maitoallergiaako?

Rea
Heip!

Meidän poju on vasta 2kk ja juopi nan-korvike maitoa ja nyt kasvoihin ilmetynyt pientä punaista syheröä ja kasvot kuivat ja karheat...rasvailtu on ahkerasti mutta ei apua ja kovasti vauva hinkkaa kasvojaan paitaani ja sängyssään lakanoihin ja raapii käsillään.Muualla ihossa ei ole mutta vasta lopetettiin rintamaito kun se loppuipi.Vatsan väänteitä on ja nukkuminen on tosi huonoa varsinkin päivisin ei meinaa nukkua ollenkaan.

Pitäisikö nyt heti mennä johonkin testeihin vai voiko johtua korvike merkistä...vai miten tulisi edetä? neuvolassa ei kerrottu mitään sanottiin vaan et seurailkaa ja varmaan on maitoallergiaa...
 
noo
Jos ihottumaa tulee, voi olla maitoallergiaa.
Mutta itse olen nähnyt tapauksen, jossa epäiltiin maitoallergiaa ihottuman ja vatsanväänteiden vuoksi. Selvisikin että mahavaivat olivat ihan vaan "tavallisia" ilmavaivoja ja ihottuma johtui herkistymisestä hajusteelliselle pesuaineelle/huuhteluaineelle. Kokeile ihan vaikka huvikseen vaihtaa pesuainemerkkiä. Tiedä vaikka auttaisi.
Joillakin taas voi olla herkkä atooppinen iho ilman sen kummempaa syytä.
 
meillä lapsilla maitoallerkia. vois tuntua että ois maitoallerkiaa jos nyt nannin aloittamisen jälkeen kutinat ja punoitukset tullu....
meille nan ollu paras vaihtoehto et tuttewli ei käyny.heti alko pulauttelut ja mahavaivat mut voithan koittaa esm.tuttelia hetken ja katsoa mitä tekkee.mut elä kauaa aikaa ettei vauva "turhaa" kärsi jos onki maitoallerkia.semmonen muisti kuva on et jos on maitoallerkia ni ihottuma alkaa kasvoista kun taas esim.atopia tai pulveri yms herkkyydet pitkin kehoa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 20:57 noo kirjoitti:
Jos ihottumaa tulee, voi olla maitoallergiaa.
Mutta itse olen nähnyt tapauksen, jossa epäiltiin maitoallergiaa ihottuman ja vatsanväänteiden vuoksi. Selvisikin että mahavaivat olivat ihan vaan "tavallisia" ilmavaivoja ja ihottuma johtui herkistymisestä hajusteelliselle pesuaineelle/huuhteluaineelle. Kokeile ihan vaikka huvikseen vaihtaa pesuainemerkkiä. Tiedä vaikka auttaisi.
Joillakin taas voi olla herkkä atooppinen iho ilman sen kummempaa syytä.
Sitä vaan mietin että jos olis pesuaineallergiaa, niin olis ihottumaa varmaan muuallakin kuin vain kasvoissa.


Ap:lle: Käytä vauvaa yksityisellä allergialääkärillä niin pääsette eteenpäin asian kanssa! Meillä neuvolassa eivät ollenkaan uskoneet että vauva olis maitoallerginen, mutta yksityisen kautta päästiin testeihin ja niinhän se maitoallergia sitten todettiin.
 
Hei,
meillä oireiltaan melko samanlainen tapaus, tosin vielä imetän. Posket ovat vauvallanikin näppyläiset ja rohtuneet ja hän hankaa usein kasvojaan paitaani ja lakanaan. Välillä posket ovat paremmat mutta lehahtavat muutaman päivän välein ärtyneiksi ja näppyläisiksi. Iltaisin (en ihan joka ilta) joudun antamaan vauvalleni lisäksi Nan:ia 20-60mil, koska hän juo tissit tyhjiksi ja jää selvästi vielä nälkäiseksi ja nukahtaminen ei onnistu. Silloin seuraavana päivänä vatsavaivaa on selvästi enemmän.

En siis osaa oikein sinua auttaa, mutta olen hirmuisen kiinnostunut kuulemaan, miten teillä ongelmaa aletaan ratkomaan. Itse olen vältellyt maitoa ja maitotuotteita ja tänään pistin miehen ostamaan apteekista maidotonta vastiketta. Toivottavasti osaavat apteekissa neuvoa hänelle sopivan vastikkeen kokeiluun. Aika noviiseja näissä asioissa nimittäin ollaan.

Meillä vauvan vatsavaivat ja iho-ongelmat eivät vielä ole ihan mahdottomat ja uskon ja toivon vaivojen häviävän ajan myötä itsekseen. Haluan kuitenkin helpottaa vauvani oloa välittömästi, kuten kuka tahansa äiti, mikäli siihen vain keinot löytyvät.
 

Yhteistyössä