Mäkin kun muut : jos lapsi nyt 96cm, onko 104 cm haalari sopiva ensi talvena vai otanko kokoa isomman ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mä en tajua miks pitää ostaa haalari jo nyt ens talveksi? eikö sitä voi ostaa sitte ku sitä tarvitaan ja sovittamalla ottaa sopivan? eihän sitä ikinä tiiä minkä kasvupyrähdyksen se lapsi ottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
no mä en tajua miks pitää ostaa haalari jo nyt ens talveksi? eikö sitä voi ostaa sitte ku sitä tarvitaan ja sovittamalla ottaa sopivan? eihän sitä ikinä tiiä minkä kasvupyrähdyksen se lapsi ottaa...

ööh, no siksi että ne saa nyt alesta halvemmalla. kyllä mä ennemmin ostan nyt riskillä reimatecin hintaan 60 euroa, kuin ensi talvena maksan 110e. Katsos köyhän on pakko ehdä kaikenlaista omituista, ei ole rahaa vaatettaa lapsia täysihintaisin vaattein ja haluan kuitenkin ehdottomasti ostaa kunnon puvut. Ei tuolla 60 eurolla saa MITÄÄN ensi syksynä sesonkiaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ööh, no siksi että ne saa nyt alesta halvemmalla. kyllä mä ennemmin ostan nyt riskillä reimatecin hintaan 60 euroa, kuin ensi talvena maksan 110e. Katsos köyhän on pakko ehdä kaikenlaista omituista, ei ole rahaa vaatettaa lapsia täysihintaisin vaattein ja haluan kuitenkin ehdottomasti ostaa kunnon puvut. Ei tuolla 60 eurolla saa MITÄÄN ensi syksynä sesonkiaikana.

kyllä mä tiiän että saa alesta halvemmalla, mutta siltikin puen lapset sopiviin sen sijaan että ostan nyt monta numeroa isomman ja se onki sitte liian reilu eikä pysty käyttämään.

Meillä kanssa hankitaan etukäteen noita haalareita aleista. Ja säästetään siinä aikamoiset hinnat. Meidän 3 vuotias käyttää nyt 98 haalareita.

Meillä noi haalarit valitaan siten, että jos nyt käyttää 98 niin todennäköisesti on ensi vuonna 104. Mutta ainahan siinä on riski että onkin pyrähtänyt yhden koon eteenpäin. Mutta elämä on riskejä täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyllä mä tiiän että saa alesta halvemmalla, mutta siltikin puen lapset sopiviin sen sijaan että ostan nyt monta numeroa isomman ja se onki sitte liian reilu eikä pysty käyttämään.

No mä olen joka vuosi ostanut ennakkoon ja aina on ollut oikean kokoinen. Enkä mä vääränkokoista pukisi jos nyt sattuisikin käymään vahinko, että jostain syystä lapsi kasvaa pyrähdyksen tai jää kitukasvuiseksi. Puvunhan voi myydä osoitteessa www.huuto.net.

Tee sie vaan kuten tykkäät jos rahat riittää, mulla on lapsia sen verran puettavana, että mä en niille saa kuin paskaa jos lähden kerralla hankkimaan sesonkiaikana kengät ja puvut näillä mun kotihoidontukituloilla.

Mulla syyskuussa neuvolan 4-v mittauksessa 98 cm hoikka tyttö käyttää nyt 104-kokoista jonathania ja lassieta... joten jos nyt jo tuonpituinen, niin tarvitset ehkä 2 haalaria, 104 käy varmaan teille syyspuolella, mutta 110 kevättalveksi.

Mä viime vuonna pähkäilin tuota ja loppujen lopuksi ostin ensin 104 cm ja 110 ihan loppualesta 70 % alella. 3 v neuvolassa hän oli 92 cm.

Eli teillä jos on 96 cm niin vuoden päästä on 101-103 cm.

meillä tyttö noin 105cm ja käyttää nyt 98 cm reimateccia. riippuu kasvusta mahtuuko vielä keväällä mutta nyt hukkuu 104 cm joten en voi edes sitä harkita. sitten saa keväällä uuden haalarin jos tosta 98 cm jää lahkeet ja hihat lyhyiksi. Kyseessä vielä hoikka lapsi joten ei mene haalaria tohon vartaloon.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
meillä tyttö noin 105cm ja käyttää nyt 98 cm reimateccia. riippuu kasvusta mahtuuko vielä keväällä mutta nyt hukkuu 104 cm joten en voi edes sitä harkita. sitten saa keväällä uuden haalarin jos tosta 98 cm jää lahkeet ja hihat lyhyiksi. Kyseessä vielä hoikka lapsi joten ei mene haalaria tohon vartaloon.

lisäys tohon vielä, ett' sen 98 cm haalrin olin varannut viime tLVEKSI JA TÄLLE VUODELLE OLIN JO OSTANUT 104 CM HAALRIN. TYTTÖ 4 V.

lisäys tohon vielä, ett' sen 98 cm haalrin olin varannut viime tLVEKSI JA TÄLLE VUODELLE OLIN JO OSTANUT 104 CM HAALRIN. TYTTÖ 4 V.

Sun lapsi ei varmaan paljon pysty kyykistymään tuossa haalarissa. Ei se aina katso vaan niitä hihoja ja lahkeita, vaan tärkein on niska-haara väli.
Surettaa katsoa lapsia, joille on tungettu AIVAN liian pienet ulkoiluvaatteet (myös sisä-).

Yhteistyössä