Maksetaanko sijaisille palkka kuun vika päivä vai esim. 15. päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tytteli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tytteli"

Vieras
Oon töissä sijaisena ja mulle on maksettu nyt tänään tän kuukauden ekasta viikonlopusta palkka mutta ei muuta? Tuleekohan sitte esim. ens kuun puolivälissä? Meen huomenna töihin ja kysyn sielläkin asiasta mut josko täällä ois joku joka osais neuvoa, kiitos!

[QUOTE="joo";29619717]Sarjassamme idiooteimpia kysymyksiä palstalla. Mistä me voidaan tietää koska sulle maksetaan palkka?[/QUOTE]

Ja sarjassamme idiootit vastaukset.. Maksetaanko sijaisille palkka koska? oletettavasti täällä saattaa olla joku joka on tehnyt sijaisuuksia ja tietää miten maksetaan palkka sijaisille. Menisit sinäkin töihin niin osaisit vastava jos kysytään työn tekoon liittyvää.. :D

No kun se riippuu ihan sun työsopparista. Olen ollut sijaisena paikassa x, jossa mulle maksettiin palkka kuun puolessa välissä, ja vakkareille kuun lopussa. Nyt olen sijaisena paikassa y, jossa taas sekä sijaisille että vakkareille maksetaan palkat kuun puolessa välissä.

sitähän ei oikeastaan voi kukaan täällä tietää,jokaisella työpaikalla kun on omat tapansa määritellä noi maksuajat.
mut todennäköisestihän sulla maksetaan esim 1-15pv palkka kuun viimeisenä ja sit 16-28pv (viimeinen pv siis) seuraavan kuun 15pv

muoks, tai sit saat seuraavan palkan vasta ens kuun viimeinen päivä

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29619739:
sitähän ei oikeastaan voi kukaan täällä tietää,jokaisella työpaikalla kun on omat tapansa määritellä noi maksuajat.
mut todennäköisestihän sulla maksetaan esim 1-15pv palkka kuun viimeisenä ja sit 16-28pv (viimeinen pv siis) seuraavan kuun 15pv

muoks, tai sit saat seuraavan palkan vasta ens kuun viimeinen päivä

No niin, kiitos tästä asiallisesta kommentista! :)

Mun mielestä tuo kuulostaa samalta, kuin mulla oli yhdessä sijaisuudessa, eli lisät maksettiin viimeinen päivä ja peruspalkka 15. pvä. Mutta voi tosiaan olla miten vaan, kun mäkin olen sijaisena saanut palkkoja sekä viimeinen, että 15. pvä.

[QUOTE="tytteli";29619730]Ja sarjassamme idiootit vastaukset.. Maksetaanko sijaisille palkka koska? oletettavasti täällä saattaa olla joku joka on tehnyt sijaisuuksia ja tietää miten maksetaan palkka sijaisille. Menisit sinäkin töihin niin osaisit vastava jos kysytään työn tekoon liittyvää.. :D[/QUOTE]

Kun ne palkat maksetaan ihan tapauskohtaisesti, mitä kyseisen työpaikan sopimuksessa satutaan sanomaan. Ei ole mitään yleistä palkanmaksupäivää, että kaikissa työpaikoissa palkka maksettaisiin yksi ja sama päivä. Ei täällä olla selvännäkijöitä, että tietäisimme, missä olet töissä ja milloin siellä sitten se palkanmaksupäivä sattuisi olemaan. Ehkä sinun kannattaisi itse olla vähän enemmän töissä, että oppisit, ettei kysymykseesi löydy yksiselitteistä vastausta. Etenkään, kun et edes tiedä itse, milloin palkanmaksupäiväsi on.

Kun ne palkat maksetaan ihan tapauskohtaisesti, mitä kyseisen työpaikan sopimuksessa satutaan sanomaan. Ei ole mitään yleistä palkanmaksupäivää, että kaikissa työpaikoissa palkka maksettaisiin yksi ja sama päivä. Ei täällä olla selvännäkijöitä, että tietäisimme, missä olet töissä ja milloin siellä sitten se palkanmaksupäivä sattuisi olemaan. Ehkä sinun kannattaisi itse olla vähän enemmän töissä, että oppisit, ettei kysymykseesi löydy yksiselitteistä vastausta. Etenkään, kun et edes tiedä itse, milloin palkanmaksupäiväsi on.

Miten se voi olla niin vaikeaa vastata asiallisesti? Jos mä kysyn että miten yleensä tehdään niin sekö on niin kamalaa ettei voi vastata kysymykseen???!

[QUOTE="tytteli";29619777]Miten se voi olla niin vaikeaa vastata asiallisesti? Jos mä kysyn että miten yleensä tehdään niin sekö on niin kamalaa ettei voi vastata kysymykseen???![/QUOTE]

Kun ei ole mitään yhteistä yleensä vastausta. Onko se niin vaikea ymmärtää, että palkanmaksupäivä on on ihan työpaikka/työnantajakohtainen? Yleensä nuo asiat löytyy kyllä omasta työsopimuksesta.

Sama kuin kyseliset täällä, että mihin aikaan työpäivä loppuu.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Mulla työnantaja useamman kunnan liikelaitoskuntayhtymä ja peruspalkka maksetaan loppukuusta ja lisät yleensä puoles välis kuukautta. Tänään tuli peruspalkan lisäksi lisiä, helmikuun puoles välis ei tullu mitään, mutta tammikuun lopuski tuli lisiä.

Kyllä ap munki mielestä oli vähä kummallista kysyä asiaa täältä koska ei me sitä voida tietää.

Mulla työnantaja useamman kunnan liikelaitoskuntayhtymä ja peruspalkka maksetaan loppukuusta ja lisät yleensä puoles välis kuukautta. Tänään tuli peruspalkan lisäksi lisiä, helmikuun puoles välis ei tullu mitään, mutta tammikuun lopuski tuli lisiä.

Kyllä ap munki mielestä oli vähä kummallista kysyä asiaa täältä koska ei me sitä voida tietää.

No eikös se ole sitten vähän kummallista kysyä täältä mitään koska eihän kukaan voi esim. tietää pettääkö mun mies tms. aloituksia kun on täällä välillä?!

Siis kysyin käytännöistä ja miten teillä on maksettu.. Niinkuin esimerkkejä ja sain asiallisia vastauksia ja kiitin jo niistä.

Ja jos vaivautuu lukemaan koko ketjun, korjasin kysymystä että miten sulle on maksettu omassa työpaikassa jne.

Olen kunnalla töissä vakkarina, aikaisemmin tein myös sijaisuuksia. Sekä sijaisena että vakkarina palkka on tullut pääsääntöisesti kuun 15.pvä. Joskus kuitenkin, erityisesti vuoden lopussa ja alussa, palkan maksussa on poikkeuksia ja joitain lisiä maksetaankin kuun viimeinen päivä. Silloin kun tein sijaisuuksia, poikkeuksia oli enemmänkin ja välillä palkka ja lisät tulivat samalla kertaa joko 15. tai viimeinen päivä, joskus taas osa tuli ensin ja osa myöhemmin. Mutta yleensä ei tullut viimeinen päivä mitään vaan ne maksamatta jääneet tulivat seuraavassa kuussa. Nämä olivat ilmeisesti kiinni siitä, oliko allekirjoitettu työsopimus toimitettu esimiehelle, ja oliko allekirjoitettu toteuma toimitettu palkkoihin. Mutta komppaan edellisiä, täältä et kysymykseesi vastausta saa. Uskoisin ettet saa työpaikaltakaan, mistäs työkaverisi sinun palkoista tietäisivät?, ainut joka sen tietää varmasti on palkanlaskija. Soita hänelle heti jos haluat oikeasti tietää

[QUOTE="tytteli";29620300]No eikös se ole sitten vähän kummallista kysyä täältä mitään koska eihän kukaan voi esim. tietää pettääkö mun mies tms. aloituksia kun on täällä välillä?!

Siis kysyin käytännöistä ja miten teillä on maksettu.. Niinkuin esimerkkejä ja sain asiallisia vastauksia ja kiitin jo niistä.[/QUOTE]

Joo voidaan me sulle vastata eri työpaikkojen käytännööstä, mutta ei ne silti sua auta vaan sun pitää ottaa asia selville jostaki muualta kuin palstalta.

Olen kunnalla töissä vakkarina, aikaisemmin tein myös sijaisuuksia. Sekä sijaisena että vakkarina palkka on tullut pääsääntöisesti kuun 15.pvä. Joskus kuitenkin, erityisesti vuoden lopussa ja alussa, palkan maksussa on poikkeuksia ja joitain lisiä maksetaankin kuun viimeinen päivä. Silloin kun tein sijaisuuksia, poikkeuksia oli enemmänkin ja välillä palkka ja lisät tulivat samalla kertaa joko 15. tai viimeinen päivä, joskus taas osa tuli ensin ja osa myöhemmin. Mutta yleensä ei tullut viimeinen päivä mitään vaan ne maksamatta jääneet tulivat seuraavassa kuussa. Nämä olivat ilmeisesti kiinni siitä, oliko allekirjoitettu työsopimus toimitettu esimiehelle, ja oliko allekirjoitettu toteuma toimitettu palkkoihin. Mutta komppaan edellisiä, täältä et kysymykseesi vastausta saa. Uskoisin ettet saa työpaikaltakaan, mistäs työkaverisi sinun palkoista tietäisivät?, ainut joka sen tietää varmasti on palkanlaskija. Soita hänelle heti jos haluat oikeasti tietää

No osaa ne toiset sijaiset varmaan kertoa miten heille maksetaan, huh miten nihkeää porukkaa tänään. Mä en vissiin ole kysynyt edelleenkään että miten mulle maksetaan palkkaa vaan miten sulle sijaisena on maksettu.............

Nostan nyt vielä tämän ketjun. Eivät työpaikkasi muutkaan sijaiset osaa välttämättä auttaa. Teet ilmeisesti vain viikonlopputöitä. Eli teet joka kerta eri sopimuksen. Usko nyt vain että juuri sinun palkan maksu riippuu siitä, onko sinun sopimukset jo kunnossa (ovatko ne ehtineet allekirjoitettuna työnantajalle) ja onko toteutuneet, allekirjoitetut listat ehtineet jo palkkoihin. Meillä on niin, että jos saa 15.pvä palkan, asioiden pitää olla kunnossa kuun ensimmäinen päivä. Eli luulisin että saat 15.pvä palkan tämän kuun kahdelta viikonlopulta, mutta tuskin tältä viimeiseltä. Huom, luulisin. Soita nyt sinne palkkoihin jos tällä asialla on oikesti tosi paljon merkitystä.

Nostan nyt vielä tämän ketjun. Eivät työpaikkasi muutkaan sijaiset osaa välttämättä auttaa. Teet ilmeisesti vain viikonlopputöitä. Eli teet joka kerta eri sopimuksen. Usko nyt vain että juuri sinun palkan maksu riippuu siitä, onko sinun sopimukset jo kunnossa (ovatko ne ehtineet allekirjoitettuna työnantajalle) ja onko toteutuneet, allekirjoitetut listat ehtineet jo palkkoihin. Meillä on niin, että jos saa 15.pvä palkan, asioiden pitää olla kunnossa kuun ensimmäinen päivä. Eli luulisin että saat 15.pvä palkan tämän kuun kahdelta viikonlopulta, mutta tuskin tältä viimeiseltä. Huom, luulisin. Soita nyt sinne palkkoihin jos tällä asialla on oikesti tosi paljon merkitystä.

Niin, ei sillä niin paljon ole merkitystä että soittaisin sen takia johonkin..

Meillä on työpaikan seinällä lista, jossa näkyy päivämäärä, milloin palkanmaksuun tarvittava materiaali pitää olla laskennassa ja sitten palkanmaksu päivä sen mukaan, sijaisille joko 15.päivä tai kuun lopussa.

Minulla kunnassa x maksettiin sijaisena palkka seuraavan kuun viiminen päivä. Eli pahimmillaajos olin kuun eka päivä keikalla sain siitä palkan vasta käytännössä 2kk päästä.
Lisät sain vakihenkilöstön mukaisesti, eli 6viikon sykleissä kirjataan ja menee maksuun, jolloin saatoin saada esim kahden päivän keikasta kahdessa eri tiliotteessa lisät jis se syklin vaihto oli juuri noiden mun työpäivien aikana.

Mutta ap:n siun tarttee ihan itse kehdata kysyä asiaa lähiesimieheltäsi, sitä varten ne on. Ja jatkossa kysyt asiaa jo rekrytointi tai sopimusta kirjoittaessasi.

Yhteistyössä