maitohormonin ylituotanto

onko muilla kokemusta prolaktiinin ylituotannosta? Minulla kaksi ihanaa poikaa saaneet alkunsa norprolacin ja terolutin voimin, nyt voisi ehkä olla kolmosen aika...Harvinainen ilmiö kuulemma, lääkkeitäkään ei joka apteekista saa...Nuorempi poika nyt 1,9v ja maitoa tihkuu edelleen, imetin 9kk...
 
mulla myös prolaktiinin ylituotantoo.syön parlodel lääkettä.maitoo tihkus välillä tosi paljon.(vuosia ennen ku aloin oottaa esikoista).lääkäri sano etten välttämättä tule ikinä saamaan lapsia.nyt minulla on kaksi lasta..lääkkeitä oon syöny jotai 15 vuotta jo.
 
Onko sulle obiwankenobi selvitetty mistä ylituotanto johtuu? Mun kohdalla ei oikein olla saatu selville. Päätä magneettikuvattiin ja otettiin kaikenmaailman kokeita. Syötkö siis jatkuvasti lääkettä? Mulle ei oo edes ikinä ehdotettu muuten kun raskautumisen mahdollistamiseksi oon ajatellut että ei kai se nyt sitten niin vaarallista ole. Nyt olen toki miettinyt että seksihaluja ehkä lisäisi jos tuotanto saataisiin kuriin.
 
Prolaktiini
Minullakin on maitohormonin ylituotanto, joka vaikutti siihen, etten tullut raskaaksi luomusti, vaan vasta koeputkihoidolla.
Ennen lapsen syntymää nauroin, että mulla varmaan sitten maitoa riittää vaikka myyntiin asti. Yllätys oli suuri, kun jouduin lopettamaan imetyksen tosi pian synnytyksen jälkeen, koska maito ei koskaan kunnolla noussut, vaikka kaikkensa teki!
Eikö olekin outoa?
 
jep, sama juttu, lisämaitoa jouduin antamaan molemmille pojille minäkin. Ensimmäistä imetin 6kk ja toista 9kk mutta en yltänyt täysimetykseen. Täältähän löytyy monia kohtalosisaria, luulin olevani suurin piirtein ainoa maitomonsteri.
 
Prolaktiini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 14:26 maitomamma kirjoitti:
jep, sama juttu, lisämaitoa jouduin antamaan molemmille pojille minäkin. Ensimmäistä imetin 6kk ja toista 9kk mutta en yltänyt täysimetykseen. Täältähän löytyy monia kohtalosisaria, luulin olevani suurin piirtein ainoa maitomonsteri.
Jännä juttu tuo maidon riittämättömyys. Kerrottiinko sulle, mistä johtuu, ettei maito riittänyt, vaikka prolaktiini oli koholla? Mulle ei ole koskaan selvinnyt. Yleensähän maidontuotantoa lisäävä lääkityskin perustuu juuri siihen, että se nostaa prolaktiinia.
Itse olen miettinyt, että olisiko niin, että oksitosiinia erittyy liian vähän suhteessa prolaktiiniin, jolloin heruminen ei pääse käyntiin?
 
Minua myös magneettikuvattiin ja otettiin aika paljon verikokeita silloin alussa.Minulle lääkäri sanoi,että se on tavallaan kasvain? ja yritetään pitää se aisoissa lääkityksellä.Mikäli lääkitys ei tehoa joudun leikkaukseen,jossa taas on omat riskinsä.Kuvauksissa löydettiin joku "murkula" meikäläisen päästä.No,nyt olen syönyt lääkkeitä reilut 9 vuotta.Raskauksien ajaksi lopetan syönnin ja aloitan jälleen syömään kun lopetan imetykset ja olen käynyt lääkärin vastaanotolla.Kumpikin pojista on saanu lisämaitoa heti synnyttyään.Elikä ei ole maitoa meikäläisestä herunut sillon kun sitä ois tarvinnu!Siinä on aina kova homma saada lääkitys kohdalleen.Yleensä käyn kokeissa 2-3 kk:den välein.Minulla on muutaman kerran ollut myös näköhäiriöitä.Onko muut havainnut samaa?Kestävät noin 15 min ja silloin en kertakaikkiaan voi kun istua.Näen kaiken kahtena silloin.Onneksi olen ollut kotona kun noi on tapahtunut.Siis 3 kertaa.
 

Yhteistyössä