Maksamakkarassa on viim. käyttöpäivä 1.2, mutta olen avannut paketin viikko sitten...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Missäs kohtaa tuossa yhteishyvän jutussa mainittiin maksamakkaran säilyvyys? Olen säilyttänyt avatun maksamakkaran aina pussissa ettei kuivu ja syönyt sitä vielä 10 päivänkin jälkeen avaamisesta ja koskaan ei ole tullut mitään maha tms. vaivoja. Kyllä se alkaa hajahtamaan sitten kun ei ole enään syötävää..

[QUOTE="vieras";27876842]Missäs kohtaa tuossa yhteishyvän jutussa mainittiin maksamakkaran säilyvyys? Olen säilyttänyt avatun maksamakkaran aina pussissa ettei kuivu ja syönyt sitä vielä 10 päivänkin jälkeen avaamisesta ja koskaan ei ole tullut mitään maha tms. vaivoja. Kyllä se alkaa hajahtamaan sitten kun ei ole enään syötävää..[/QUOTE]

No siinä ei nyt juuri maksamakkaraa mainittu, vaan yleensä leikkeleet, ja sanottiinhan siinä, että hyvällä hygienialla voi säilyä pidempäänkin. Muuten ruokamyrkytyksiä aiheuttavat bakteerit eivät haise, se pilaantunut maku kait kielii vain vaarattomista basilleista. Tietty ne lisääntyvät monesti samaan tahtiin, mutta hajuun/makuun en luottaisi.

Mä ainakin voin syödä leikkelepaketista viisikin päivää :D kyllä sen huomaa jos ei voi syödä, eikä se niin vaarallista ole jos ihminen vähän jotain syö missä on hajoamisbakteereita, joita ei vielä huomaa

Yleensähän maitotuotteet on niitä, jotka ei säily avaamisen jälkeen kuin tietyn ajan ja se aika ilmoitetaan purkissa esim. "Säilyy avattuna jääkaapissa 2-3 vuorokautta". Tuollaista mainintaa ei ole ainakaan meillä HK:n maksamakkarassa, joten se on syötävää parasta ennen päivämäärään asti avauspäivästä riippumatta.

Yleensähän maitotuotteet on niitä, jotka ei säily avaamisen jälkeen kuin tietyn ajan ja se aika ilmoitetaan purkissa esim. "Säilyy avattuna jääkaapissa 2-3 vuorokautta". Tuollaista mainintaa ei ole ainakaan meillä HK:n maksamakkarassa, joten se on syötävää parasta ennen päivämäärään asti avauspäivästä riippumatta.
Ei takuulla ole!!!! Maksamakkara säilyy avattuna 3-4päivää, leikkeleet viikon. Tämä on fakta.

Yhteistyössä