Paitsi jos menee TK:n kautta niin ei maksa mitään kun hoito alaikäisille on maksutonta.
Eri asia sitten jos tosiaan menee ihan sairaalan kautta taikka yksityisenlääkärin kautta.
Hetkonen, onkos tässä jotain paikkakuntakohtaisia eroja, kun Tampereella ainakin piti maksaa enemmän kuin poliklinikkamaksu, vaikka oli TK-lääkärin lähete. Oisko ollut jotain 80? En pysty nyt tarkistamaan, mistä lasku koostui. Verikokeet otettiin ja altistus tehtiin.
poliklinikkamaksu ja sitten jos allergiat todetaan niin niistä kirjoitetaan todistus josta menee joku palkkio joka oli jotain 25e... näin ainakin helsingissä lasten allergiasairaalassa!
Me mentiin Tampereella neuvolasta maitoaltistukseen, itse altistus oli ilmainen, lääkärinlausunto maksoi ja allergiatestit verikokein lähetteellä olivat ilmaisia.
Me mentiin treella neuvolan lähetteellä taysiin. Verikokeella otettiin testejä ja sit tehtiin se toinenkin, millä pistellään käteen (en muista nimee). Poliklinikkamaksu maksettiin, ei muuta.
meillä maksoi pelkän poliklinikka-maksun verran nuo Prick-testit ja lääkärikäynti Allergiasairaalassa.
Toisen kerran otettiin myös noi veritestit ja astmaterstit ja lasku oli edelleen sen poliklinikka-maksun verran allergiasairaalassa.
Siis mulle sanoi lääkäri ettei veritesteihin voi saada läheteettä tk:sta, paitsi jos koskee maito- tai vilja-allergiaa. :/ Mutta muut olette silti saaneet? *pihalla*
Mä lisään, että me käytiin ihan vaan laboratoriokeskuksen labrassa (lähete siis oli) luovuttamassa 3 tuubia verta niihin verikokeisiin, eikä laskua ole ainakaan vielä tullut Ja verikokeet koski vilja-allergioita, maitoallergia todettiin altistuksessa.
Sairaalassa julkisella puolella menee sillä polimaksulla, mutta yksityiselle maksetaan itse. Käytiin joskus altistuksissa ja prickeissä sairaalassa, mutta kehnon allergia osaamisen vuoksi ollaan nyt käyty yksityisellä.