Maksaisinko käteisellä vai vakuutuksen piikkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -25%
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

-25%

Vieras
Osaatteko karkeasti sanoa kumpi olisi kannattavampi: maksaa käteisellä(300e) vai vakuutuken piiikkin?
Tilanne on siis silleen, että autoni etupuskuri pikkasen hipaisi naapurin auton takapuskuria. Naapuri itse ehdotti, että maksaisin 300e niin kirjallisella sopimuksella sitten asia olisi sovittu. Sovittiin, että mietiskelen yön yli, ja yrittäisin ottaa vakutuusyhtiöön yhteyttä kysyäkseen kumpi olisi minulle edullisempi tapa. Mutta sitä ennen niin miten itse toimisitte?

Osaatteko karkeasti sanoa kumpi olisi kannattavampi: maksaa käteisellä(300e) vai vakuutuken piiikkin?
Tilanne on siis silleen, että autoni etupuskuri pikkasen hipaisi naapurin auton takapuskuria. Naapuri itse ehdotti, että maksaisin 300e niin kirjallisella sopimuksella sitten asia olisi sovittu. Sovittiin, että mietiskelen yön yli, ja yrittäisin ottaa vakutuusyhtiöön yhteyttä kysyäkseen kumpi olisi minulle edullisempi tapa. Mutta sitä ennen niin miten itse toimisitte?

Onko paljon bonuksia? Siitähän se riippuu.

Liikennevakuutuksesta ne maksetaan. Muistaakseni se on -20%, oli hipaisu tai lunastuskuntoon.
Jos liikennevakuutus maksaa vuodessa vaikkapa 1000e. Saat bonusta -50% eli maksettavaa jää 500e. Jos vahingon nyt laittaa vakuutuksen piikkiin niin alennus on enää -30% eli maksu nousee 700euroon. Bonus tosin nousee joka vuosi muistaakseni 5%, eli äkkiä laskettuna niin maksaisin sen 300e käteisellä.

Ehdottomasti vakuutuksen kautta vaikka tuliskin hitusen kalliimmaksi. Naapurilla ei ole siten yhtään mitään nokankoputtamista enää (eli esim. lisärahan pyytämisiä myöhemmin kun "tulikin kalliimpi remontti kuin piti" tms.) vaan asia tulisi kerralla kuntoon.

Lisäksi vakuutuksen kautta voit olla varma että maksat vain siitä mistä pitääkin. Naapuri kun saattaa sulta pyytää sen 300e ja sitten käydä Biltemasta hakemassa 10e värivahan jolla se hipaisu lähtee pois....

Yhteistyössä