maitoa tuttipullosta

• Viestiketjun aloittaja yksi vieras
  • Ensimmäinen viesti
yksi vieras
meidän poika on parin viikon päästä 1v ja juo vielä maitoa pullosta,joskus päivällä mutta aina ennenkun menee nukkumaan.Päivällä juo ihan vähän maitoa mukista.Onko teidän mielestä jo liian vanha juoda pullosta?

Mun mielestä päivisin on jo vähän vanha juomaan. Tai että pikku hiljaa sais pois :) Huom.vain mun mielipide,johtuu varmaan myös siitä että ettei oma poika pahemmin juonut koskaan pullosta niin ei tiedä kuinka vaikeaa siitä voi olla luopua.
Iltapullo musta saa olla,eihän sitä edes ketään näe jos toinen uni pulloa tarvitsee..
Mutta omassa kaveri piirissä on lapsia jotka juovat päivisin pulloa vielä 2vanhana, et jokainen tavallaan...

Marza1970
Meillä poika 1,7v ja juo satunnaisesti edelleen pullosta maitoa.Nokkamuki on ruokaillessa käytössä, mutta suuremmat satsit uppoo paremmin pullosta.Eli näin meillä.

Jos meillä ei annettaisi ollenkaan pullosta niin päivän maitosaaliiksi jää noin 50 milliä, ei siis vain osaa/suostu juomaan mukista (poika 11kk). On siis kokeiltu jos jonkinmoista mukia ja nokkaa jo monta kuukautta mutta kun ei niin ei. Kolme päivää olin antamatta pullosta mutta ei siltikään juonut mukeista enempää enkä näin kuumalla ilmalla kyllä sitten uskaltanut pidempään yrittää tuota pullottomuutta...

Greippi
Miksi olisi liian vanha juomaan pullosta? Ei siinä mitään ikärajaa ole -ainakaan ennen kuin alkaa haitata hampaiden kehitystä.

Meilläkin poika 1 v 1 kk juo "unimaidot" pullosta ja ruuan kanssa nokkamukista. Suuremmat määrät menevät vaan pullosta niin paljon helpommin.

kuinka suuret satsit sitä maitoa pitää yli vuoden vanhalle saada uppoamaan? meillä ainakin on kunnon ruoka pääasiallinen ravinnonlähde. maitoa menee ruuan kanssa ehkä noin 2 dl päivässä. Kalsiumia saa myös jugurtista, juustosta jne.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 16:47 Hay-D kirjoitti:
kuinka suuret satsit sitä maitoa pitää yli vuoden vanhalle saada uppoamaan? meillä ainakin on kunnon ruoka pääasiallinen ravinnonlähde. maitoa menee ruuan kanssa ehkä noin 2 dl päivässä. Kalsiumia saa myös jugurtista, juustosta jne.
Suositus on noin 5dl vuorokaudessa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 16:47 Hay-D kirjoitti:
Kuten hannekin sanoi niin se suositus on se 5 dl. Tokihan ruoka on jo pääasiallinen ravinnonlähde kaikille 1-vuotiaille!

Sanni82harmaana
Lopetin pojalta päivä pullot kerralla siinä 10 kk:n iässä. Ilta pullon saa edelleen mutta muuten juo vettä ja maitoa mukista/lasista. Trip mehuja (eikä ylipäätänsä muitakaan mehuja) ei ole kovinkaan paljoa saanut ja sen mitä on niin juo ihan hienosti pillillä.

Pulloja ei ole kaivannut ollenkaan, ei edes sinä päivänä kun ne päätin pois ottaa. Ja ilta pullokin taitaa kohta jäädä pois kun poika ei sitä enää itse tunnu haluavan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 11:26 danin äippä kirjoitti:
Meilläkin juo vielä ja kohta 1v 1kk, tuntuu ettei saa tarpeeksi jos pullolla ei anna kun tuo mukista juominen on vähän hankalaa...
Samoin täällä! Olisi ihan toivotonta saada poitsuun (1 v.) uppoamaan puolta litraa maitoa vuorokaudessa, jos se pitäisi saada (nokka)mukista juomalla.

Treenaus tekee mestarin eli eiköhän me joku päivä siitä tuttipullostakin päästä eroon, mutta eipä tässä vielä ole mikään kiire. :)

Meillä poika on 1,5-vuotias ja juo edelleen unimaidot pullosta, ei muuten ala nukkumaan...oon yrittäny saaha pullon pois mutta konstit on aikasta vähissä ku huutaa vaan jos ei pulloa saa... kait se ajallaan jää pois..

Meillä poika 1 v 3 kk juo lähes kaiken maidon pullosta ja unipullo on tosi tärkeä. On silti hyvä syömään, syö monipuolisesti. Maitoa uppoaa niin helposti pullosta ja saapa ainakin sen 5 dl reippaasti päivässä. Ei ole kiire ottaa vielä pois, kaikki aikanaan.

Täh???? Mä en tajua tätä ainaista keskustelua tästä. Miten voi olla että kaikki on niin paniikissa ton pullo ja tutti asian kanssa.. Meillä ei oo käyny kuinkaan vaikka meidän vanhin, 5vuotiaana hörppi JOSKUS vielä pullosta, ku pikkusetkin joi. Rupes sit ittee hävettään ja unohti koko asian. Nyt 1,5 v juo täysin ilta ja päiväpullot. Ja muut ruoat menee hyvin, niin en oo edes ajatellu pois ottamista. Miten se on kätevä pyöräretkelläkin tai kaupas hätävarana, jos iskee nälkä, velliä.
Onko nää vouhotuspuheet hammashoitolasta lähteneitä juttuja? Vai miksi niistä on niin kiire päästä eroon. :\|

Mun varmaan täytyy nolona myöntää, että meidän kohta 2v juo pullosta kaiken, mehut,maidot,vedet...itse.
ruuan kanssa mukista.En ole näin kuumalla vielä halunnut pulloja pois,kun pitää tuota nestettä saada...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 22:08 Ansku kirjoitti:
Mun varmaan täytyy nolona myöntää, että meidän kohta 2v juo pullosta kaiken, mehut,maidot,vedet...itse.
ruuan kanssa mukista.En ole näin kuumalla vielä halunnut pulloja pois,kun pitää tuota nestettä saada...
NOLONA?????????? Lue mun ed kirj. Itsetunto kehiin naiset, kuunnelkaa sitä lasta ja sen tarpeita.........

ei mua muutoin haittaa poikani pullosta juonti mutta ahistaa kun hoito alkaa ni hoitotäti odottaa että meidän poika on päässyt eroon jo pullosta kun kesälomalle lähtiessä sanoi vain "syksyllä sitä pulloa ei sitten tarvitakaan"...

Meillä vieroitus tuttipullosta(1v1kk) käynnissä siitä syystä että toinen tulossa, ja kun lapsi ei itse suostu juomaan tuttipullosta,niin se täytyy juottaa ja kun itsellä vatsa kasvaa niin vaikeaa se on juottaa tuttipullosta mahan kanssa sylissä pitäen.Muuten ei olisi mitään kiirettä, mutta "pakko" saada ensimmäinen edes vähän itsenäistymään vaikka vauvahan hänkin on vielä mulle! :heart:

Tosin vieroitus huonolla menestyksellä, kun ei kelpaa lasi pillin kanssa tai ilman, ei imettävästä nokkamukista,vain piimä lusikoitaessa maistuu. :)

Yhteistyössä