maitoallrgia testaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmö

Vieras
Lievä epäilys oli vauvan maitoallergiasta. Lääkäri antoi minulle ohjeeksi olla kaksi viikoa maidottomalla ruokavaliolla. Noudatin näitä ohjeita, mutta nyt kuulin (en lääkäriltä), että olisi pitänyt jättää myös omasta ruokavaliosta kananmuna ja naudanliha pois. En ymmärrä, että miksi jos kerran maitoallergiaa testataan. OSAISIKO JOKU VASTATA MITEN NE LIITYVÄT MAITOALLERGIAAN???

maitoallergikot reagoivat usein myös kananmunaan, ja naudanlihassakin on sitä samaa allergiajohdannaista. Mutta itse olen juuri maidottomalla dieetillä ollut yli kuukauden ja ei mun tarvi kokonaan olla munattomalla. Vältän vain kananmunaa sellaisenaan,samoin maitotaloustuotteita täysin. Lihaa voin syödä ihan normaalisti.

Juuri pidin maidottoman dietin lastenlääkärin ohjeen mukaan ja se oli meillä seuraavanlainen, kun osaksi imetin: Minun ruokavaliosta kovat maidot pois(jugurtit, juustot, maito, kerma, jäätelö jne) ja lapsi sai almiron peptidiä korvikkeena lisänä. Tätä noudatimme viikon ja meillä näkyi tulos eli röpelö ihottuma hävisi.(meillä on ihotestillä todettuna myös kananmuna ja sitä en välttänyt itse diettiaikana, että selviäisi kumpi aiheuttaja on)

Tällainen dietti meillä, toivottavasti selviää teilläkin :)

Yhteistyössä