maizena maissitärkkelys kastikkeeseen miten teen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urpo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja urpo tosiaan:
ihan perus ruskeaa kastiketta

eli paksuntaako se mun sörsseliä?? siis mä oon niin urpo tälläsis

sekoitat veteen ja sen vesiseoksen kastikkeeseen ja kastike sakenee.

Siis jos käyttää MAIZENA, suurustetta, niin sitä ei tarvi sekoittaa veteen, vaan suoraan kiehuvaan nesteeseen.. Siis toi missä lukee "kannessa" "ruskeille kastikkeille ja patoihin. Sekoitetaan suoraan kiehuvaan nesteeseen"..

Sit on niitäkin mitkä pitää sekoittaa eka kylmään nesteeseen..

Eli jos tekis vaan ruskean kastikkeen, niin helpointa vois olla.. Keittää vesi, heittää sinne lihaliemikuutio odottaa, että kiehuu ja laittaa maizenaa sekaan. Sitä voi ripotella siihen sekoittaessa, ja näkee koska on sopivan sakeaa..

jaaa... No... vaikka kanasuikaleita, tai sitten jauhelihaa...

Eka ruskistetaan kana/liha. Maustetaan maun mukaan, tosin kanaa ei tarvi jos käyttää maustettua. Sitten kaadan sekaan jotain kermavalmistetta tai maitoa. Ja kun kiehuu laitan sekaan maizenaa. Keittyy sen minuutin ja sit maistellaan ja maustellaan lisää jos tarvii.

Nykyään saa muuten myös kalaakin suikaleina. En tosin oo vielä kokeillut, mut varmaan toimis myös sen kans..

Mä teen ruskean kastikkeen voista ja vehnäjauhoista. Maizenaa olen käyttänyt omenmehuun sekoitettuna kiinalaiseen possupataan. Sitä ruskeaa maizenasuurustetta olen käyttänyt joskus ja sitä ripotellaan siis sellaisenaan kastikkeen joukkoon.

Yhteistyössä