maitoallergia ja imetys

moikka!meillä 5 kk ikäinen tyttö,jolla epäillään maitoallergiaa.haluaisin viellä imettää,joten kysynkin,että MITÄ KAIKKEA SAAN SIIS SYÖDÄ?!Maitotuotteita ei tietenkään,mutta saako edes hyla-tuotteita käyttää??!lääkäri oli niin vähäsanainen,että jäi epäselväksi toi mun ruokavalio-juttu.!
 
et sa syödä mitään missä on mitään maidonaineita, siis heraa, heraproteiinia, kaseiinia, kaseinaattia, maitoproteiinia, laktoosia, noi on yleisimmät millä on määritelty tuotteissa maito.
Lihaliemikuutiosta ainakin knorr on maidoton. joissakin karkeissa on maitoa, hk:n sinisessä on maitoproteiinia, suurimmassa osassa grillimakkaroita on myös maitoproteiinia tai laktoosia. Tarkkaan saa lukea mitä voi syödä, varsinkin jos on todella pahana allergia. Ite oon ollu koht 3kk maidottomalla ja nyt sujuu jo helposti, alussa oli hiukka hahmottamis vaikeus et mitä voin syödä.
Kahvissa käytän soijamaitoa, on melkein parempaa kun tavanmaitoon tehty! :D Ja kannattaa vilkasta tuo allergisen elintarvikkeet ketju, samoin mitä maitoallergisen leivän päälle, niistä sa hyviä vinkkejä!
 
Moi!

Soijamaitoa saa tavallisesta ruokakaupasta, kuten myös riisi- ja kauramaitoakin. Kerman voi korvata esim. kaurakermalla. Muistaakseni Oatly- merkkinen kerma on olemassa. tsemppiä maidottomaan elämään. itse olen ollut imetysdieetillä molempia lapsia imettäessäni. Tosin minulla oli vältettävien ruokien listalla maidon lisäksi liuta muitakin ruoka-aineita. Alkuharjoittelun jälkeen osaa jo hyvin valita ruokansa!
 
Soijaproteiini käy maidottomalle. Iotse kun en saa kauraa käyttää niin käytän noit sopijatuotteita, soijastakin on "kermaa" tulee tosi hyvää kastikkeista yms. eikä se maksa kovin hirveesti enempää k u tavan kerma, alle 1? on 2,5dl purkki, jopa tääl tuppukylässä :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 14:12 jonde-83 kirjoitti:
moikka!meillä 5 kk ikäinen tyttö,jolla epäillään maitoallergiaa.haluaisin viellä imettää,joten kysynkin,että MITÄ KAIKKEA SAAN SIIS SYÖDÄ?!Maitotuotteita ei tietenkään,mutta saako edes hyla-tuotteita käyttää??!lääkäri oli niin vähäsanainen,että jäi epäselväksi toi mun ruokavalio-juttu.!

siis noita tuotteitta missä on soijaproteiini on paljon kaupoissa mm.nakit,leikkeleet, hampurilaiset,lihapulla yms lue tarkkaan mitä syöt maitoa tai sen kaltaista ainetta on yllättävän monissa tuotteissa. sinistä keijua rupea käyttämään kasvispohjainen
 

Yhteistyössä