maitoallergia ja tuttipullon vastustus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
helppivä! meidän vauva 3,5kk on ainakin maidolle, kananmunalle ja soijalle allerginen,nämä huomattu siis kotioloissa, täysimetyksessä olevasta lapsesta kyse siis. odotamme pääsyä testeihin. oma ruokavalioni on todella niukka ja käy suorastaan hermojen päälle.. ostimme apteekista 45?.n maitojauheen joka tarkoitettu maitoallergisille vauvoille. ongelma piilekin siinä, etten saa vauvaa juomaan tuttipullosta, kokeiltu ainun perusmalli ja ainu mam sekä emma-merkkisen rintapumpun mukana tullut tuttipullo, eikä kelpaa. itkee vaan ja jos tarjoamista jatkaa, loukkaantuu. apuja kaivataan!
-Tiina

Ei kannata tehdä itse allergiadiagnooseja! Välttämisruokavalio vain lääkärin suosituksesta. Lisäksi noita erikoismaitoja en suosittelisi ilman asiantuntevaa opastusta, vai joko sellainen on saatu?

t. kahden allergikon äiti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kannata tehdä itse allergiadiagnooseja! Välttämisruokavalio vain lääkärin suosituksesta. Lisäksi noita erikoismaitoja en suosittelisi ilman asiantuntevaa opastusta, vai joko sellainen on saatu?

oon samaa mieltä

Pumppaa ensin omaa maitoa ja opeta pullolle sillä . Sitten kun annat korviketta niin sekoita ensin osa rintamaitoa ja osa korviketta niin tottuu makuun.
Lohdutuksena voin sanoa että meidän vauva ei missään vaiheessa oppinut/suostunut juomaan korvikkeita , rintamaito kelps kyllä pulosta mutta korvike ei :(

Alkuperäinen kirjoittaja hipsuvarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

oon samaa mieltä

Jos itse olisin odottanut "toimettomana "(ilman välttämisdiettiä) sen kuukauden kun jonotettiin tutkimuksiin olisi vauva joutunut sairaalahoitoon ennen sitä . Niin pahat oli allergia oireet. Neuvolasta kannattaa pyytää ohjeita ja apua . Mulle ainakin sanottiin että jos oireet helpottaa ja jopa poistuu niin voi olla ihan hyvin sen ajan välttämisdietillä kun jonottaa tutkimuksiin.

Siis Neuvolasta nimenomaan sain neuvot. itkukohtaukset ja vatsavaivat ja kakka on normalisoitunut tän välttämisen aikana, mutta iho ei ole parantunut.
ja luin tuolta maitoallergiaan liittyvistä ketjuista ja lähes kaikkien kommentit oli että oireet parani vasta kun lapsi oli täysin korvikkeella.
nautin imettämisestä ja niin tekee lapsikin, en vain jaksa pienten lasten kanssa kun olen todella paljon yksin miehen työn takia ja ylipainoa on joten laihdutan ja kun ei edes kahvia voi juoda joka on ollut aina todella tärkeää ja ainoa piristysjuoma. :(
noh, vali vali, muilla on paljon isommat ongelmat,tiedetään. mutta silti.. tämä on "minun ongelma" ja täyttä arkea/totta..

Hipsuvarvas, kiitos, pitää kokeilla luonnonkumista tuttia, en ole vielä kokeillut.

Jollaki merkillä on niitä rinnanmuotoisia pullotutteja (tai ainaki ne mainostaa niin) et olis vauvan suuhun tutumman oloinen. En tosin oo ite kokeillu kun niitä on ihan äskettäin tullu meidän markettii myyntii, mut hyllyssä kattelin. Mulla tosin on kaksi vauvaa neljästä vastustanu kaikkia tutteja :/ kokeilin erilaisia erimateriaalesita valmistettuja eikä mikää ollu hyvä kuin tissi. Ja sitte pehmeenokkainen nokkispullo kun vähän kasvovat..