[QUOTE="vieras";29190660]Ei todellakaan makseta. Lapsia 6 ja ekat kolme kahden vuoden välein.. No, ei löydy vaan tuollaisia rahoja.
Itse olen aikoinani opetusluvalla saanut ajokortin, joka oli tuolloin oikeasti halpa ja mies maksoi autokoulussa joka ikisen pennin itse.
En tiedä, miksi lapsille pitäisi opettaa, että vanhemmat maksaa kaiken. Ajokortti on niin kallis ja iso asia, että kyllä täysi-ikäisen ihmisen pitää pystyä se itse hommaamaan, kun aika tulee. Ja mikään pakkohan se kortti ei ole olla taskussa just silloin kun täyttää 18v.
Itsekin olen vasta 21v kortin ajanut.[/QUOTE]
Tähän voisi joku sanoa että miksi pitää niitä lapsia hankkia niin monta että ei ole varaa heitä elättää. Ei sun oikeasti tarvitse tähän vastata ja tämä ei ollut edes sinulle kuittaus, käytin vastaustasi vain esimerkkinä kun sattui hyvin tulemaan tähän.
Tämäkin ketju on hyvä esimerkki siitä kuinka erilaisia moraaleita perheillä on. Toiset katsovat että elätys loppuu siihen kun lapsi täyttää 18v. Toiset ovat sitä mieltä että jo ajokortin maksaminen opettaa lapset siihen että vanhemmat maksavat kaiken. Toiset kokevat velvollisuudekseen maksaa ajokortin, toiset haluvat sen maksaa koska kokevat auttavansa lasta eteenpäin. Toiset eivät maksa vaikka rahaa oliskin johonkin omaan vakaumukseen vedoten yms.
Ihan hienoa että meitä on erilaisia kunhan se oman ideologian puolustelu ei mene sitten muiden syyttelyksi. Ihan varmasti sekä niistä itse ajokorttinsa tienaavista että ajorkortin vanhemmilta saavista tulee sekä hyviä että huonoja lapsia ihan yhtä lailla.