Maitoa tulee..tulee..tulee ja tulee,hjälp!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tissi

Vieras
Hittolainen! Meillä on 4vkon ikäinen vauva joka on täysimetyksellä. Ei suostu tissistä syömään kun maitoa tulee niin kovalla paineella vähän joka suuntaan. Mun on itteni hankala yksin kotona ollessa käydä pumppailemaan muutenkin, mutta eilen kuitenkin koetin pumpata vähän ensimmäisiä maitoja pois että josko sitten onnistuisi. Pumppasin yli 100ml ja yhä tuli kun hanasta !
Te, joilla on ollu maidontulo myös hyvin runsasta niin miten paljon olette pumpanneet että on suihkuaminen loppunut?
Pullosta olen koettanut myös antaa maitoa, mutta siinä on vielä paljon treenattavaa ja pitäs hankkia erillainen tuttiosa pulloon. Pulauttelee vaan suustaan maidot pois ja menee paljon ilmaa mahaan..

Täällä toinen jolla sama ongelma. Synnärillä sanottiin että maidontulo tasaantuu ajan myötä. "Kysynnän ja tarjonnan laki" Mutta kyllä mulla suihkuaa maitoa edelleen joka tuutista vaikka likka on jo 3,5kk. En oo pumpannu ollenkaan yli kuukauteen, kun oon ajatellu että koitan silleen vähentää maidontuotantoa. Mutta eipä oo auttanut. Ei oo kovin mukava olla kivistävissä tisseissä kokoajan ja paita märkänä. Joka aamu sänky on ihan märkä, herään lammikosta. Jotain tarttis keksiä. Meitin vauva on iso ja syö paljon ja usein, eli ei oo sitä ongelmaa ettei tissi kelpaisi.

Meidän tyttöä ei se suihkuaminen tunnu päivisin haittaavan eikä yölläkään, mutta illalla se ei siedä sitä yhtään. Saan pian sähköpumpun,niin on alettava pakastaa ja hankittava hyvä tuttipullo.

Kyllä se suihkuaminen onneksi aikanaan tasaantuu... Mulla myös tuli alkuun aina niin kovalla paineella, et vauva joutu irrottaan otteen tissistä ja maitoa suihkus parin metrin päähän! :D Samoin saunassa pelkkä lämpö sai aikaan saman suihkuamis reaktion... Hirveen paljoahan ei kuitenkaan kannata pumpata, sillä sekin sitten taas lisää maidon tuotantoa...

Alkuperäinen kirjoittaja RaiRai:
Täällä toinen jolla sama ongelma. Synnärillä sanottiin että maidontulo tasaantuu ajan myötä. "Kysynnän ja tarjonnan laki" Mutta kyllä mulla suihkuaa maitoa edelleen joka tuutista vaikka likka on jo 3,5kk. En oo pumpannu ollenkaan yli kuukauteen, kun oon ajatellu että koitan silleen vähentää maidontuotantoa. Mutta eipä oo auttanut. Ei oo kovin mukava olla kivistävissä tisseissä kokoajan ja paita märkänä. Joka aamu sänky on ihan märkä, herään lammikosta. Jotain tarttis keksiä. Meitin vauva on iso ja syö paljon ja usein, eli ei oo sitä ongelmaa ettei tissi kelpaisi.

Joo, kuulostaa hyvin tutulle.. on aina lakanat märät ja koko lapsi maidossa, nenä täynnä maitoa eikä saa sitten henkeä sitä kautta.

Tiedän että pumppaus saattaa sitten lisätä vaikka vain pullosta antas sitten omaa maitoa jos pumppaakin enemmän kun on tarvis. Luovutus on käyny mielessä, mutta siinäkin on niin tarkat ne seulat..saakohan allergialääkettä tai särkylääkettä ottaa? Mutta jos rupee luovuttaa, sitten se kans on yhtä pumppaamista ja maitoa..

kanssa saunassa kivaa kun tisseistä lensi kaarella maitoa :-)) Ja ei sille mitään voinut, öisin sai vaihtaa usein suojuksia liiveihin, jottei olisi maidossa uinut. Koira olisi syönyt kaikki maidossa marinoidut vanusuojukset oikein mielellään... Kyllä se siitä pikkuhiljaa tasaantuu. On se jännä juttu että kun vauva yöllä vain kerran parkaisi, niin meikäläisen maitohana aukesi...

Alkuperäinen kirjoittaja meillä oli:
kanssa saunassa kivaa kun tisseistä lensi kaarella maitoa :-)) Ja ei sille mitään voinut, öisin sai vaihtaa usein suojuksia liiveihin, jottei olisi maidossa uinut. Koira olisi syönyt kaikki maidossa marinoidut vanusuojukset oikein mielellään... Kyllä se siitä pikkuhiljaa tasaantuu. On se jännä juttu että kun vauva yöllä vain kerran parkaisi, niin meikäläisen maitohana aukesi...

Joo,mulla suihkuaa joskus ihan muuten vaan vaikkei olis saunassa/suihkussa. Ilman paitaa kun kulkee niin maitovana vaan tulee perässä ja ei kauaa auta mitkään liivinsuojukset. V*tuttaa kun ei minnekkään voi oikein edes mennä, ilman että pitää kokoajan vilkuilla joko on tullu läpi.

Ei olis pitänyt tätäkään ketjua aukaista, paha mieli tuli taas. Joka kerta tulee itku kun yritän imettää ja maitoa ei vaan tule paria pisaraa enempää. Mä vaihtaisin tän oman ongelmani koska tahansa tuohon liikatuotantoon, joten ymmärtäkää olla onnellisia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei olis pitänyt tätäkään ketjua aukaista, paha mieli tuli taas. Joka kerta tulee itku kun yritän imettää ja maitoa ei vaan tule paria pisaraa enempää. Mä vaihtaisin tän oman ongelmani koska tahansa tuohon liikatuotantoon, joten ymmärtäkää olla onnellisia!!!

Ymmärrän, ja olen miettinytkin miksi pitää joillakin tulla maitoa solkenaan ja joillekkin ei ollenkaan. Ei voi minkään! Ei se ole näinkään päin todellakaan kivaa. Se imetyshetki menee aivan piloille ja siitä on herkkyys ja kauneus kaukana kun vauva meinaa tukehtua, huutaa pää punasena kun viimestä päivää. Tämän jälkeen karjuu vatsaansa kun on menny ilmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Aina kun imetät, laita maidonkerääjä toiseen rintaan. Se samalla tyhjentää sitä vähemmäksi ja näin ainakin minulla vähensi suihkua.

Kerääjä on käytössä,mutta ei kai se varsinaisesti tyhjennä rintaa vaan ottaa talteen tippuvat tipat?
Käytössä on myös rintakumi välillä, auttaa hieman kun ei suihkua heti suoraan kurkkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Multakaan ei tullut juurikaan maitoa, vaikka imetin tuntikausia kerrallaan. Pumppaamalla sain hädin tuskin 30 ml yhteensä.

Mutta kyllä mä silti voin ymmärtää, että ei tuollainen aivan ylenpalttinen liikatuotantokaan voi olla kovin mukavaa.

Sattuneesta syystä mulla ei ole ap:lle neuvoja antaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Aina kun imetät, laita maidonkerääjä toiseen rintaan. Se samalla tyhjentää sitä vähemmäksi ja näin ainakin minulla vähensi suihkua.

Kerääjä on käytössä,mutta ei kai se varsinaisesti tyhjennä rintaa vaan ottaa talteen tippuvat tipat?
Käytössä on myös rintakumi välillä, auttaa hieman kun ei suihkua heti suoraan kurkkuun.

Minulla ruiskusi siihen kerääjäänkin ja joskus alussa jopa yli.

En kerennyt lukea koko ketjua, mutta jotain tuli omasta kokemuksesta mieleen:

- Liivinsuojiin kannattaa panostaa, jotta itsellä on kuiva ja mukava olo. Itsellä oli 2 kankaista ja 1 kertakäyttäsuoja päällekkäin alussa. Yölläkin piti vaihtaa ja esim. kuntosalilla piti varautua maitohanoihin
- Maidonkerääjä toiseen tissiin, jos suihkuaa kun toisesta imettää.
- Maitosuikun voi valuttaa esim. harsoon, ennen kuin edes annat tissiä vauvan suuhun
Kannattaa myös opetella syöttämään vauva ennen kuin on aivan kauhean nälissään, jotta ei huuda kurkkusuorana, jos maitoa joutuu valuttamaan muualle ensin. Näitä kyllä oppii ajan kanssa kokemuksesta :)
- Pumppausta en suosittelis, lisää maidontuloa todennäköisesti.
- Helpottaa ajan kanssa, ainakin jonkun verran. Itsellä suihkus vielä kun imetin vuoden ja 3 kuukauden ikäistä taaperoa ;) Mutta meni se pahin vaihe ohi n. 3kk-6kk.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meidän tyttöä ei se suihkuaminen tunnu päivisin haittaavan eikä yölläkään, mutta illalla se ei siedä sitä yhtään. Saan pian sähköpumpun,niin on alettava pakastaa ja hankittava hyvä tuttipullo.

nukin pullot on parhaita.

Yhteistyössä