maitolakko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7kk äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7

7kk äiti

Vieras
7kk poikani on tähän asti saanut äidinmaitoa kiinteiden lisänä. Poika on aina suostunut juomaan myös pullosta. Muutaman viikon ajan hän ei ole suostunut imemään rintaa tai edes juomaan maitoa pullosta kuin puoliunessa.

Imetän kerran aamuyöstä, joka sujuu hyvin. Useimmiten myös aamun ensimmäinen imetys, jos onnistun syöksymään vauvan sängyn luo juuri kun hän on heräilemässä, ja imetys heti pitkien päiväunien jälkeen onnistuu. Näiden kolmen imetyskerran lisäksi maitoa menee korkeintaan puuron seassa ja vauvan jogurtissa.

Poika syö kiinteitä tosi hyvin ja juo jopa vettä pullosta mielellään. Olen vaan nyt huolissani, kun poika juo maitoa vain 2-4 kertaa vuorokaudessa. Pakottaakaan kun ei voi. Joskun olen tehnyt jopa niin, että kun vauva on nukkunut tunnin verran yöunia, käyn nappaamassa hänet rinnalle ja imetys sujuu tällöin ihan hyvin.

Onko muilla samanlaisia ongelmia? Onko ollut ohimenevää, vaiko onko lakko ollut lopullinen? Kiitos vastauksista ja vinkeistä jo etukäteen.

Meillä on tyttö kans 7kk ja just alkaa maitolakko mennä ohi. Ei kelvannut tissi eikä pullo muuta kuin puoliunessa niin kuin teilläkin.
Lakkoilua kesti n. 5päivää ja nyt maistuu maito taas.

Vauva on selvästi nälkäinen aamuyöstä, joten en viitsi toista huudattaa. Olen kuullut, että vauvalle aamuyö on jo tavallaan aamua, ja saattaa vielä vuoden ikään tarvita sen maidon. Toisaalta, jos en imetä aamuyöstä, ei vauva juo maitoa kuin kerran pari vuorokaudessa.

Totta, aamumaito on tärkeä vuoden ikäisillekin. Meillä poika 1v juo aamumaidon ja jatkaa sitten unia yli kolmekin tuntia. Parempi tuo kuin nousta ystäväni tapaan viiden-kuuden aikaan.

Yhteistyössä