin huonommat?
Tuon ikäisille riittää ihan hyvin jätski ja popparit tarjottavaksi. Ihan tyytyväisiä ovat.
Ohjelmaa ja leikkejä voi keksiä ja toteuttaa ilmaiseksi, niistä se hauskuus enemmän lasten jutuissa tulee kun kymmenen eri sortin tarjottavasta.

• Tykkää
Entä kun lapsii käy kymmenillä synttäreillä. Silloin se on sama 80

• Tykkää
Miten niin huonommat?
Tuon ikäisille riittää ihan hyvin jätski ja popparit tarjottavaksi. Ihan tyytyväisiä ovat.
Ohjelmaa ja leikkejä voi keksiä ja toteuttaa ilmaiseksi, niistä se hauskuus enemmän lasten jutuissa tulee kun kymmenen eri sortin tarjottavasta.

Olen kuullut, että lapset on ihan liekeissä, jos jollakulla on kotona synttärit. Ne ei oikein pääse enää sellaisille syntymäpäiville, kun vanhemmat on valmiita maksamaan melkein mitä tahansa, ettei niitä tarvi ottaa kotiinsa:ROFLMAO:

Olen kuullut, että lapset on ihan liekeissä, jos jollakulla on kotona synttärit. Ne ei oikein pääse enää sellaisille syntymäpäiville, kun vanhemmat on valmiita maksamaan melkein mitä tahansa, ettei niitä tarvi ottaa kotiinsa:ROFLMAO:

Tulee halvemmaksi viedä ne lapset muualle. Viime synttäreissä nahkasohvaan tuli reikä. En tiedä mistä ja kukaan ei tietenkään jälkeen päin tunnustanut.

Yhteistyössä