maitoallergisen 1v-kakku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

misu75

Vieras
Kertokaa vinkkejä kakun täytteeseen ja varsinkin kuorrutukseen, kun pitäis olla maidoton. Eihän vauva sitä kakkua varsinaisesti syö, mutta haluaisin silti vähän antaa maistaa ja itsekin olen maidottomalla dieetillä kun imetän vielä. Jotain helppoja ohjeita, jos jollain ois, kun en oo mikään hyvä leipuri :/ Jostain löysin pursotettavan vaniljakreemin ohjeen, mutta en tainnu osata sitä tehdä, kun ei siinä maistunu muuta kuin rasva eikä koostumus muutenkaan ollu pursotettavaa :ashamed:

Meillä tein niin, että tein normaalin kermakakun vieraille ja itse sankarille ostin munattomia ja maidottomia marjakoreja (leivoksia) leipomosta. Kaikist helpointa oli noin.

Kyllä sinisestä keiju-margariinista tulee mielestäni ihan hyvänmakuinen kreemi:

1dl vettä
1dl sokeria
250g sinistä keijua
vaniljasokeria reilusti

Kiehauta vesi ja sokeri. Jäähdytä. Mausta vaniljasokerilla. Vatkaa sekaan margaiini.

Omatekoista vadelmahilloa ja tuoyta kreemiä olen laittanut kakkuun sisälle. Yksinkertaista ja hyvää!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2006 klo 21:27 äitineljälle kirjoitti:
Kyllä sinisestä keiju-margariinista tulee mielestäni ihan hyvänmakuinen kreemi:

1dl vettä
1dl sokeria
250g sinistä keijua
vaniljasokeria reilusti

Kiehauta vesi ja sokeri. Jäähdytä. Mausta vaniljasokerilla. Vatkaa sekaan margaiini.

Omatekoista vadelmahilloa ja tuoyta kreemiä olen laittanut kakkuun sisälle. Yksinkertaista ja hyvää!

Mulla oli vähän erilainen ohje, mutta voisitko kertoa miten paljon tota pitää vatkata? Ootko vatkannu ihan sähkövatkaimella, muuttuuko se koostumus jotenkin näkyvästi siinä vatkatessa? Sori nää uusavuttoman kysymykset :ashamed:

Tuon margariinin olen suht nopeasti vatkannut sekaan. Vanilijaa pitää laittaa aika paljon, ettei maistu margariinille. Jos sulla on sitä tomusokerin muodossa olevaa vaniljaa niin se sekoittuu hyvin ihan valmiiseenkin kreemiin. Erilainenhan kreemikakku tietysti on kuin kerma-, sellainen tykky, mutta maku on ok.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2006 klo 19:10 äitineljälle kirjoitti:
Tuon margariinin olen suht nopeasti vatkannut sekaan. Vanilijaa pitää laittaa aika paljon, ettei maistu margariinille. Jos sulla on sitä tomusokerin muodossa olevaa vaniljaa niin se sekoittuu hyvin ihan valmiiseenkin kreemiin. Erilainenhan kreemikakku tietysti on kuin kerma-, sellainen tykky, mutta maku on ok.

Kiitos! Täytyy varmaan yrittää :)

Yhteistyössä