Maitoallergikkojen äidit!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja seahorse:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja seahorse:
Oletko katsonut ettei leipä ole sisältänyt kasvirasvaa? Siinäkin on usein maitoa. :( Maitoallergia voi aiheuttaa eka ummetusta ja sitten vasta ripulia.
No en ole kyllä kattonu. Miten se voikaan olla noin vaikeeta :(
Ei ole ummetusta ollu tuolla tytöllä koskaan.
Jollei ole erikseen mainittu että kasvirasva on kovetettua öljyseosta niin se sisältää yleensä maidonaineosia. Tosi vähän on esim hiivaleipiä/sämpylöitä jotka esillä olleskaan maidonaineosia.
Ton kasvirasvan kanssa saa olla tarkka kun sitä harvemmin on ilmoitettu mitä se tarkalleen on.



Osaatko sanoa suoralta kädeltä leipiä jotka ei sisällä sit maidonainesosia?
Kiitti sulle vaivannäöstä :flower:
Useammat ruisleivät käy ja ainakin perheleipurien(Leivon Leipomon) sämpylät ei sisällä olleskaan maidonaineosia.
Oli joku toinenkin sämpylä mutta en nyt muista sitä kun meillä tota sämpylää yleensä hyvän makuinen ja saatavina aamiaissämpylänä (jyväinen) ja porkkana- ja ruissämpylänä.
Sitten aika monet paahtoleivät paitsi juustoinen tietysti. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Syödäänkö teillä aamuisin kaurapuuroa??? Meidän pojalla oli nimittäin vastaavilla oireilla kaura allergia, kaikki muut viljat siis sopii paitsi kaura
Syö tyttö joka aamu ja ilta kaurapuuroa! No kun tätäkin olen pohtinut, mut kun yleensä tuntuu että kaura on vähiten allergisoiva. Pitääpäs kokeilla sitten jos jättäisi tuon kauran pois kokonaan. Kiitos sullekin!
Ei näitä itse tajua....Huoh. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja seahorse:
Jollei ole erikseen mainittu että kasvirasva on kovetettua öljyseosta niin se sisältää yleensä maidonaineosia. Tosi vähän on esim hiivaleipiä/sämpylöitä jotka esillä olleskaan maidonaineosia.
Ton kasvirasvan kanssa saa olla tarkka kun sitä harvemmin on ilmoitettu mitä se tarkalleen on.
Minä olen kyllä luottanut että kasvirasva on nimenomaan kasvirasvaa eikä mitään muuta. Maito kun ei ole kasvis :) Tietenkin tarkistin aina tuoteselosteen muuten ettei siinä ole erikseen mainittu mitään maidon ainesosia (ja harvemmin leipien kohdalla on).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja seahorse:
Jollei ole erikseen mainittu että kasvirasva on kovetettua öljyseosta niin se sisältää yleensä maidonaineosia. Tosi vähän on esim hiivaleipiä/sämpylöitä jotka esillä olleskaan maidonaineosia.
Ton kasvirasvan kanssa saa olla tarkka kun sitä harvemmin on ilmoitettu mitä se tarkalleen on.
Minä olen kyllä luottanut että kasvirasva on nimenomaan kasvirasvaa eikä mitään muuta. Maito kun ei ole kasvis :) Tietenkin tarkistin aina tuoteselosteen muuten ettei siinä ole erikseen mainittu mitään maidon ainesosia (ja harvemmin leipien kohdalla on).
Niin minäkin luulin alussa että sitä voi huoletta käyttää. Tarkemmin kun on sitten tutkinut leipomoitten ym valmistajien sivuilta mitä kasvirasvoja käyttävät niin on selvinnyt ettei niihin voi luottaa ellei ole erikseen mainittu että on sitä öljyseosta. :(
 
On kyllä taas paljon tietoa (ja tuskaa) tullut tänään, nyt kun vielä saisi nää johonkin järjestykseen tuonne yläkertaan ja sit jotenkin järkevällä aikataululla kokeilemaan kaikkia vaihtoehtoja, jotka oireita voisi aiheuttaa. :(
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
On kyllä taas paljon tietoa (ja tuskaa) tullut tänään, nyt kun vielä saisi nää johonkin järjestykseen tuonne yläkertaan ja sit jotenkin järkevällä aikataululla kokeilemaan kaikkia vaihtoehtoja, jotka oireita voisi aiheuttaa. :(
Onko siinä kakan seassa esim. limaa tai verta?! Meillä pojalla kakka haisi ihan käyneelle ja oli myrkyn vihreää, lisäksi oli limaa ja loppuaikana (ennen altistusta) myös verta (ihan vähän). Poika kakkasi aamu 9-12 välillä n. 10 kertaa ja aina niin että joutui vaatteet vaihtamaan.
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisko tosiaan johtua viljasta...? vilja-allergia/keliakiaa...iho ja massu oireilee molemmissa..
No sitäkin olen miettinyt kyllä. Kaurapuuroa syö aamuin illoin ja sit leipää tietty ja tuleehan sitä muualtakin, ruuasta. Pitänee tän maidottoman kokeilun jälkeen kokeilla sit viljatonta. Perhana, kun vois vaan mennä lääkäriin joka vaan toteaisi miten asiat on. :'(
Leivän voit hyvin jättää kokonaan pois, kun siinä on monta muutakin asinesta, jotka ei kaikille sovi - puuroa korvaa leivän. Ja puuro on tehtävä luomuhiutaleisiin, eikä ainakaan Pan-suolaa kannata käyttää:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/umami.html
 
vieras
meillä poika 3 1/2 v on kärsinyt aina ajoittaisesta ummetuksesta. Tai paremminkin maha on kovalla ollut, mutta ei kuitenkaan juuri elämää ole haitannut. Muutama kk sitten vein poikani kuitenkin suoraan yksityiselle lääkärille, kun valitteli mahaa ja kakassa oli verta (vähän, mutta kuitenkin). Siellä sitten ottivat verikokeet (maito ja keliakia) ja niinhän siinä kävi, että maitoallergia todettiin. Oli tosi lievä verikokeiden mukaan ja nyt ollaan dieettiä siitä asti noudatettu ja tarkoitus olisi 4 v neuvolaan asti ainakin jatkaa samaan malliin. Meillä tämä allergia kuitenkin niin lievä, että esim. ruoanlaitossa käytetty kuumennettu maito ei jostain syystä aiheuta oireita.
 

Yhteistyössä