maksaako sossu silmälasit??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iina

Vieras
eli saadaan toimeentulotukea sieltä. nyt tuli ajan kohtaiseksi hankkia silmälasit.,niin miettisin ,että mahtaako sossu maksaa niistä jotain ,kun vie aika loven tuon kk budjettiin..

Ainakin Helsingissä sossu myöntää maksusitoumuksen silmälaseihin kerran kolmessa vuodessa. Summa oli naurettavan pieni (100e) piti laittaa omasta pussista vielä toiset 100 e että sain siedettävät..

Itse sain aikanaan maksusitoumuksen tietylle summalle silmälaseja varten. Kokonaan ei siis korvannut. Tai siis korvasi tietyn hintaluokan kehykset ja linssit, mutta ei mitään erikoisjuttuja. Itselläni on niin huononäkö että minun on ihan pakko ottaa laseihin aina kaikista kalleimmat hionnat jne. jotta saan laseista edes jollakin tavalla siedettävän painoiset (ja myös näköiset), ja toki tuo linssien paksuus kohdallani vaikuttaa myö siihen millaiset kehykset niihin on mahdollista saada. Minun kohdallani sossu siis maksoi noin 1/3 lasien lopullisesta hinnasta.

ps. Ystävällä maksoi kokonaan, mutta hän on yh ja silmälasit + linssit huomattavasti edullisemmat kun hänen näkönsäkin on parempi.

Riippuu minkälainen sopimus on kaupungilla ja jollain liikkeellä. Itse olen töissä optisella alalla ja meillä menee näin: kaupunki maksaa lasit tiettyyn hintaan saakka, jolla kyllä jo lasit saa. Jos asiakas haluaa kalliimmat lasit, maksaa tuon sopimussumman ja korkeamman hinnan välisen erotuksen itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Kulli:
Ainakin Helsingissä sossu myöntää maksusitoumuksen silmälaseihin kerran kolmessa vuodessa. Summa oli naurettavan pieni (100e) piti laittaa omasta pussista vielä toiset 100 e että sain siedettävät..

Voi, ihan ite jouduit jotain maksaa.... voi kyynel!!

ok. kiitos. pitää mennä sitten kyselee. jospa sais lasit ja pääsis tästä jatkuvasta päänsärystä pois!
ja sulle tiedoski ,että en todellakaan ole omasta tahdosta työtön!! joskus se elämä vaan heittelee näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kulli:
En ole ap. Mutta kakkoselle tiedoksi että joskus sossupummina olo on kannattavampaa kuin työnteko.

Ehkä, mut suurimmaksi osaksi ei. Hmm, ottasinko uuden auton ja kävisin töissä, ostelisin kaikkee kivaa vai oisin sossupummi jolla ei varaa ees silmälaseihin.

Maksusitoumuksen saa kaikken halvimpiin laseihin, eikä tosiaan mitkään "erikoisuudet" kuulu siihen. Täällä ainakin joutuvat tekemään erillisen päätöksen noista maksusitoumuksista, ei niitä saa normaalin hakemuksen mukana. Jokainen maksusitoumus mikä ei kuulu toimentulotukeen, niin päätetään ja harkitaan erikseen.

Sosiaalijohtaja Joanna Boman kusettaa 14-v lasta

Nuorin lapseni sai silmälasit, lapsen (huoltaja) äiti osti ne. Osallistuin kustannuksiin 50,- eurolla. Pyysin osuuteeni (50,- e) jälkeenpäin harkinnanvaraista toimeentulotukea Espoon Leppävaaran sosiaalivirastosta.

- "Aikuissosiaalityö auttaa, kun tarvitset ohjausta ja neuvontaa arjessa pärjäämiseen tai tukea hankalassa elämäntilanteessa." > web: http://www.espoo.fi/sosiaalityo

Eivät auttaneet vaan kyykyttivät sikamaisella valheella, kostivat vanhemmat.com nettisivustoa!

- "silmälasit kuuluvat perustoimeentulotukeen"

Minun toimeentulotuen perusosaan eivät kuulu lapseni silmälasit!

Asiakirjat esillä http://www.vanhemmat.com/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=10574

Maksavat tottakai mutta vain jos olet ma_tu. Kantasuomalaisille korvataan muutama kymppi, mikö sekin riippuu hyvin paljon pärstäkertoimesta, Itse joutunut olemaan jo 5 vuotta ilman silmälaseja ja minulla on todella huono näkö.

Yhteistyössä