Maksaako snnyttämine?

• Viestiketjun aloittaja Miten on
  • Ensimmäinen viesti
sh
Normaali hoitopäivämaksu, joka on jotain vajaa 30 euroa vuorokaudelta. Vauvasta ei normaalilla lapsivuodeosastolla tartte maksaa, mutta keskolasta/teholta menee lapsesta oma maksunsa.

"mie"
Eli noin 30 euroo/vuorokausi. Jos laps on äidin kanssa samalla osastolla, siitä ei mee maksua erikseen. Jos laps joutuu esim. vastasyntyneiden teholle, hänestä menee eri vuorokausimaksu.

"mie"
Niin ja vuorokausimaksu menee joka vuorokaudelta, josta olet vähänkin aikaa sairaalassa. Esim. jos meet synnyttään 23.55 keskiviikon ja torstain välisenä yönä, menee myös keskiviikosta maksu.

"Vieras"
[QUOTE="mie";24542195]Niin ja vuorokausimaksu menee joka vuorokaudelta, josta olet vähänkin aikaa sairaalassa. Esim. jos meet synnyttään 23.55 keskiviikon ja torstain välisenä yönä, menee myös keskiviikosta maksu.[/QUOTE]

Joo, tämä on hyvä muistaa. Toki pitää lähteä synnyttämään heti, jos asiat niin menee, oli kello mitä oli. Mutta jos pystyy odottamaan tuon viisi minuuttia tai siis oikeastaan kuusi, että kello on yli 00.00, niin säästää kolmisenkymppiä.

Itse menin laitokselle 23.50 ja maksoin tuosta 10 minuutista täyden hoitopäivämaksun. Eihän se nyt toki harmittanut, ihana vauva sieltä tuli. Mutta hyvin olisin voinut mennä vasta 00.01. :)

"sss"
mä synnytyin keskiviikkona aamulla ja lähdin jo torstaina kotiin. en todellakaan jaksanut olla siellä kun huoneessa ei saanu hetken rauhaa kun ne äidit mölisi siellä jatkuvasti. lääkäri ei oikein tykänny mut luoas mun sit lähteä kun kaikki oli niin hyvin.

"vieras"
Meilläkin tuli maksamaan useita satasia kun olin itse 4 päivää ennen synnytystä teholla ja vielä pari päivää synnytyksen jälkeen. Vauva oli taas kaksi viikkoa lastenosastolla. Raskauden aikanakin olin muutaman päivän tiputuksessa ja sekin maksoi. Eli kaikkeen kannattaa varautua, onhan niissä sitte joku maksukatto vissiin.

Yhteistyössä