Maitoa tulee ennen synnytystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta Äiti

Vieras
Hei, tuleeko muilla maitoa jo ennen synnytystä? Itellä rv 37+4 ja rinnat on ollu "tuottoisat" jo puolen vuoden raskauden jälkeen. Pitää ihan tyhjentää rinnat kun tulee niin täyteen ja alkavat punoittamaan. Onko normaalia, uskallanko tyhjennellä vai onko se tulevalta lapselta jotenkin pois esim. ravintoaineista? Ja sit on kovaa hikoilua, onko muilla samoja oireita? Olisin jo valmis synnyttämään, alan olla kärsimätön! Ja jos mulla jo nyt tulee maitoa niin uskallanko olettaa että sitä riittää kun vauva tulee maailmaan? Onpa mulla tyhmiä kysymyksiä mutta pakko kysyä kun neuvolassa ei kehtaa...

Kiitos kaikille vastanneille!

Heippa!
Mulla on tihkunut maitoa myös, muta ei mitenkään haittaavasti. Kuuluu asiaan. En kyl noin suuresta määrästä tiedä. Mikään kysymys ei ole tyhmä! Kysy ihmeessä neuvolasta. Sitä varten ne siellä on.
rv37+2

Kysy ihmeessä neuvolasta, mutta luulisin että voit pumppailla ihan huoleti. Onhan niitä tandem-imettäjiäkin jotka imettävät viimisillään raskaana. Olen kuullut että raskausajan maidon tihkuminen ei liity siihen miten paljon maitoa tulee synnytyksen jälkeen. Mutta enpä ole koskaan kuullut sitä tulevan pumpattavaksi asti... Itseltäni maitoa ei tihkunut pisaraakaan ennen synnytystä, mutta sen jälkeen oikein hyvin ja tyttö on ollut täysimetyksellä melkein puoli vuotta. Voit varmaankin olettaa, että maitoa ainakin tulee vauvan synnyttyä, mutta se kuinka paljon riippuu enemmänkin siitä kuinka usein jaksat alkuun imettää. Itse pidin vauvaa rinnalla laitoksella melkein koko ajan (eipä siellä muutakaan tekemistä ollut ;) ja maitoa nousi tosi hyvin ja nopeasti.

Ja hikoilu kuuluu asiaan, kovenee vielä synnytyksen jälkeen pari viikkoa siinä hormoonimylläkässä.

Tiedän tunteen, olin myös tosi kärsimätön viimisilläni. En meinannut jaksaa odottaa kun halusin jo nähdä millanen siitä tuli =) Onnellista loppuodotusta ja voimia synnytykseen, se on lähellä jo!