Mäkin haluan pistää pystyyn blogin

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Ihan ajatuksen tasolla heitin ilmaan, että pitäiskö laittaa pystyyn kirppariblogi.

Mut nyt mua on alkanu kutkuttaa oikeasti sen blogin pystyyn pistäminen.
Onko se kuinka vaikeaa? Pitääkö mun olla jossakin tunnistettuna (fb tai joku muu lahko)?
Jos joskus sinne liittyis lukijoita, niin voiko kirppariblogissa olla muutakin ku sitä kirpparia?
Esimerkiksi niitä palstaprojekteja? Tai ihan vaan perus kärpässienikuvia silloin tällöin. Sisustamista ja remonttia?
Voiko ne kaikki sekoittaa yhteen.

Perustaisinkos mäkin jonkun hörhöblogin? En ymmärrä oikein noista blogeista mitään, enkä yhtäkään lue. Mutta jos kirjottelis sinne kaikkia enkeli- ja keijujuttuja ja -kokemuksia ja päivän kortteja... Lukiskohan tommosta sitten kukaan?? :)

• Tykkää
Reactions: as if
Tietysti sä voit laittaa blogiisi ihan mitä haluat. Osa lukiojoista ei tykkää, jos aiheet vaihtelee (haluaisi lukea esim. pelkkiä sisustus/rakennusjuttuja) ja osa taas tykkää nimenomaan siitä. Mutta kannattaa kirjoittaa siitä mistä itse pitää, en mä usko että olisi kivaa pitää blogia vain lukijoita varten. Muistaakseni esim. blogspotiin sun pitää rekisteröityä ja antaa sähköpostiosoite, ei fb-tunnuksia tai mitään muuta, ellei ole muutamassa vuodessa muuttunut.

Perustaisinkos mäkin jonkun hörhöblogin? En ymmärrä oikein noista blogeista mitään, enkä yhtäkään lue. Mutta jos kirjottelis sinne kaikkia enkeli- ja keijujuttuja ja -kokemuksia ja päivän kortteja... Lukiskohan tommosta sitten kukaan?? :)
No kun vähän sellaista hörhöä mäkin ajattelin. Rönsyää sinne sun tänne, niinkun senga sengana.

Sit tarttis keksiä joku kiva nimi sellaiselle sekametelisopalle.

Mun blogissa on kaikkea iloisesti sekaisin: kirppistä, sisustusta, lastenvaatteita, ihan arkea.
Jos joku ei tykkää niin pakko ei oo lukea tai edes käydä kurkkimassa, jokainen saa tehdä ihan sellaisen blogin kun haluaa.
Laita meille linkkiä jos päädyt oman blogin laittamaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24796232:
Ei sun tarttiskaan mun lukijaks ilmoittautua.
Luultavasti kirjoittaisin murretta myös blogissani.
Äikännumero oli peruskoulussa kymppi, että luultavasti ihan kaikki ei oo unohtunut.

No ei tarvitsisi, ei. Vaikka oletkin menestynyt koulussa äidinkielen opinnoissa, kannattaa silti hioa tekstiä ennen sen julkaisemista. On todella ärsyttävää lukea huonosti kirjoitettua tekstiä, siis ihan kieliopillisesti. Esimerkiksi yhdyssanat tuottavat kovasti vaikeuksia ihmisille nykyään. Mikä on murteesi, jos saa kysyä? Sekin vaikuttaa, moniko sitä jaksaa lukea, jos se on kovin työlästä, kun ei murretta tunne. Oman alueen ihmisille se olisi sen sijaan varmasti virkistävää vaihtelua lukukokemuksena.

Yhteistyössä