Maksa-arvot ja sikiö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höppis

Vieras
Jollain palstalla joku kirjoitti, että jos äidin maksa-arvot ovat koholla, niin lähes poikkeuksetta sikiö kuolee kohtuun viikolla 38 ja sen vuoksi käynnistetään viikolla 37. Voiko sikiö tosiaan kuolla tuon vuoksi, mitä jos ei ole oireita, eikä tiedä, että arvot ovat koholla :o

riippuu kait miten ylhäällä ne arvot on, mutta mulla oli raskaushepatoosi ja yli meni 4 päivää, vaikka sanoivat että yli ei anneta mennä, mutta kaikki oli kuitenkin hyvin kun seurattiin tarkasti...huhuja ei kannata kuunnella, soitto lääkärille kertoo enemmän, jos asia niin kovasti askarruttaa...

No oireista päätellen mun sappitulehdus on alkanut loppuraskaudessa, mutta se diagnosoitiin vasta parin vuoden kuluttua. Luultavasti mulla on ollut silloin heittoa maksa-arvoissa mutta niitä ei ole otettu. Krooninen sappitulehdus leikattiin tammikuussa ja arvot oli pilvissä, tällöin en kyllä ollut raskaana. Mutta riippunee toi vaara vauvaa kohtaan ihan siitäkin minkä vuoksi ne maksa-arvot heittelee, siihen kun on paljon eri syitä. Meillä tyttö oli ok ja normaaliaikainen.

Ei se noin mene.Mulla ollut kolmessa raskaudessa hepatoosi jota tässä kait tarkoitetaan.Siinä nousee maksa arvot mutta ne ei yksin tee tuota tautia.Sappihapot kun nousee niin sen huomaa järkyttävänä kutinana jalkapohjissa ja kämmenissä.Ja se kutina ei laannu millään rasvauksella eikä suihkulla vaan se polttaa ihon pinnalla.Tuo tunne johtuu siitä että sappihapot nousee ihon pintaan.

Kuolemia tapahtuu mutta harvoin silti.
Oireita tulee kyllä kun osaa kuunnella,eli tuo järkky kutina.

tauti on selittämätön ja siks yleensä raskaus puretaan ennenkuin tapahtuu mitään.Mutta hyvällä seurannalla voidaan mennä liki la taikka ylikin.Harvoin kyllä päästetään yliaikaseks.

Yhteistyössä