Maksaisitko tämän verran käytetyistä vaatteista (kaveri kaupittelee)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pihikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pihikö?

Vieras
Probleema on sellainen, että kaveri kaupittelee minulle takkia ja lasten haalaria, joista jo kerkesin innostua ja sanoa olevani kiinnostunut. Nyt kun kuulin, mitä hän on niistä vailla, pidän niitä kalliina, enkä haluasi ostaa...

Olenko mielestänne pihi, onko nämä kohtuullisia hintapyyntöjä teistä:

1. Naisten takki, tekonahkaa, ollut vuoden käytössä, kauluksen resori hieman nyppyyntynyt. OVH ollut 69 euroa, pyytää minulta 60 euroa.

2. Lasten välikausihaalari, Reima (ei tec), haalari 4 vuotta vanha, mutta ollut yhdellä lapsella käytössä, haalari vähän kulahtanut, pyytää minulta 20 euroa.

Minusta on kovat hintapyynnit, mutta miten kehtaan peruakkaan ostoaikeeni, sanonko vain suoraan, että on aika kalliit...?

No tottakai sanot suoraan että on liian kalliit! Sanot sitten vaan hinnat mitä olet valmiis maksamaan, tai käske myydä huuto.netissä. Jos suuttuu niin oma hääpee.

On kyllä aikas tyyriitä :o
Mä olen tehnyt niin, että kaverilta/tutulta pyytänyt vähemmän ja sitten taas esim. kirppiksellä enemmän. Kaverisi taitaa vain tahtoa rahastaa, kun kerran olit jo kiinnostunut. Sano suoraan että ovat liian kalliita (ostat uudet mieluummin kaupasta ) ja kerro vaikka että olet valmis maksamaan sen ja sen verran :)

Alkuperäinen kirjoittaja sisi:
Törkeen kalliit mielestäni. Taitaa kaveris luottaa siihen, ettet kehtaa kieltäytyä tai tinkiä...

Joo, tältä mustakin tuntuu. Toisaalta hän on itse aika pihi, ei koskaan käytä paljoa rahaa ostoksiin yleensä, harvoin laittaa uutta. Ehkä ajattelee, että kun no nuo itse uutena ostanut, pitää saada "omat pois"...

Mut joo, kalliilta ne mustakin tuntui. Pitää sanoa sille, että vie kirppikselle, ostan mieluummin uutta tuolla rahalla.

Kalliita 20-30e maksimissaan molemmat yhteensä.

Koskaan ei tarvi maksaa sitä mitä pyydetään, tingi jospa pääsisitte sopimukseen hinnasta.

Eihän se tosiaan tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa mukisematta..

Ei se ole pihiyttä, ettet halua maksaa selkeästi ylihintaa! Mites se menikään, eli kun tavara kannetaan kaupasta kotiin, arvo tippuu n. 20%, vaikka vaate olisi vielä käyttämätön. Käytettyjen käypä hintapyyntö kunnosta riippuen n. 20-50% ostohinnasta.

Miten se edes kehtaa pyytää sinulta tollasia summia? Mä en ainakaan kehtais! Muutenkin jakelen aina kaikkia vaatteita ja tavaroita ihan ilmasiks tutuille. Enhän mä niitä enää tarvi!

No et todellakaan maksa kaverille noin paljon, ne on vanhoja vaatteita. Just vein kirpparille kamaa, mukana mm vuoden vanha villakangastakki josta pyydän 10?, jos olisin myynyt sen jollekin kaverille niin 5? olis lähtenyt. Törkeetä kiskontaa.

Yhteistyössä