Maitohappobakteerit hiivatulehduksen ehkäisyyn

• Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti
kysyvä
Onko joku kokeillut ehkäistä hiivatulehdusta syömällä maitohappobakteeritabletteja, onko auttanut? Olen antibioottikuurilla ja pelkään, että hiiva tulee, joten minkä merkkisiä olisi hyvä käydä hakemassa apteekista.

Joy-
Mä join ihan niitä Gefilus- ym. maitohappobakteereja sisältäviä jugurtteja ja juomia. Siis kun oli pitkä ja vahva antibioottikuuri ja sitten rupesi alapää kutisemaan. Lähti pois, mutta koska oli ikävää se yli viikko raapia (tai mieluumminkin yrittää olla raapimatta) pyysin nyt edellistä antibioottikuuria varten lääkkeen hiivaankin. En tiedä tablettien hinnasta, mutta kyllä noiden hieman normaalia kalliimpien gefilusten hinnan maksoi ihan mielellään kun tunsi, että auttaa. Muutenkin juon nykyään jos tuntuu että maha tai alapää on sekaisin.

elannaa
Itse suosittelisin käyttämään sisäisesti nautittujen lisäksi ihan täsmähoitona noita emättimeen laitettavia maitohappobakteereja. Niitä on puikkoja (sellaisia peräpuikon tapaisia) nimeltään gynophilus ja kapseleita, esim gynocaps. Minä oon ainakin tykännyt noista, normalisoi sitä flooraakin sitten alapäässä jos antibiootit on tappanu kaikki normaalit bakteerit auttavat myös pitämään hiivaa pois jos sen kanssa on ongelmaa.

Ja tosiaan mäkin yleensä pyydän antibioottikuurin yhteydessä hiivakuurin, se tabletti maksaa jotakin 2e. Silloinkin kyllä kannattaa käyttää lisäksi maitohappoja!

Kansankonsti
jonka gynekologi minulle aikoinaan antoi reseptin kyytipojaksi:
Antibioottien kanssa nautitaan piimää, ettei tule hiivaa. Silloin ei ollut -filus-tuotteita, jotka ovat ehdottoman hyviä, vaan suosituksena oli mieluiten bulgarian jogurttia.

Toimii erinomaisesti.

Yhteistyössä