Maitokahviläiskä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja milanna:
Voiko olla jotenkin varallista jos on semmosta vauvalla? :/ Sorry jos tyhmä kysymys :x

joskus lehessä ollu juttua et voi liittyä johonki sairauteen, mutta uskosin et jos ei niitä kauheesti oo niin ihan normaaleja pigmenttihäiriöitä? mullaki sääressä aina ollu tollanen tummempi alue, mutta muuten oon kyllä ihan terve :)

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
Voiko olla jotenkin varallista jos on semmosta vauvalla? :/ Sorry jos tyhmä kysymys :x

joskus lehessä ollu juttua et voi liittyä johonki sairauteen, mutta uskosin et jos ei niitä kauheesti oo niin ihan normaaleja pigmenttihäiriöitä? mullaki sääressä aina ollu tollanen tummempi alue, mutta muuten oon kyllä ihan terve :)
hänellä on vain yks!Mut mihin sairaudeen???????? :'( :'( :'(

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:

hänellä on vain yks!Mut mihin sairaudeen???????? :'( :'( :'(

"Maitokahviläiskät (café au lait) ovat tasavärisen vaaleanruskeita, pyöreitä tai soikeita laikkuja. Ne ilmaantuvat yleensä varhaisessa lapsuusiässä, ja 10 %:lla ihmisistä on niitä 1-2 kappaletta. Niihin ei liity pahanlaatuistumisriskiä, mutta lukuisat suuret maitokahviläiskät voivat kuitenkin olla merkki neurofibromatoosista tai muista harvinaisemmista sairauksista. Niiden poisto on aiheellista vain ulkonäkösyistä. Naevus spillus on maitokahviläiskä, jossa on pieniä tummempia pisteitä. Sillä ei ole merkittävää pahanlaatuistumistaipumusta."

Yhteistyössä