maitoa tissistä, vuosi imetyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mapetsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mapetsu

Vieras
mistäköhän johtuu, että toinen tissini on kipeä, samanlailla kun imettäessä ja sieltä tulee vähän maitoa, vaikka imettämisestä on aikaa yli vuosi??? Poikani on nyt 1, 8vuotta! Ehkäsyä ei olla käytetty, eli periaatteessa on mahdollista, että olen raskaana, mutta en sitä kuitenkaan usko.... Oliskos kenelläkään tietoa/ kokemusta moisesta???

Tuttavallani alkoi rinta valuttaa maitoa vuosi-pari imetyksen loppumisesta ihan yhtä-äkkiä. Tilanne oli sellainen, että hän oli sukulaisen häissä, ja ilmeisesti liikuttuminen siellä jostain puheesta sai aikaan herumisen(?). Onneksi hänellä oli huivi, jolla peittää maitolaikkuiset kohdat rintojen päällä.

Kannattais varmaan soittaa vaikka neuvolaan tai terveyskeskukseen ja kysyä sieltä, mitä mieltä ovat. Jos rinnassa on myös kipua, niin kannattaa ottaa selvää asiasta.

Mulla on ollut vastaavaa juttu ja jäi epäselväksi mistä johtui. Kävin lääkärissäkin. Mulla imetyksestä oli 1,5 vuotta aikaa. Joskus voi olla jokin hormoonihäiriö tms. TUlin sitten ihan hyvin raskaaksi joten minulla se ei onneksi siihen vaikuttanut. lääkäri pyysi tulemaan uudelleen jos raskaaksi tulo vaikeutuu maidon herumisen takia mutta se loppui sitten itsestään. Olin lopettanut pillerit n. 3kk siitä kun heruminen alkoi, mutta tosiaan ei varmaksi tiedä mistä moinen johtui.

Yhteistyössä