maitoa vain toisesta tissistä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
mä en oo täälä keskusteluissa käynykkään,mutta sellasta kyselisin että onko kellään kokemusta yhellä tissillä imettämisestä?
odotan toista lastani ja ensimmäisen kanssa meni ihan säätämiseks koko imettäminen ku ei tullu maitoa toisesta tissistä ollenkaan :o !
haluaisin imettää tätä toista,mutta onko se niin että kun sitä maitoa ei ekalta tullu ku toisesta ni tokalla ois sama homma??

tiijän että yhellä tissillä voi kyllä imettää,mutta meneekö se sitten kuin hankalaks??
esikoisen kanssa olin niin hädissäni,että päätin jättää koko imettämisen :\| !
nyt haluaisinki olla maltillisempi..
ja kaipaisin neuvoja jos jollain on sama tilanne ollut!!

Mulla oli noin toisesta lapsesta, ei ekasta eikä kolmannesta 8ainakaan vielä). Anopilla yhdellä neljästä lapsesta sama tilanne. Voi olla siis, että nyt molemmat rinnat toimivat, yrittää kannattaa.

Minullakin esikoisen ajoilta oli niin, että vasemmassa rinnassa oli alunperinkin vähemmän maitoa ja myös lapsi vierasti vasenta rintaa jostain syystä. Alkuun siltä vähemmän tuli ja jossakin vaiheessa sieltä ei kai tullut oikein mitään, vaikka kuinka yritin sitä "elvyttää", imettämällä vain siitä rinnasta ahkerasti, ei vain auttanut. Pumppaamalla tuosta rinnasta en juuri koskaan saannut mitään ulos.
Tämän toisen lapsen kanssa olen huomannut saman ilmiön. Poika kuitenkin huolii rintaa paremmin kuin esikoinen ja olen huomannut, että rinnasta tulee hieman ennemmän kuin esikoiselle, mutta vähemmän kuitenkin kuin oikeasta rinnasta. Poika ei tule vasemmasta rinnasta kylläiseksi, oikeasta kylläkin. Saa nähdä miten tuon vasemman rinnan maito riittää tälläkertaa. Esikoista imetin kuitenkin kaksi vuotta, lähestulkoon siis oikeasta rinnasta. Tsemppiä imetykseen! =)

kiitos vastauksista :flower:

mä tosiaanki meinaan yrittää maltillisemmin tän toisen kanssa..
jotenki nyt vaa tää toinen tisu tuntuu sellaselta tyhjältä vaikka en oo ees vielä synnyttäny :/
esikoisen kanssa yritin herutella pumppaamalla... mut ei tullu maitoa ei millää.. 9milliä tais olla suurin määrä mitä sain tiristettyä ja sit oliki nänni ihan riekaleina :\| !!
ja sellanen mietityttää myös ku mulla on kaameen isot tissit et jos imettää vaan toisella ni tuleeko hartiat ja niska hirmu kipeeksi??
se kokoero oli esikoiseltaki valtava tissien välillä..
:ashamed:
onpas mullaki ongelma,mut kokemuksia haluaisin jos jollain on vastaavaa!

:flower:

Aloittajalta olisin kysynyt, että kauanko yritit ekaa lasta imettää? Tavallisimmin varmaan molemmista rinnoista tulee maitoa sitten kun imetys on kunnolla käynnistynyt. Eli ei kannata luovuttaa hevillä. Rintaruokinta on pitkän päälle helpoin ja miellyttävin tapa ruokkia lasta(sen lisäksi että se on halvin, hygieenisin ja ravitsemuksellisesti ylivertainen)...
Olen imettänyt kaikkia neljää lastani ja ekan kohdalla ei aluksi koko hommasta meinannut tulla mitään. Sitkeys palkitaan! Älä ota vastaan neuvoja miehiltä äläkä tuttipulloihmisiltä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 23:28 tinttarella kirjoitti:
Aloittajalta olisin kysynyt, että kauanko yritit ekaa lasta imettää? Tavallisimmin varmaan molemmista rinnoista tulee maitoa sitten kun imetys on kunnolla käynnistynyt. Eli ei kannata luovuttaa hevillä. Rintaruokinta on pitkän päälle helpoin ja miellyttävin tapa ruokkia lasta(sen lisäksi että se on halvin, hygieenisin ja ravitsemuksellisesti ylivertainen)...
Olen imettänyt kaikkia neljää lastani ja ekan kohdalla ei aluksi koko hommasta meinannut tulla mitään. Sitkeys palkitaan! Älä ota vastaan neuvoja miehiltä äläkä tuttipulloihmisiltä.

vajaan kuukauden jaksoin kunnes tunsin itteni ihan epänormaaliks ja masentuneeks.. olin niin herkillä muutenki!!
mut nyt ajattelinki onnistua,ku toinen tulee jos sitä sitte ois pikkasen maltillisempi eikä syyttelis itteää niin paljo,
koska on muitaki varmaan kellä ei toimi ku toinen tissi...
:snotty:
siksi tässä nyt kyselenkii kokemuksia =)

Ei vielä kannate olla huolissaan jos tissit tuntuu tyhjiltä,mulla nousi maito vasta kun vauva oli 4 päivää vanha ja koska vauva oli sairas niin imetystä voitiin alkaa harjoittaa vasta noin viikon vanhana ja kotia ku päästiin niin imetin täysin.

Mulla tuli rintatulehdus ja sen jälijiltä noin vauvan olessa 5 kuukautta imetin suuriman osan vasemmasta ja oikeasta noin 1-2 kertaa päivässä ja pikku hiljaa toinen tissi jäi kokonaan pelistä pois ja imetin vain vasemmasta neitin olessa vielä vuosi ja 1kk joten ei todellakaan kannate heti luovuttaa jos ei onnistu.Imetys on niin lapsen kuin äidinki hyväksi ja stakertaa helpompaa kuin pulloilla värkkääminen.
Niin ja mulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia siinä että imetin vain toisesta,toki koko ero oli huomattava,mutta nykyään tissit ovat taas pari =)

Yhteistyössä