Maitohampaan poisto!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henna S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Henna S

Vieras
Hei ! Tyttäremme on pian 4-vuotias, kaunis, reipas tyttö :) Hänelle sattui puoli vuotta sitten hammastapaturma, jonka seurauksena toinen yläetuhammas joudutaan nyt tod.näk. poistamaan. Voi hyvä luoja että olen tätä murehtinut, itken silmät päästäni...pieni tyttöni ilman yläetuhammasta...:( Oon ottanu tän tapaturman ja tän mahdollisen poiston niin raskaasti, että hyvät ihmiset, kertokaa mulle kuinka tään asian laita oikeesti on??? Oon niin surullinen. :(
 
Meillä sattui kans ja hammas poistettiin aika pian sen jälkeen, lapsi itse halusi hampaan pois kun se heilui niin paljon. Hei c'mon siihen kasvaa uusi tilalle!! Mietis itsekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos! Minkä ikäisenä teillä sattui?

Poika on 5-vuotias. Ei mitään tietoa siitä, kuinka kauan menee että hammas kasvaa takaisin. Harmi vain, että pojalta lähti myös toinen hammas erilaisen tapaturman jälkeen.. :( No, kyllähän siihen tulee hampaat, mutta siihen voi mennä parikin vuotta :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se vaan tuntuu tytön puolesta kamalalta; sitä aattelee että miten surkeelta hänestä voi tuntua, mitä jos muut lapset kiusaa jne....:(

Täällä tyttö suhtaurtui ihan hyvin.Välillä tietysti kyseli koska uusi kasvaa tilalle.
Kaverit ei haukkunu kun tiesivät miksi pois otettiin.
 
:( Meillä tyttö löi lujaa hampaansa puistossa sellaseen kiikkaan. Yläetuhampaat tummuivat, mut ovat kyllä vaalenneet takaisin. Menikö se tyttönne hammas ihan tummaksi? Pitikö sen tähen poistaa?
 
Ihmisille tulee toinen hammasrivistö, kun ensimmäionen on lähtenyt pois. Se ei katso onko hammas lähtenyt normaalisti vai poistamalla irti.
Joissakin tapauksissa tulee kolmaskin hammasrivistö, joskin se on harvinaista. Joka tapauksessa, ei tyttösi ilman etuhammasta jää ja jos jäisi, niin hampulääkäri osaa istuttaa ihan oikean näköisen tekohampaan tilalle
 

Yhteistyössä