Maksalaatikkoa!!!

Onko se nyt oikeesti niin että kaupan maksalaatikko olisi kokonaan kiellettyjen ruokien listalla?
Tekisi niiiiin kovasti mieli maistella.. Jos edes pienen lautasellisen.. :whistle:
Samoin kun tekee mieli myös mätiä ja kylmäsavulohta, mutta niistä kuitenkin pysyttelen erossa :D

Mulle neuvolassa terkka sanoi suunnilleen näin: "Vältä sitä niin kauan kun pystyt. Sitten kun tuntuu, että nyt on pakko syödä niin syö sen kerran" :D Se sanoi, että ei siinä laatikossa ole niin hirveästi maksaa ja kun ei syö useammin niin ei se A-vitamiini pääse kertymään elimistöön. A-vitamiini jotenkin varastoituu sinne, minkä takia sitä pitää välttää. Mutta ainakin mulla siis sain luvan ja oon kyllä kerran syönytkin lautasellisen, ja toisen kerran maistanut pari lusikallista :)

Jostain luin että puoli rasiaa eli 200g maksalaatikkoa olisi ok syödä viikossa. En itse ole vielä langennut vaikka maksalaatikko mun suurta herkkua onkin. Maksapasteijaa on kyllä tullut laitettua leivälle pari kertaa. Sitäkin toki kohtuudella.

Itse vetelin kyllä hyvällä omatunnolla tuota kaupan maksista, siinä tuo maksapitoisuus on ihan olemattoman pieni. Taitaa suurinosa aineksista olla ihan jotain muuta höttöä ;)
Eri asia sitten nämä kotona tehdyt "oikeat" maksalaatikot, joissa maksan laatu ja pitoisuudetkin kasvaa.

Maksamakkaraa saa syödä muistaakseni sen 2rkl/30gr päivässä.

Saa tosiaan maksalaatikkoa syödä kun ottaa kohtuudella! Ja mulle terkka sano maksamakkarasta että sen pikkupötkön kun jakaa koko viikolle,niin siinä on sopiva määrä.
Vakuumipakatut kalat ja nam niin ihanan mätitahnan olen minäkin jättäny ottamatta!

Heh, mulla on kans viime aikoina tehny niiiiiin kovin mieli kaupan maksalaatikkoa! Miehellenikin sitä valitin viime kauppareissulla ja hän totesi että "Eikös sitä saa vähän syödä?" johon minä parahdin, että "Mutta kun mää haluan PALJON!" :LOL:

Maksalaatikko jäi kauppaan.

Yhteistyössä