Maksu ei näy tililläni klo 00.01, nyt joudun ulosottoon!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koittaisitteko vähän relata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koittaisitteko vähän relata

Vieras
Tämä on näköjään vakioaihe tällä palstalla, että kun ollaan siirrytty tuohon euroopan yhteiseen sepa-systeemiin ja maksut tulevat siitä syystä välillä tileille vasta muutama tunti puolenyön jälkeen, palstamammat ovat täydessä paniikissa ja kiroavat paskoja pankkeja. Miten olisi, jos ohjelmoisitte varmuuden vuoksi ne laskut menemään vasta sitä seuraavana päivänä, niin ei tarvitsisi panikoida? Se raha tulee mitä todennäköisimmin juuri sinä päivänä kuin on ilmoitettukin (tosin 1-3 tuntia myöhemmin kuin mitä ennen oli tapana), mutta teidän ei tarvitsisi istua koneella puolen yön jälkeen päivittämässä pankin sivuja minuutin välein. Toinen vaihtoehto olisi vaan yrittää relata. Jos pankeilla on ongelmia hoitaa maksuja ajoissa, te ette ole vastuussa niistä vaan voitte karhuta mahdolliset myöhästymismaksut pankiltanne. Pankkiongelmista tiedotetaan julkisesti ja maksujen saajat ymmärtävät kyllä, että ongelma ei ole teidän vikanne. Valmiiksi ohjelmoidut laskut odottavat verkkopankissa vähintään vuorokauden ja pankin ohjelma tekee tsekkauksen silloin tällöin, että joko tilillä on rahaa ja pystyykö laskut jo maksamaan. Jos paniikki johtuu siitä, että lasku on valmiiksi myöhässä, niin tuskin se kolme tuntia tai yksi päivä muuttaa asiaa mihinkään. Rahan siirtyminen eri pankkiryhmien välillä kestää kuitenkin 1-3 päivää ja tuo aika vaihtelee jostain syystä, vaikka pankit olisivat samat kuin aiemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja silmät ristissä;22584549:
Ite olen valvonut jo kolme yötä palautuksia odotellen. Ne laittavat ne kuitenkin tahallaan salaa yöllä.

beessi.

ja mulla on tapana odottaa joka tapauksessa palautuksia jo elokuusta alkaen. Mutta tää vuosi on mennyt huonosti, ja olen aloittanut jo poikkeuksellisesti kesäkuussa.

Mutta hyvä aihe = ikuinen aihe.

Yhteistyössä